    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Grzalka silnika - testowal ktos?
    Date: Sat, 11 Feb 2012 11:54:45 +0100
    <4f2ea433$1@news.home.net.pl> <jgmbjh$ia0$1@news.vectranet.pl>
    <jgmi6m$71n$1@inews.gazeta.pl> <4f2ed53f$1@news.home.net.pl>
    <4f301026$0$26701$65785112@news.neostrada.pl>
    <4f302d38$1@news.home.net.pl>
    <4f30354f$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@4...com>
    <4f343d1e$0$26684$65785112@news.neostrada.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <4f3570c7$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
    <4f363cd7$1@news.home.net.pl>

    Dnia Sat, 11 Feb 2012 11:03:04 +0100, v...@i...pl napisał(a):
    > Dobra, po przeanalizowaniu problemu przyznaje, ze nie nalewam 170l wody,
    > a jakbym je nalewal, to by nagrzewanie trwalo >60min. Niech nawet trwa
    > 120, to zaplace 0,60PLN. To juz jest blizsze prawdy :)

    Niestety, ale podgrzanie nawet 70 litrow wody o 30K wymaga 8.8MJ, albo jak
    kto woli 2.5kWh. Nie bez powodu porzadne podgrzewacze przeplywowe maja 7,
    10 czy 15kW. I kosztuje to juz blizej 1.50zl - w jednej taryfie.

    > Mam grzalke 1kW, timer ustawiony tak, ze grzeje 2x15min i raz 30min =
    > 60min/dobe - stad moje wyliczenia.
    > No ale to tylko CWU, nie zmywam na tym, nie piore, tylko myje łapy i się
    > kąpie.

    Cos tu za malo. Szybki, zimny prysznic, czy kapiel co dwa dni ? Moze by
    zdazylo zakumulowac troche ciepla. A moze lubisz zimna kapiel ?

    Latem to by jeszcze wyszlo, ale przy tych mrozach - malo.

    J.