eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaGrubość linki w kablach rozruchowych
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 74

  • 11. Data: 2010-12-20 14:14:45
    Temat: Re: Grubość linki w kablach rozruchowych
    Od: "grin" <s...@a...er>


    Użytkownik "Artur(m)" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ienna3$31kj$1@rekrutacja.tu.kielce.pl...
    > Kiedyś sobie tak nawet pomyślałem, czy podpięcie takiego 7Ah
    > by coś pomogło, bo może nadejść "wielkopomna chwila", ze trzeba

    Ze 100A krótkotrwale z niego pociągniesz
    Jak niewiele brakuje, by odpalić to wystarczy
    Zależy jakie mrozy są
    Parę dni temu jak był siarczysty mróz, nic to nie pomogłoby odpaleniu
    pewnego dizla z chyba zamarzniętym paliwem. Wózek widłowy z potężnymi
    akumulatorami rady nie dał.
    Pomógł STAR z instalacją 24V.


  • 12. Data: 2010-12-20 14:17:25
    Temat: Re: Grubość linki w kablach rozruchowych
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-20 13:34, RoMan Mandziejewicz
    pisze:
    > Hello J.F.,
    >
    > Monday, December 20, 2010, 12:31:14 PM, you wrote:
    >
    >> Użytkownik "michalek"<m...@g...com> napisał
    >>> Jaki przekrój (albo średnicę jak kto woli) polecacie z własnej
    >>> praktyki na kable rozruchowe żeby jednak nie zrobić
    >> 16mm sie sprawdza, byc moze 10 tez sie sprawdzi.
    >
    > Nawet akumulator żelowy 7Ah podpięty przewodami 1.5mm^2 się sprawdza -
    > tylko silnik musi być sprawny.
    >

    Taaa... szczególnie przy dwulitrowym dizlu i
    temperaturze otoczenia -5°C.


    --
    Pozdrawiam
    JK


  • 13. Data: 2010-12-20 14:35:59
    Temat: Re: Grubość linki w kablach rozruchowych
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Mon, 20 Dec 2010 14:56:17 +0100, Artur\(m\) napisał(a):

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
    > news:56878741.20101220133456@pik-net.pl...
    >> Hello J.F.,
    >>
    >> Monday, December 20, 2010, 12:31:14 PM, you wrote:
    >>
    >>> Użytkownik "michalek" <m...@g...com> napisał
    >>>> Jaki przekrój (albo średnicę jak kto woli) polecacie z własnej
    >>>> praktyki na kable rozruchowe żeby jednak nie zrobić
    >>> 16mm sie sprawdza, byc moze 10 tez sie sprawdzi.
    >>
    >> Nawet akumulator żelowy 7Ah podpięty przewodami 1.5mm^2 się sprawdza -
    >> tylko silnik musi być sprawny.
    >>
    >>
    > Kiedyś sobie tak nawet pomyślałem, czy podpięcie takiego 7Ah by coś
    > pomogło, bo może nadejść "wielkopomna chwila", ze trzeba -a tu brak. Ale
    > tak tylko pomyślałem, bo wydało mi się to trochę za mało. Tak na
    > poważnie czy żart?
    Mozna tez kupic taki "zszywacz":
    http://www.gpbatteries.com.hk/html/pdf/TMF.pdf
    http://www.gpbatteries.com/html/products/jump_starte
    rs.html



    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski


  • 14. Data: 2010-12-20 15:06:58
    Temat: Re: Grubość linki w kablach rozruchowych
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello JK,

    Monday, December 20, 2010, 3:17:25 PM, you wrote:

    >>> Użytkownik "michalek"<m...@g...com> napisał
    >>>> Jaki przekrój (albo średnicę jak kto woli) polecacie z własnej
    >>>> praktyki na kable rozruchowe żeby jednak nie zrobić
    >>> 16mm sie sprawdza, byc moze 10 tez sie sprawdzi.
    >> Nawet akumulator żelowy 7Ah podpięty przewodami 1.5mm^2 się sprawdza -
    >> tylko silnik musi być sprawny.
    > Taaa... szczególnie przy dwulitrowym dizlu i
    > temperaturze otoczenia -5°C.

    Jak się ma dwulitrowego diesla, to się dba o porządny akumulator do
    niego a nie "oszczędza".

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 15. Data: 2010-12-20 15:17:30
    Temat: Re: Grubość linki w kablach rozruchowych
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Artur(m)" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ienna3$31kj$1@rekrutacja.tu.kielce.pl...

    > Kiedyś sobie tak nawet pomyślałem, czy podpięcie takiego 7Ah
    > by coś pomogło, bo może nadejść "wielkopomna chwila", ze trzeba
    > -a tu brak. Ale tak tylko pomyślałem, bo wydało mi się to trochę za
    mało.
    > Tak na poważnie czy żart?
    > Praktykowałeś?

    Ja w zeszłym roku coś takiego spraktykowałem i zadziałało, ale główną
    przyczyną problemu była moja głupota, bo z premedytacją jeździłem na
    padniętym aku (który sam miał może z 10Ah) licząc na łagodną zimę :). Przy
    około -20 żelówka pozwoliła zakręcić, wprawdzie dość anemicznie, ale
    samochód benzyna więc odpalił. Aha - kable własnej roboty, bardzo grube.

    e.


  • 16. Data: 2010-12-20 15:41:14
    Temat: Re: Grubość linki w kablach rozruchowych
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    >> Nawet akumulator żelowy 7Ah podpięty przewodami 1.5mm^2 się sprawdza -
    >> tylko silnik musi być sprawny.
    >>
    >
    > Taaa... szczególnie przy dwulitrowym dizlu i temperaturze otoczenia -5°C.
    >
    No właśnie... ja właśnie sprawdzałem świece żarowe, ciągną po 18A każda,
    czyli razem jakieś 70A. One grzeją także w czasie kręcenia rozrusznikiem
    i chwilę po odpaleniu. Ile ciągnie rozrusznik to sam nie wiem, ale
    pewnie dodatkowe 150A.

    Pozdr


  • 17. Data: 2010-12-20 17:19:02
    Temat: Re: Grubość linki w kablach rozruchowych
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Pomógł STAR z instalacją 24V.

    ??????


  • 18. Data: 2010-12-20 17:22:25
    Temat: Re: Grubość linki w kablach rozruchowych
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Jak się ma dwulitrowego diesla, to się dba o porządny
    > akumulator do
    > niego a nie "oszczędza".

    Dokładnie :-). Ja bym tę opinię rozszerzył na wszystkie auta
    nawet ;-). MZ padnięcie aku z dnia na dzień jest raczej
    ewenementem, w 99 % przypadków symptomy kończenia się aku
    pojawiają się na długo przed jego zgonem. Spokojnie jest
    czas na wymianę, ale jak ktoś żałuje raz na pięć lat 200 czy
    300 zł na nowy to potem płacze ;-)))
    Pozdr.


  • 19. Data: 2010-12-20 17:26:23
    Temat: Re: Grubość linki w kablach rozruchowych
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Jestem przeciwnikiem grubych kabli "rozruchowych" - mały
    > przekrój
    > stanowi swego rodzaju zabezpieczenie przed zniszczeniem
    > sprawnego
    > akumulatora w razie zwarcia.
    > Do odpalenia silnika duży przekrój nie jest potrzebny -
    > łączysz
    > akumulatory przy _włączonym_ silniku dawcy, czekasz 3
    > minutki i
    > odpalasz bez problemu.

    Znów się z Tobą zgadzam :-). Wożę w bagażniku na wszelki
    wypadek kabelki o nienachalnym przekroju (max. 6mm2, jedynie
    poprawiłem mocowanie krokodylków, lutując je) i parę razy
    zdarzyło mi się komuś pomóc. Nigdy nie było problemu z
    odpaleniem, jak nie od razu to po kilku minutach ładowania
    :-).


  • 20. Data: 2010-12-20 18:15:07
    Temat: Re: Grubość linki w kablach rozruchowych
    Od: "grin" <s...@a...er>


    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ieo36a$2d5$1@news.onet.pl...
    >> Pomógł STAR z instalacją 24V.
    >
    > ??????

    Ty się śmiej
    Błędu nie ma, działanie celowe, sukces.

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: