eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyGun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
  • Data: 2010-08-17 12:46:37
    Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-08-17 02:08, Johnny Hooker pisze:
    > Jakub Witkowski<j...@d...z.sygnatury> napisał(a):
    >
    >> Ale ty sam widzisz błędy i przeinaczenia w tym opisie, prawda?
    >
    > Czemu jesteś gołosłowny? Masz coś do powiedzenia KONKRETNEGO - to pisz, a nie
    > "robisz tajemniczą minę"...
    >

    "Czemu detonacje - a nie spalanie, jak to jest w silnikach tradycyjnych? Jest więcej
    przyczyn, niż jedna:

    * Energię dostępną z paliwa możemy określić jako sumaryczną wartość uwolnień
    energii w jednostce czasu - w ten
    sposób detonacja, która przyśpiesza uwolnienie energii, znacząco zwiększa uzyskaną
    moc"

    Dlaczego niby energia to "sumaryczna wartość uwolnień energii *w jednostce czasu*"???
    Energia całkowita to suma uwolnionej energii, kropka. Energię przypadającą
    na jednostkę czasu nazywa się MOCĄ. Przynajmniej w fizyce.
    W jednym cyklu pracy uwolniona jest energia z podanej w tym cyklu dawki paliwa.
    Dlaczego niby "przyspieszenie uwolnienia energii" ma zwiększyć moc? Że niby jeśli
    spalimy tę samą dawkę szybciej, to energii nam od tego przybędzie? Owszem, stopień
    sprężania ma spore znaczenie. Ale szybkość - nie.

    Jedźmy dalej:

    " dokładne odparowanie paliwa także zwiększa możliwości uwolnienia energii z paliwa,
    bowiem w taki sposób reakcja chemiczna zachodzi całkowicie, i nie odkładają się
    zanieczyszczenia, ani nie są emitowane w gazach wydechowych"

    Reakcja chemiczna czyli spalanie zachodzi w klasycznych silnikach w 95-99%.
    Tu akurat nie ma wiele do poprawienia.

    "Taka współpraca elementów silnika powiększa także uzyskiwany moment obrotowy,
    ponieważ
    ,,ściskanie poduszki powietrznej" w efekcie detonacji paliwa wprowadza opóźnienie
    we wzroście ciśnienia nad tłokiem roboczym. Dzięki temu maksymalne ciśnienie
    (o wartości prawie tak dużej, jak w chwili detonacji) uzyskujemy przy poziomym
    ustawieniu wału korbowego, co zwiększa uzyskany moment obrotowy o dwa rzędy wielkości
    (ok. 100-krotnie!), jasno wskazując możliwość do zaoszczędzenia nawet do 99%
    dotychczas
    zużywanych ilości paliwa"

    Co ma piernik do wiatraka? Moc to moment razy obroty.
    Praca to moc razy czas. Praca równa jest energii. Energię można przekazać
    przy danych obrotach przez krótszy czas dużym momentem, albo przez dłuższy - małym.
    Nie ma to NIC wspólnego ze sprawnością układu i "zaoszczędzeniem 99% paliwa"

    Generalnie, to jest w większości bełkot.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: