  • 1. Data: 2010-12-20 11:03:15
    Temat: Grubość linki w kablach rozruchowych
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    Troszkę "małoelektroniczne" ale na czasie.
    Ponieważ gotowe kable rozruchowe są zwykle cienkie
    postanowiłem sobie zrobić odpowiednie.
    Mam po sąsiedzku sklep z osprzętem spawalniczym
    i elektrycznym - nie będzie problemu z doborem kabla.

    Jaki przekrój (albo średnicę jak kto woli) polecacie z własnej
    praktyki na kable rozruchowe żeby jednak nie zrobić
    czegoś masakrycznie sztywnego i grubego jak do celów
    warsztatowych (ma to przecież jeździć w bagażniku
    a czasem i słaba kobieta będzie chciała się tym posłużyć)

  • 2. Data: 2010-12-20 11:23:14
    Temat: Re: Grubość linki w kablach rozruchowych
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2010-12-20 12:03, michalek pisze:

> [...]
    > warsztatowych (ma to przecież jeździć w bagażniku
    > a czasem i słaba kobieta będzie chciała się tym posłużyć)

    Ja zrobiłem kable 8 mm^2, z 2 typowych 4 mm^2 bo taki przewód miałem pod
    ręką. Działają.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 3. Data: 2010-12-20 11:31:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "michalek" <m...@g...com> napisał
    > Jaki przekrój (albo średnicę jak kto woli) polecacie z własnej
    > praktyki na kable rozruchowe żeby jednak nie zrobić

    16mm sie sprawdza, byc moze 10 tez sie sprawdzi.

    J.

  • 4. Data: 2010-12-20 12:33:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello michalek,

> [...]

    > warsztatowych (ma to przecież jeździć w bagażniku
    > a czasem i słaba kobieta będzie chciała się tym posłużyć)

    Jestem przeciwnikiem grubych kabli "rozruchowych" - mały przekrój
    stanowi swego rodzaju zabezpieczenie przed zniszczeniem sprawnego
    akumulatora w razie zwarcia.
    Do odpalenia silnika duży przekrój nie jest potrzebny - łączysz
    akumulatory przy _włączonym_ silniku dawcy, czekasz 3 minutki i
    odpalasz bez problemu.

    Grube kable są potrzebne do dlugotrwałego "piłowania" silnika a nie
    normalnego odpalania. Stan, w którym silnik trzeba dlugo "piłować"
    jest stanem awarii i zamiast wozić kable spawalnicze trzeba po prostu
    silnik naprawić.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2010-12-20 12:34:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    > Użytkownik "michalek" <m...@g...com> napisał
    > 16mm sie sprawdza, byc moze 10 tez sie sprawdzi.

    Nawet akumulator żelowy 7Ah podpięty przewodami 1.5mm^2 się sprawdza -
    tylko silnik musi być sprawny.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2010-12-20 13:14:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał
    > Jestem przeciwnikiem grubych kabli "rozruchowych" - mały przekrój
    > stanowi swego rodzaju zabezpieczenie przed zniszczeniem sprawnego
    > akumulatora w razie zwarcia.

    To sie sprawdza na pierwsza iskre :-)

    > Do odpalenia silnika duży przekrój nie jest potrzebny - łączysz
    > akumulatory przy _włączonym_ silniku dawcy, czekasz 3 minutki i
    > odpalasz bez problemu.

    A co zrobic jak uprzejmy dawca nie jest palaczem ?
    Bo palacza to mozna poczestowac, wypalicie, pogadacie, i odpalicie.
    Oczywiscie musi byc ladna pogoda :-P

> [...]
    > "piłować"
    > jest stanem awarii i zamiast wozić kable spawalnicze trzeba po

    Trudno sie naprawia daleko od domu. A czasem jednak po dluzszym
    pilowaniu zaskoczy i pojedzie ..
    Poza tym grube kable sprawne auto odpalaja w czasie krotszym niz
    dziekowanie :-)

    J.

  • 7. Data: 2010-12-20 13:27:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    > To sie sprawdza na pierwsza iskre :-)

    Chyba "się spawa" a nie "się sprawdza". Ciekaw jestem, ile to kobiet
    potrafi "sprawdzać na pierwszą iskrę"...

    > A co zrobic jak uprzejmy dawca nie jest palaczem ?

    Uśmiechnąć się?

> [...]

    > pilowaniu zaskoczy i pojedzie ..
    > Poza tym grube kable sprawne auto odpalaja w czasie krotszym niz

    Jasne. Już widzę kobietę motającą się ze zmarniętymi, grubymi kablami
    spawalniczymi...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2010-12-20 13:38:06
    Od: "grin" <s...@a...er>

    Użytkownik "michalek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > Jaki przekrój (albo średnicę jak kto woli) polecacie z własnej
    > praktyki na kable rozruchowe żeby jednak nie zrobić

    Ja mam samoróbki 6mm2 6m, choć i to może ciut za krótkie, gdy auto za
    autem, bo inaczej się nie da. Większy problem był z kupnem sensownych
    krokodylków - moje są marne.
    LGS 10mm2 10m może być w sam raz, choć ile razy w życiu to się przyda?
    Dla sporadycznych przypadków można zadzwonić po najbliższą taksówkę - maja
    taka usługę i odpowiednie kable.

  • 9. Data: 2010-12-20 13:38:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w
    > Hello J.F.,
    > Chyba "się spawa" a nie "się sprawdza". Ciekaw jestem, ile to
    > kobiet
    > potrafi "sprawdzać na pierwszą iskrę"...

    Zalezy jak przeszkolisz .. zone, corke.

    > Uśmiechnąć się?

    Ech, gdybym ja byl dlugonoga blondynka ... albo choc zgrabna
    brunetka :-)

    > Jasne. Już widzę kobietę motającą się ze zmarniętymi, grubymi
    > kablami
    > spawalniczymi...

    Ona przeciez i tak pradu nie pozyczy, tylko po meza zadzwoni :-P
    A jak pozyczy, to da kable facetowi i ten podlaczy.

    Poza tym one sa tak samo grube jak "500A" z supermarketu i moze
    nawet bardziej miekkie - bo miedz tak nie twardnieje na mrozie :-P

    J.

  • 10. Data: 2010-12-20 13:56:17
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    > Nawet akumulator żelowy 7Ah podpięty przewodami 1.5mm^2 się sprawdza -
    > tylko silnik musi być sprawny.

    Kiedyś sobie tak nawet pomyślałem, czy podpięcie takiego 7Ah
    by coś pomogło, bo może nadejść "wielkopomna chwila", ze trzeba
    -a tu brak. Ale tak tylko pomyślałem, bo wydało mi się to trochę za mało.
    Tak na poważnie czy żart?
    Praktykowałeś?

    Artur(m)