-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartne
rs.pl!not-for-mail
From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Date: Tue, 17 Aug 2010 12:46:37 +0200
Organization: GTS Energis
Lines: 50
Message-ID: <i4dpad$2886$1@news2.ipartners.pl>
References: <4...@n...onet.pl>
<4c684d98$0$20998$65785112@news.neostrada.pl>
<i4a032$qok$1@inews.gazeta.pl> <i4au8t$11s3$2@news2.ipartners.pl>
<i4cjuh$p6c$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: nanajuushi.ipartners.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news2.ipartners.pl 1282041997 73990 157.25.157.219 (17 Aug 2010 10:46:37
GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: 17 Aug 2010 10:46:37 GMT
In-Reply-To: <i4cjuh$p6c$1@inews.gazeta.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.8) Gecko/20100802
Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.2
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2304411
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-08-17 02:08, Johnny Hooker pisze:
> Jakub Witkowski<j...@d...z.sygnatury> napisał(a):
>
>> Ale ty sam widzisz błędy i przeinaczenia w tym opisie, prawda?
>
> Czemu jesteś gołosłowny? Masz coś do powiedzenia KONKRETNEGO - to pisz, a nie
> "robisz tajemniczą minę"...
>
"Czemu detonacje - a nie spalanie, jak to jest w silnikach tradycyjnych? Jest więcej
przyczyn, niż jedna:
* Energię dostępną z paliwa możemy określić jako sumaryczną wartość uwolnień
energii w jednostce czasu - w ten
sposób detonacja, która przyśpiesza uwolnienie energii, znacząco zwiększa uzyskaną
moc"
Dlaczego niby energia to "sumaryczna wartość uwolnień energii *w jednostce czasu*"???
Energia całkowita to suma uwolnionej energii, kropka. Energię przypadającą
na jednostkę czasu nazywa się MOCĄ. Przynajmniej w fizyce.
W jednym cyklu pracy uwolniona jest energia z podanej w tym cyklu dawki paliwa.
Dlaczego niby "przyspieszenie uwolnienia energii" ma zwiększyć moc? Że niby jeśli
spalimy tę samą dawkę szybciej, to energii nam od tego przybędzie? Owszem, stopień
sprężania ma spore znaczenie. Ale szybkość - nie.
Jedźmy dalej:
" dokładne odparowanie paliwa także zwiększa możliwości uwolnienia energii z paliwa,
bowiem w taki sposób reakcja chemiczna zachodzi całkowicie, i nie odkładają się
zanieczyszczenia, ani nie są emitowane w gazach wydechowych"
Reakcja chemiczna czyli spalanie zachodzi w klasycznych silnikach w 95-99%.
Tu akurat nie ma wiele do poprawienia.
"Taka współpraca elementów silnika powiększa także uzyskiwany moment obrotowy,
ponieważ
,,ściskanie poduszki powietrznej" w efekcie detonacji paliwa wprowadza opóźnienie
we wzroście ciśnienia nad tłokiem roboczym. Dzięki temu maksymalne ciśnienie
(o wartości prawie tak dużej, jak w chwili detonacji) uzyskujemy przy poziomym
ustawieniu wału korbowego, co zwiększa uzyskany moment obrotowy o dwa rzędy wielkości
(ok. 100-krotnie!), jasno wskazując możliwość do zaoszczędzenia nawet do 99%
dotychczas
zużywanych ilości paliwa"
Co ma piernik do wiatraka? Moc to moment razy obroty.
Praca to moc razy czas. Praca równa jest energii. Energię można przekazać
przy danych obrotach przez krótszy czas dużym momentem, albo przez dłuższy - małym.
Nie ma to NIC wspólnego ze sprawnością układu i "zaoszczędzeniem 99% paliwa"
Generalnie, to jest w większości bełkot.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.08.10 12:51 Jakub Witkowski
- 17.08.10 14:39 Massai
- 17.08.10 14:40 Andrzej Lawa
- 17.08.10 14:41 Andrzej Lawa
- 17.08.10 14:42 Massai
- 17.08.10 15:01 kml
- 17.08.10 15:09 Andrzej Lawa
- 17.08.10 15:16 Andrzej Lawa
- 17.08.10 15:38 Massai
- 17.08.10 16:36 J.F.
- 17.08.10 19:48 Johnny Hooker
- 17.08.10 20:00 J.F.
- 17.08.10 20:39 Johnny Hooker
- 17.08.10 20:43 Johnny Hooker
- 17.08.10 20:49 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=