-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
a.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Wed, 9 Mar 2016 00:39:24 +0100
From: "G.S." <s...@s...com.pl>
Subject: Re: Google automat i stłuczka (było?)
In-Reply-To: <56d72205$0$690$65785112@news.neostrada.pl>
Message-ID: <alpine.WNT.2.20.1603090021320.588@virtual>
References: <alpine.WNT.2.20.1603021224560.1344@virtual>
<56d72205$0$690$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: Alpine 2.20 (WNT 67 2015-01-07) Hamster/2.1.0.11
X-X-Sender: NULL@virtual
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
Lines: 62
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
X-Trace: 1457482227 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 658 83.15.167.123:65199
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2578238
[ ukryj nagłówki ]On Wed, 2 Mar 2016, J.F. wrote:
> Użytkownik "G.S." napisał
[...]
> > "nieznacznego" zwolnienia przez uczestnika ruchu który ma pierwszeństwo,
> > jak ktoś to IMO zgrabnie ujął (tu na grupie), "jak starczy odpuszczenie
> > gazu to wymuszenia nie ma" byłoby w sam raz (ale podstawy w przepisie
> > do takiej definicji nie ma).
>
> jest, bo pisze "istotnej zmiany prędkości".
Co napisali to wiem.
Ujmę to inaczej - czy "linia orzecznicza" wskazuje, że takie jest
również rozumienie sędziów?
> U nas, w USA sie zdaje nie czytajac kodeksu :-)
Hm... w Polsce chyba też nie ma zwyczaju "czytania kodeksów".
W znaczeniu usiłowania zrozumienia treści, nie licząc
wyjątków w rodzaju paru grup i być może forów dyskusyjnych :)
Być moźe, przyczyniło się do tego "prawo powielaczowe"
czasów PRL, pewnie również wygoda (czytania *tylko* ściąg
w postaci opracowań) ale i owe "zasady prawne".
Jaki - Twoim zdaniem - promil kierowców wie, że:
- nie jest zdefiniowane pojęcie "wymuszenia pierwszeństwa",
a znaczenie to można wywieść jedynie przez "zasady prawne"
(poprzez wskazanie, że udaje się - bezprawnie - zmusić
innego kierującego żeby zachował się tak, jakby to on
nie miał pierwszeństwa choć prawo mu je przyznaje)
- nakaz ustąpienia pierwszeństwa nie obejmuje pojazdu który
stoi (bo jak niby "zmusić go do zatrzymania lub istotnego
zmniejszenia prędkości"?) tudzież przyspiesza, a tym samym
sam fakt "stania na pierwszeństwie" nie daje jeszcze "prawa
do dania w rurę" w miejscu przecinania się kierunków?
(co stosowane bywa m.in. przez wymuszaczy odszkodowań
i bywa utrącane dzięki nagraniom)
[...]
> > - zatrzymanie się w żadnym przypadku nie oznacza "nieznacznego"
> > zmniejszenia prędkości (bo to jest zmiana o 100%)
>
> Zalezy - bo jesli mial 5km/h ? W USA byc moze wystarczy zdjac
> noge z gazu i automat zrobi reszte :-)
Hm... automat nie będzie próbować "ciągnąć w korku"?
Przy 5km/h raczej spodziewałbym się, że to "ten" bieg!
> Poza tym lexus mocne auto i byc moze zatrzymanie nie byloby konieczne.
Nie nadążam! (o co chodzi?)
> ... Ale i tak podziwiac programistow, na co ich zycie naraza - slupki,
> rowerzysci ...
Ci "demo(n)-rowerzyści" z testów nie wchodzą jednak w przypadek
"winny program". Kierujący nie może zawsze zakładać, że rowerzysta
(czy inni jednośladowiec) bez sygnalizacji znienacka wjedzie przed
maskę.
A tu była sprawa wymuszenia "bo tamten przecież zwolni".
pzdr, Gotfryd
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą