  • Data: 2011-08-09 14:17:48
    Temat: Re: Gorąca woda ze spryskiwaczy na zimę
    Od: R2r <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-08-09 12:49, Myjk pisze:
    > Tue, 09 Aug 2011 12:15:24 +0200, R2r
    >
    > Hm... ale z tego co piszą na stronie, to się uruchamia jakimś oddzielnym
    > przyciskiem?

    Tak. Nie mam teraz pod ręką samochodu z tym urządzeniem (trochę go
    obiłem dwa miesiące temu i stoi w warsztacie), ale to jest przycisk
    wielkości ok. 1,5 cm x 1,5 cm i grubości ok. 0,5 cm, z zieloną diodą
    sygnalizującą. W Lalce umieściłem go po lewej stronie muszli zegarów,
    tam bowiem jest dość dobrze zamaskowane łączenie elementów deski
    rozdzielczej i praktycznie nie widać żadnego rzeźbienia.
    Całość składa się z urządzenia z przepływowym zbiorniczkiem
    podgrzewanym, w którym mieści się praktycznie całość "ustrojstwa"
    łącznie z pompką. Do tego podłączony jest przycisk - jedyna część
    umieszczana wewnątrz kabiny, połączona niezbyt grubym kabelkiem. Do tego
    dwa wężyki, zaworki jednokierunkowe zapobiegające cofaniu się płynu no i
    solidny przewód zasilający z bezpiecznikiem 60A (sic!).
    Hotshota mam przymocowanego pod pokrywą silnika przy podszybiu. Przewód
    zasilający podłączony bezpośrednio do akumulatora (oczywiście przez ten
    "jebutny" bezpiecznik), masa do jakiegoś najbliższego punktu masowego.
    Przewód sterujący jako jedyny przechodzi przez firewall samochodu do
    wewnątrz, gdzie łączy się go z przyciskiem sterującym. Wszystkie
    przewody należy przymocować do wiązek przewodów samochodu żeby nie
    latały luźno i nie groziło im przetarcie.
    Jeśli chodzi o płyn, to OIDP urządzenie wstawia się w wężyk dysz
    spryskiwaczy przed rozgałęzieniem - możliwie blisko dysz.
    Ot i cała filozofia. :-)
    Urządzenie działa w dwóch trybach: ręcznym (włączasz przez przyciśnięcie
    i przytrzymanie przycisku przez ok. sekundę - kontrolka zapala się w
    sposób ciągły), po włączeniu i odczekaniu pół minuty do minuty
    spryskujesz szyby ciepłym płynem, (po czym warto wyłączyć grzanie, bo
    pobór prądu jest naprawdę spory), oraz automatycznym (przycisk
    przytrzymujesz ok. 3 sekund, kontrolka zaczyna pulsować), gdzie
    urządzenie samo uruchamia własną pompkę za każdym razem, gdy porcja
    płynu się odpowiednio podgrzeje. W tym ostatnim trybie płyn schodzi w
    takim tempie, że natychmiast trzeba zacząć się rozglądać za stacją lub
    sklepem. :-] Chyba nawet wysokociśnieniowe spryskiwacze ksenonów tak
    szybko nie wypompowywały płynu...

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __