  • 51. Data: 2011-08-11 00:09:06
    Temat: Re: Gorąca woda ze spryskiwaczy na zim
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Dykus" <d...@s...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:j1udm8$kbj$1@news.onet.pl...

    > Zakładałem, że +30*C ma jak trafia na szybę, to daje różnicę 50*C - przy
    > niewiele większej potrafią pękać dzbanki deklarowane jako żaroodporne. ;)

    jest jeszcze takie pojęcie fizyczne jak pojemność cieplna (Cp).
    dla wody o temp 25 to 4,18, dla szkła 0,8.
    Na chłopski rozum, szyba będzie sie nagrzewać 5 razy szybciej niż woda
    schładzać na niej, co może powodować pęknięcia.
    Inna sprawa, ale często zimą szklarze mają ogrom roboty z tylnymi szybami
    gdy te są grzane elektrycznie przy silnych mrozach. Podobno pękają od
    naprężeń spowodowanych nagłą zmianą temp szyby. A taka szyba nagrzana
    drutami oporowymi jaką ma temp? Nie sądze żeby mogła oparzyć człowieka.
    Lusterka grzane elektrycznie są mocno ciepłe, ale nie parzą. Czyli mogą mieć
    te 50*C lub więcej. Tylko szkło na lusterka ma pewnie inny skład/budowe niż
    szyby.

    Jacek

  • 52. Data: 2011-08-11 00:25:09
    Temat: Re: Gorąca woda ze spryskiwaczy na zimę
    Od: Darek S-ki <d...@g...com>

    Hej
    Ja używałem oryginalnego HotShot-a od MicroHeat. Sprzedawany był przez
    Webasto - on tylko firmowali to swym logo.
    Niestety błąd konstrucji- a właściwie montażu źle się skończył dla
    MicroHeat http://www.autoblog.com/2008/10/15/microheat-files-f
    or-bankruptcy-after-gm-recall/

    Jeśli damy do układu zasilanie zależne od załączonego zapłonu, oraz
    odpowiedni bezpiecznik (60A) np. od systemy audio - będzie miło i
    bezpiecznie.
    Co do skuteczności - jestem ZA !
    Zimą załączałem tryb rozmrażanie - bez pracy wycieraczek - po kilku
    cyklach było już bardzo dobrze. Latem (tylko tryb stabdby) komary i
    inne wypasione truchła zmywało z szyby bardzo fajnie.
    Nie ma mowy o jakimkolwiek zagrożeniu dla szyby zimą.
    Po upadku MicroHeat projekt nie upadł. http://www.youtube.com/watch?v=nRMK1iTO0cY
    Alphatherm był (może jeszcze jest) sprzedawany przez JKszyby.pl np:
    http://archiwumallegro.pl/podgrzewacz_plynu_do_sprys
    kiwaczy_samochodowych-845938342.html

    generalnie fajny pomysł - tylko konsumuje sporo płynu do szyb. W zime
    musi być zalany zimowy - inaczej zamarznie w instalacji.

    Darek S-ki

  • 53. Data: 2011-08-11 08:05:50
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 10 Aug 2011 15:25:09 -0700 (PDT), Darek S-ki

    > Jeśli damy do układu zasilanie zależne od załączonego zapłonu, oraz
    > odpowiedni bezpiecznik (60A) np. od systemy audio - będzie miło i
    > bezpiecznie.

    Z tego co widzę, już to wprowadzili (albo sprzedawcy sami od siebie
    dodają). Modele teraz sprzedawane są właśnie z takim ogromnym fuzerem od CA
    60A.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 54. Data: 2011-08-11 18:21:58
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2011-08-10 20:29, Filip KK pisze:

    > Przy niższych temp nic mi nie zamarza na szybie.
    No to fajnie masz...

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __