eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Grzalka silnika - testowal ktos?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 169

  • 161. Data: 2012-02-21 22:36:19
    Temat: Re: Grzalka silnika - testowal ktos?
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 18 Feb 2012 14:45:17 +0100, Krzysztof 45
    <m...@v...pl> wrote:

    > Jakie 10 litrów płynu? w bloku i w nagrzewnicy masz 10 litów płynu? Chyba że
    termostatów nie

    Fabryka podaje bodajże 10.5 litra. Ile wejdzie do chłodnicy?
    Litr? Dwa?

    > posiadasz lub masz je zjebane.

    Ile tych termostatów? Bo ja wiem o jednym. BTW, żaden termostat
    nie zamyka obiegu do końca i jakoś tak się też składa, że obieg
    jest tylko zamknięty przy ,,górny'' zbiorniku chłodnicy, a płyn
    oddaje ciepło w każdym kierunku.

    > Mam u siebie w 2.5DTI Eberspacher 3,3 kW. Odpalam silnik, eber się włącza i
    wystarczy że zrzucę
    > śnieg z auta i juz leci ciepełko przy -15. Więc jakie 20min? Sprawdź u siebie
    termostaty.

    A skąd wniosek, że mam jednocześnie odpalony silnik i ogrzewanie
    postojowe?

    > Przed zapaleniem silnika jak odpalę Eberspacher z pilota to po 20 min jego pracy
    przy -15 z nawiewów
    > leci +20-30stC A jak już autem ruszę to zaraz wskazówka podnosi się na blacie. A
    podnosi się od 70
    > stC płynu.

    U mnie podnosi się mniej więcej do połowy między niebieskim
    polem, a położeniem pionowym, czyli pewnie gdzieś w okolice tych
    70*C. Tylko że jeśli przegapię moment wyłączenia ogrzewania i
    spóźnię się jakieś 15-20 minut, to z wskazówka posłusznie wraca
    na niebieskie pole. Ale ja mam blok alu, a nie żeliwny.

    > Nie jarzę po co podajesz przykład Eberspachera w stosunku do całonocnej pracy
    grzałki 300W?

    Pewnie po to, że małą grzałeczką możesz sobie grzać długo, ale
    nie sądzę, żebyś skompensował utratę ciepła przez
    wypromieniowanie.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 162. Data: 2012-02-22 21:20:47
    Temat: Re: Grzalka silnika - testowal ktos?
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Robert Rędziak napisał(a):
    > Fabryka podaje bodajże 10.5 litra. Ile wejdzie do chłodnicy?
    > Litr? Dwa?
    Może i spokojnie około 5-6 w raz z grubymi przewodami.
    > Ile tych termostatów?
    U mnie sa dwa. Ten drugi to od EGR
    > żaden termostat
    > nie zamyka obiegu do końca
    Kolego, sprawny termostat zamyka do końca.
    Nie dawno wymieniałem u siebie i na warsztacie jak rozgrzewał się silnik, to do
    prawie 80stC rura na
    chłodnice była całkowicie zimna i oczywiście chłodnica też. Po przekroczeniu 80 st
    zaczęła sie lekko
    rozgrzewać.
    > A skąd wniosek, że mam jednocześnie odpalony silnik i ogrzewanie
    > postojowe?
    A to nie ma prawie znaczenia w pierwszych kilkunastu minutach na postoju czy silnik
    jest włączony.
    >> Nie jarzę po co podajesz przykład Eberspachera w stosunku do całonocnej pracy
    grzałki 300W?
    > Pewnie po to, że małą grzałeczką możesz sobie grzać długo,
    O to chodzi.
    --
    Krzysiek


  • 163. Data: 2012-02-25 14:30:07
    Temat: Re: Grzalka silnika - testowal ktos?
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 16 Feb 2012 23:33:57 +0100, "v...@i...pl"
    <v...@i...pl> wrote:

    >Przy tym projekcie ktory mam, to obawiam sie, ze bym na pradzie
    >zbankrutowal, zanim by mi na pietrze ciepla woda poleciala ;)

    Pałac kultury drugi budujesz? ;)

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200


  • 164. Data: 2012-02-25 14:33:36
    Temat: Re: Grzalka silnika - testowal ktos?
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Fri, 17 Feb 2012 10:28:14 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Placisz i masz, chyba ze to blok ze slaba instalacja.

    Albo trzeba ciągnąć kabel z transformatora. Ale to akurat chodziło o
    60 kW. A to już tanie nie jest. Dodatkowo przed był zwykły licznik,
    teraz jest super-hiper-nowoczesny, co to mierzy energię czynną, bierną
    i inne duperele. Po całej zmianie rachunki za energię wzrosły o blisko
    100%.


    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200


  • 165. Data: 2012-02-25 23:22:46
    Temat: Re: Grzalka silnika - testowal ktos?
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-02-21 09:34, Jakub Witkowski pisze:
    > W dniu 2012-02-20 20:01, nazgul pisze:
    >
    >> 3. wzór jest wzięty z obliczeń dla budynków i jak widać dość prosty
    >> (pewnie emipiryczny)
    >
    > Aha, jest jeszcze jeden, fundamentalny powód, dla którego nie należy
    > stosować stałych z budynków.
    > Wzory dla budynku dotyczą temperatury gazu w środku, zaś ścianę traktują
    > jak barierę izolacyjną.
    > Tu zaś masz prawie lity przedmiot o dużej przewodności cieplnej, zaś
    > izolację stanowi sam styk
    > przedmiot-gaz, czyli głównie warstwa przyścienna gazu (i w niewielkim
    > stopniu samego materiału).
    >
    dlatego dałem 1m3 dla całej komory silnika (masz tu i silnik i gaz)
    a ścianami niech będzie maska i karoseria.


  • 166. Data: 2012-02-26 14:05:59
    Temat: Re: Grzalka silnika - testowal ktos?
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-25 14:30, jerzu pisze:
    > On Thu, 16 Feb 2012 23:33:57 +0100, "v...@i...pl"
    > <v...@i...pl> wrote:
    >
    >> Przy tym projekcie ktory mam, to obawiam sie, ze bym na pradzie
    >> zbankrutowal, zanim by mi na pietrze ciepla woda poleciala ;)
    >
    > Pałac kultury drugi budujesz? ;)
    >

    Mieszkam juz od 3 lat :)

    BTW. Nie palac kultury, strasznie spie...ny projekt jest :|

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)


  • 167. Data: 2012-02-26 17:05:30
    Temat: Re: Grzalka silnika - testowal ktos?
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-02-21 09:18, Jakub Witkowski pisze:
    > W dniu 2012-02-20 20:01, nazgul pisze:
    >> W dniu 2012-02-20 16:34, Jakub Witkowski pisze:
    >>
    >>>> V*dT*k=Kcal/h
    >>>>
    >>>> 1*20*4=80Kcal/h
    >>>> 1kw=860Kcal/h
    >>>> to nam daje 100W.
    >>>> i co teraz?
    >>>
    >> zajdź proszę lepszy wzór, czy sam mam poszukać? - bo przyznam, że ten
    >> wyżej, był pierwszy z brzegu.
    >
    > Wzór jest banalny, piszę z pamięci, więc gdzie indziej mogą być użyte
    > inne symbole:
    > P = S*(t1-t2)*k
    > P - moc
    > S - powierzchnia oddawania ciepła
    > k - stała "przewodności styku ciało-gaz" (upraszczam trochę - nie
    > czepiać się)

    świetnie, wzór praktycznie identyczny do podanego wcześniej.
    S*tajemniczy_współczynnik_1=V*tajemniczy_współczynni
    k_2

    wiele to do sprawy nie wniosło
    mógłbyś np. tak jak ja wyszukać wzór z realnym, zbliżonym do rozważanych
    warunków współczynnikiem.

    > Można poszukać tych wartości dla obliczania chłodzenia urządzeń, ale nie
    > chce mi się.

    no.. jak Ci się nie chce to po co w ogóle zaczynasz?
    ;-)


  • 168. Data: 2012-02-26 17:48:35
    Temat: Re: Grzalka silnika - testowal ktos?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Feb 2012 17:05:30 +0100, nazgul napisał(a):
    > W dniu 2012-02-21 09:18, Jakub Witkowski pisze:
    >> Wzór jest banalny, piszę z pamięci, więc gdzie indziej mogą być użyte
    >> inne symbole:
    >> P = S*(t1-t2)*k
    >> k - stała "przewodności styku ciało-gaz" (upraszczam trochę - nie
    >> czepiać się)
    >
    > świetnie, wzór praktycznie identyczny do podanego wcześniej.
    > S*tajemniczy_współczynnik_1=V*tajemniczy_współczynni
    k_2

    Jest jedna roznica - powiekszysz wymiary dwukrotnie, powierzchnia wzrosnie
    4x , objetosc 8x.
    Oczywiscie tajemniczym wspolczynnikiem mozesz wszystko wyrownac, tylko ze
    bedziesz musial miec wspolczynnik dla malych domkow, inny dla srednich,
    inny dla duzych itp.

    Bo zgadzam sie z Jakubem ze objetosc wydaje sie nie miec wplywu na wymiane
    ciepla. Powierzchnia zas tak.

    P.S. Przy dawnych blokach moze byc zwiazek - bo grubosc budynku prawie ta
    sama, okna musza przeciez byc. wiec powierzchnia proporcjonalna do
    kubatury.

    J.


  • 169. Data: 2012-02-27 12:03:38
    Temat: Re: Grzalka silnika - testowal ktos?
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-02-26 17:05, nazgul pisze:

    > świetnie, wzór praktycznie identyczny do podanego wcześniej.

    No właśnie NIE. On jest podobny tylko od strony matematycznej, a nie sensu
    fizycznego.

    > S*tajemniczy_współczynnik_1=V*tajemniczy_współczynni
    k_2

    Różnica niby drobna ale fundamentalna, bo fizycznie istnieje proporcjonalność mocy
    do powierzchni oddającej ciepło. Dlatego właśnie ten mój "tajemniczy" współczynnik k
    nie zmienia się w zależności od S, czyli jest stałą dla ciał o danym rodzaju
    powierzchni.
    I dlatego jego stosowanie nie doprowadzi do absurdu, w przeciwieństwie do wzoru z V,
    gdzie przyjęto milcząco mocne założenia (przybliżoną proporcjonalność S do V dla
    pewnej
    klasy budynków) zastosowanego do żarówki czy silnika.

    Technika pełna jest takich inzynieskich przyblizonych wzorków i niejedno
    nieszczęście,
    łącznie z załamywaniem się dachów, wynikło z tego, że stosujący je nie zdawał sobie z
    tego sprawy...

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

strony : 1 ... 10 ... 16 . [ 17 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: