  • 1. Data: 2014-06-30 20:01:12
    Temat: Gsm na promie
    Od: Marek <f...@f...com>

    Znajomy ostatnio płynął do Karsklony i twierdzi że miał cały czas
    zasięg z jakiegos btsa na promie, w kosmicznej cenie 4zl za sms, 15
    za min pol. Czy ktoś wie co to za operator gsm jest na promie?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2014-06-30 20:20:05
    Temat: Re: Gsm na promie
    Od: K <...@...c>

    W dniu 30-06-2014 20:01, Marek pisze:
    > Znajomy ostatnio płynął do Karsklony i twierdzi że miał cały czas zasięg
    > z jakiegos btsa na promie, w kosmicznej cenie 4zl za sms, 15 za min pol.
    > Czy ktoś wie co to za operator gsm jest na promie?

    telenor (powinien to widziec na wyswietlaczu), co najmniej od kwietnia
    2008 kiedy to wytrzewialem po tym jak zobaczylem cennik na drugi dzien
    rano. te 15pln/min to wzial z kosmosu (nie wytrzewial) wtedy to
    kosztowalo cos pomiedzy 7-8pln.

    transmisja odbywa sie przez satelite, w ten sam sposob serwuja tez
    internet, tez od telenora. pingi po 600ms, stabilny 1Mbit/s. jak jestes
    mocno zainteresowany tematem, to moze gdzies w odchlani znajde jeszcze
    tracerouty z promu.

  • 3. Data: 2014-06-30 20:26:04
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 30 Jun 2014 20:20:05 +0200, K napisał(a):

> [...]
    > 2008 kiedy to wytrzewialem po tym jak zobaczylem cennik na drugi dzien
    > rano. te 15pln/min to wzial z kosmosu (nie wytrzewial) wtedy to

    Ceny bywają bardzo radosne. Warto też pamiętać., że tych operatorów nie
    obowiązują ani regulacje europejskie ani też użycie tej sieci nie wchodzi w
    żadne pakiety europejskie
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 4. Data: 2014-06-30 21:02:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 30 Jun 2014 20:20:05 +0200, K <...@...c> wrote:
    > rano. te 15pln/min to wzial z kosmosu (nie wytrzewial) wtedy to

    Sms powitajacy:

    Play wita w Maritime. Koszty polaczen: do Polski i lokalnie - 15
    zl/min, polaczenie przychodzace - 5 zl/min. Koszt SMS - 4 zl, MMS - 6
    zl.

    Twoje urzadzenie moglo rozpoczac korzystanie z transmisji danych w
    Maritime, ktorej koszt to 4,54 zl/100 kB z VAT, rozliczanej co 100
    kB.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2014-06-30 21:08:11

    W dniu 30-06-2014 21:02, Marek pisze:

> [...]
    >
    > Twoje urzadzenie moglo rozpoczac korzystanie z transmisji danych w
    > Maritime, ktorej koszt to 4,54 zl/100 kB z VAT, rozliczanej co 100 kB.

    ooo, to widze ze ich zdrowo pojebalo. nawet promy zniknely z cennika
    t-mobile (zostaly tylko samoloty). jesli chodzi o internet, to ja
    pisalem o wifi, ktore jest dostepne na promie odplatnie. wtedy nie bylo
    jeszcze 3G.