  • 31. Data: 2015-04-30 15:10:13
    Temat: Re: Grafen
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 29-04-2015 21:33, Mario wrote:
> [...]
    2960,Brytyjczycy_rozpoczynaja_produkcje_grafenu_na_s
    kale.html?lokale=local#BoxNewsImg

    > Chyba na każdej :) No i w KBN. Leśne dziadki się umawiają w jakiej
    > kolejności będą sobie zatwierdzać granty aby żaden z nich nie został
    > skrzywdzony. Tak było 20 lat temu gdy kończyłem swoją dziesięcioletnią
    > przygodę z nauką i tak jest najwyraźniej nadal.

    Nadal tak jest, poziom dziadostwa nawet wzrósł.
    K.

  • 32. Data: 2015-04-30 19:11:20
    Od: d...@g...com

    użytkownik Mario napisał:
> [...]
    > niebieskiego lasera, haubicy, korwety, samolotu czy procesora. Taki los
    > chyba spotyka wszystko za co się weźmiemy.

    Jak technologia UK będzie lepsza i tańsza, w PL zdaje
    się nie ma większego planu produkcji grafenu tylko urządzeń
    do jego produkcji, a i to w powijakach.

  • 33. Data: 2015-04-30 19:48:23
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 30-04-2015 14:02, J.F. wrote:

    > A kto placil za jego powstanie ? Bralem :-)
    >
    > Poza tym, to mial byc nasz, polski, niebieski laser, wiec czuje sie
    > upowazniony do pisania "my" :-)
    >
    > J.

    Popieram, ja też mam dosyć autostrad z dwuletnim okresem gwarancji.
    I polskiego niebieskiego lasera też.
    K.

  • 34. Data: 2015-04-30 23:18:06
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2015-04-30 o 19:48, John Smith pisze:

    > Popieram, ja też mam dosyć autostrad z dwuletnim okresem gwarancji.
    > I polskiego niebieskiego lasera też.

    I programu armatohaubic Krab. Po 18 latach prac zamiast 120 sztuk mamy
    kilka egzemplarzy z pękającymi podwoziami.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 35. Data: 2015-05-01 00:34:20
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 kwietnia 2015 14:32:26 UTC+2 użytkownik Mario napisał:

    > Skoro należy do tych co na tym nie zarobili, to znaczy, że nie brał w
    > tym udziału. Na niebieskim laserze zarobili tylko ci co brali udział w
    > grancie :)
    >

    > --
    > pozdrawiam
    > MD

    No właśnie. To po co niektórzy twierdzą że na przykład są dumni że Polska wygrała
    jakieś zawody jak ich jedyny udział polegał na piciu piwa podczas ich oglądania w
    telewizji?

  • 36. Data: 2015-05-01 00:38:42
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 kwietnia 2015 14:02:14 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > A kto placil za jego powstanie ? Bralem :-)
    >
    > Poza tym, to mial byc nasz, polski, niebieski laser, wiec czuje sie

    No fakt ze brałeś. Tak jak oszukany bierze udział w oszustwie a okradziony w
    kradzieży.

  • 37. Data: 2015-05-01 01:01:31
    Od: Mario <M...@...pl>

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 38. Data: 2015-05-01 08:04:31
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Mario napisał:

    > I programu armatohaubic Krab. Po 18 latach prac zamiast 120 sztuk mamy
    > kilka egzemplarzy z pękającymi podwoziami.

    Dodaj do tego śmigłowiec Sokół. Projektowany przez 20 lat i co z tego
    wyszło? Mało zaawansowana maszyna, owszem lepsza od Mi-2 ale miało być
    coś naprawdę nowoczesnego. Tymczasem jest pełen przestarzałych rozwiązań.
    Znajdzie się jeszcze cała masa takich negatywnych przykładów. Szkoda...

  • 39. Data: 2015-05-01 08:41:18
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    6815,Sad_nad_afera_grantowa__Oskarzony_profesor_Poli
    techniki.html

    > A jak sie zakonczy, to myslisz, ze cos sie zmieni ?
    > Beda wyzsze honoraria i wiecej papierologii, ale dzieki temu prokurator
    > nie bedzie mogl sie przyczepic.

    Mam nadzieję, że jednak coś da. Jeżeli nie pomaga poczucie godności,
    przyzwoitości, czy coś tam jeszcze innego, to niech pozostanie stary,
    dobry strach. Przed więzieniem, przed odrzuceniem przez środowisko.
    Chyba nie sugerujesz, że skoro to naukowcy (mają literki przed
    nazwiskami powyżej "inż"), to mają być świętymi krowami i dalej kraść?
    Mamy już stada prawników, kryjących się za immunitetami.

    > A te linie to kto produkuje - naukowiec w piwnicy uczelni ?
    >
    > Zawsze jest tak ze najpierw jest pomysl/odkrycie, potem dopracowanie,
    > potem przemyslowe wdrozenie.
    > I ktos musi za te wszystkie etapy placic, i sie na tym znac.
    > A jak juz linie sprzedaja, to sie na tym malo zarabia :-)

    Naukowiec musi mieć świadomość, że jego praca ma się zakończyć wynikiem
    - albo konkretną podstawą do dalszej pracy dla kolegów, albo
    podnoszeniem wiedzy studentów, albo sprzedażą dla przemysłu. Dwa
    pierwsze przypadki muszą być kalkulowane przez władze uczelni, czy mogą
    to finansować, ewentualnie skąd na to brać środki.
    Nie, linii nie produkuje się w piwnicy na uczelni ale w zakładach
    otrzymujących zlecenia. Ktoś musi stać obok inżyniera projektującego
    poszczególne elementy, musi nadzorować wdrożenie. Musi istnieć styk
    naukowiec (uczelnia) <-> przemysł. To nie może istnieć samo dla siebie -
    płaćcie nam za samo istnienie, za to że jesteśmy genialni.
    Może mam naiwne poglądy ale obecne układy prowadzą do bardzo odległych
    miejsc w światowych rankingach. Zarówno samych uczelni, jak i
    innowacyjności naszej gospodarki. Jakieś powody są.

    > No i miales racje .. i jednoczesnie jej nie miales.
    > Na BluRay nie zarobilismy. Reszta jest otwarta.

    Obawiam się, że dumnie siedząc z uśmiechem na twarzy i czekając aż
    staniemy sie potęgą, zbyt daleko nie zajdziemy. Biznes jest twardy, ma
    swoje wymagania i nie bawi się w sentymenty. Polski producent kupi tam,
    gdzie taniej. Nie patrzy na "made in ..." No chyba że musi płacić cło.
    Mam wskaźnik laserowy w kolorze niebiesko fioletowym. Odpad z produkcji
    nagrywarek BluRay. Cena na allegro chyba nieco ponad 30zł. Oczywiście
    chiński. Chciałbym wierzyć, że ten płatek struktury pochodzi z Polski
    ale jakoś mi nie wychodzi. A startowaliśmy na równi z innymi...

  • 40. Data: 2015-05-01 11:43:38
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > naprawdę nowoczesnego. Tymczasem jest pełen przestarzałych rozwiązań.
    > Znajdzie się jeszcze cała masa takich negatywnych przykładów. Szkoda...

    Co by tu jeszcze...
    https://www.youtube.com/watch?v=GIt8oXcluxw
    Tym razem w mistrzowskiej deklamacji Edwarda Dziewońskiego. IMHO celująco
    oddaje temat... I mimo tylu lat, nadal jest zadziwiająco aktualne... I to
    chyba w każdej dziedzinie...

    --
    Numery telespamerów: 814605413 222768000 616285002 845383900
    (będzie ich więcej, gdy zadzwonią)