  • 31. Data: 2012-05-05 21:21:42
    Temat: Re: Grupa szmelcwagena
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-05-05 11:59, The_EaGle wrote:

    > Niezły stan jest w środku bo jak sie produkuje samochód za dzisiejsze
    > 160 tys a nie za 50 tys to można tam zastosować 2-3 razy lepsze
    > materiały wykończeniowe. Jednak jak wskazuje praktyka silniki BMW nie
    > pokonują 2-3 razy większych przebiegów niż np w corolli za 50 tys zł.

    Zobaczymy jak próbę czasu zniosą obecne konstrukcje, ale zdziwiłbyś się
    długowiecznością wielu starszych, np: M50 (2.5l, 2.8l rzędowa 6-tka),
    M42 właśnie, wiele inncyh.

    > Powłoka antykorozyjna też nie jest na 20-30 lat. W związku z tym nie
    > wierze że samochód z pierwszych lat 90tych mający minimum 300tys km
    > będzie w lepszym stanie niż 5 letni z przebiegiem 100tys km.

    Nie wiem ile kilometrów ma przejechany obecny M42 który jest w obecnej
    rajdówce (myślę, że z dużym prawdopodobieństwem ponad 300kkm), ale jego
    stan techniczny jest doskonały. Równa kompresja, równa praca bez
    jakichkolwiek zająknięć, idealnie stabilne wolne obroty. Od ponad 1.5
    roku wykorzystywany głównie w zakresie obrotów 4500-7300 + dojazdówki.

    > To po
    > prostu fizycznie nie możliwe. Wyjątek może stanowić jakiś kolekcjonerski
    > egzemplarz który nic nie jeździł ale był świetnie serwisowany. JEDNAK
    > nawet wtedy technika z lat 90tych a dziś to dwie dekady rozwoju
    > samochodów, choćby bezpieczeństwo, zużycie paliwa itd.

    Bezpieczeństwo jedynie bierne jest gorsze i nie we dotyczy to wszystkich
    egzemplarzy. Reszta, czyli elementy zawieszenia to części
    eksploatacyjne. Jeśli ktoś jest rozsądnym użytkownikiem i zwraca uwagę
    na ich stan (np. jak ja), to te samochodu jakością prowadzenia zaskoczą
    większość wozideł na naszych drogach.

    > Do tego dochodzi
    > serwisowanie auta 20 letniego gdzie rozlecieć sie może dosłownie
    > wszystko w każdej chwili łącznie z gumą czy zupełnie nie psującymi się w
    > 5 letnim aucie rzeczami.

    Właśnie jestem na etapie budowy drugiej rajdowej e30-tki (w tym momencie
    przgotowuje do piaskowania i lakierowania) i mogę Ci powiedzieć, że
    naprawdę można się zdziwić. Np. uszczelki okien, drzwi mające już 22
    lata są mięciutke jak nowe.
    Pod względem korozji owszem znajdzie się kilka miejsce gdzie
    praktykowałem: wytnij, sfabrykuj, wklej. Jednakże np. progi, podłóżnice,
    nadkola są w idealnym stanie - nawet powłoka farby nie jest uszkodzona.

    Zwróć również uwagę na to ile ich nadal jeździ po naszych drogach - dla
    testu poszukaj innych 20-25 latków.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 32. Data: 2012-05-05 21:28:01
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-05-05 11:48, The_EaGle wrote:

    > Dokładnie tak, ja się cieszę że tak jest. Dzięki temu 3-4letnia alfa 159
    > kosztuje 45-50tys zł w bardzo dobrym stanie

    Nie jestem mechanikiem, ale znajomy, który nim jest pokazywał mi różne
    "ciekawostki" konstrukcyjne tych zacnych samochodów - przekonasz się
    zapewne gdy będziesz użytkował.
    Czasem jak do niego wpadam, to aż załuję, że nie mam aparatu ze sobą -
    bo to co "wyprawia się" w samochodzie który ma 5 lat woła o pomstę

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 33. Data: 2012-05-05 22:43:30
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-05-05 21:28, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:

> [...]
    > Czasem jak do niego wpadam, to aż załuję, że nie mam aparatu ze sobą -
    > bo to co "wyprawia się" w samochodzie który ma 5 lat woła o pomstę

    Piszesz konkretnie o jakim samochodzie?

    I druga uwaga. Mechanik się specjalizuje w...?

    Rafał

  • 34. Data: 2012-05-07 13:28:45
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-05-05 22:43, The_EaGle wrote:

    > Piszesz konkretnie o jakim samochodzie?

    Ten akurat który widziałem, to alfa 156, 2.4jtd o ile dobrze pamiętam.

    > I druga uwaga. Mechanik się specjalizuje w...?

    Nie specjalizuje się. Ale zna się na tym co robi.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik