  • 41. Data: 2019-08-21 13:08:15
    Temat: Re: Google Maps a Waze
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-08-21 o 07:34, Mirek Ptak pisze:

    > Tu w zasadzie mogę się zgodzić, ale jakoś nigdy mi nie przeszkadzało, że
    > TomTom doprowadził mnie do ul. Iksińskiej 123 przy wprowadzonym adresie
    > Iksińska 125. Oczy mi już trochę siadają, ale dotyczy to raczej czytania
    > niż patrzenia na numery budynków :). Na ilość POI tez nie narzekam. Nie
    > miałem jeszcze problemu ze znalezieniem hotelu, MOPu czy stacji benzynowej.
    > (...)

    Bardzo dużym problemem wielu map były adresy "wyliczane". Natomiast
    AutoMapa ma adresy rzeczywiste.

    Problem z adresem wyliczanym jest taki, że przykładowo ulica Iksińska ma
    20 numerów. Nawigacje podzielą sobie odcinek na 20 równych części. Chcąc
    dojechać do numeru 10 poprowadzą do środka tejże ulicy. A w
    rzeczywistości może się okazać, że pierwsze numery są dość rzadko
    rozmieszczone, później mamy kilometr bez posesji, a później kilka
    posesji obok siebie.
    Automapa o tym wie, i poprowadzi prosto pod drzwi.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 42. Data: 2019-08-21 13:16:11
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-08-20 o 14:59, J.F. pisze:
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup
    ..
    > (...)

    Moment dyktowania manewrów oraz czułość "wyzwalacza" manewrów można
    parametryzować.

    > Uzywam offline na win CE - i za to chwale, za dosc dobry automatyczny
    > zoom, tryb 2D - lubie widziec wiekszy kawalek okolicy

    Bardzo wygodne w AutoMapie: pojedyncze stuknięcie w strzałkę manewru
    pokazuje przez chwilę obszar około 15 kilometrów, natomiast podwójne
    stuknięcie pokazuje przez chwilę całą pozostałą trasę.

    Pytanie: dlaczego AM nie zapodasz internetu? W wielu urządzeniach na
    WinCE/Win Mobile można korzystać z WiFi, BlueTooth DUN czy innych tego
    typu połączeń.
    Wtedy uzyskujesz rzeczywiste dane o problemach na trasie oraz w
    przypadku zablokowania/otwarcia odcinka AM wie o tym na bieżąco.
    Zdarzało mi się jechać nowo otwartym mostem kilkanaście minut po
    otwarciu - np. most Północny w Warszawie.

    > Ale czlowiek by chcial dobra trase a nie bezpieczna czy radykalna :-P

    Można sobie parametryzować wg własnych wytycznych.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 43. Data: 2019-08-21 13:19:39
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-08-20 o 14:55, blast pisze:

    > Google Maps "nie widzi" odcinków S17 między Garwolinem a Kurowem
    > oddanych dobry miesiąc temu. Tzn. niby na mapach pokazuje, ale gdy
    > sprawdzam trasę W-wa Ursynów- Zamość, nie uwzględnia jej, pokazując z
    > zamian m.in. ponad 4 godzinną trasę przez Siedlce. Dopiero po dodaniu
    > przystanku zaczyna pojawia się trasa przez S17, z czasem przejazdu o 2
    > minuty dłuższym niż sugerowana najszybsza (przez Kozienice i Puławy).
    > W trakcie jazdy GM wariuje, ciągle pokazując że jedzie się przez pola,
    > objazdy, by-passy itp.

    To raczej nie wina GM, tylko ustawienia progu czułości GPS. Jak za wąski
    próg, to każda nawigacja potrafi się pogubić, bo poszczególne odczyty
    mogą się różnić o kilka metrów.
    Nie znam dobrze GM, natomiast w AM możesz ustawiać i czułość i opóźnienie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 44. Data: 2019-08-21 14:30:01
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2019-08-21 08:09, J.F. wrote:
    > Stacja wjazd ma szeroki, ale hotelik ... bywa ze wredny.
    > A ulica jednokierunkowa i numer ma znaczenie:-)

    Jedziesz do punktu wyznaczonego nawigacją i dopiero wtedy rozglądasz się
    gdzie dojechałeś? Nie sądzę :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 45. Data: 2019-08-21 15:49:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-08-2019 o 06:47, J.F. pisze:

    > Na tysiacach urzadzen AM dziala, a na twoim nie - to czyja to wina ?

    Pytanie nie jest na ilu działa, tylko na ilu nie działa....

  • 46. Data: 2019-08-21 15:50:22
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-08-2019 o 09:43, T. pisze:

    > AM

    > Według mnie problemu komiwojażera żadna inna nawigacja nie rozwiązuje,

    Przykład z brzegu - I-go.

  • 47. Data: 2019-08-21 15:54:13
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-08-2019 o 08:09, J.F. pisze:

    > Akurat poza totalna amatorka typu osmand, programy sobie z tym radza.
    > Tylko czasem gorzej.

    Przykład to Sygic i jego uwielbienie dla głównych dróg.
    W Polsce wcale nie są szybsze od mniej głównych, albo wręcz wolniejsze,
    jeśli nie są wielopasmowe.

    Obstawiam, że TT operujący na tych samych mapach, policzy trasy lepiej.

  • 48. Data: 2019-08-21 16:18:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Wednesday, August 21, 2019, 1:08:15 PM, you wrote:

    [...]

    > rzeczywistości może się okazać, że pierwsze numery są dość rzadko
    > rozmieszczone, później mamy kilometr bez posesji, a później kilka
    > posesji obok siebie.
    > Automapa o tym wie, i poprowadzi prosto pod drzwi.

    W Polsce...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 49. Data: 2019-08-21 18:15:24
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-08-21 o 15:50, Cavallino pisze:

    > Przykład z brzegu - I-go.

    Zainstalowałem.
    Przy zwykłej trasie nie ma punktów pośrednich, jest tam cos takiego jak
    trasa etapowa, ale pokazuje kolejność jaką się poda, a nie oblicza
    najkrótszej czy najszybszej. Albo nie potrafię tego ustawić.
    T.

  • 50. Data: 2019-08-21 18:24:42
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 19 Aug 2019 18:57:40 +0200, w <qjeke2$ssb$2$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > Ale po co?
    > Żeby się dowiedzieć, że ten 1 h korek będzie trwał 10 minut dłużej niż
    > alternatywna trasa? ;-)

    Chociażby :).
    Ale GM i Waze oszacowały go na 1h.

    > NE dokładnie tak samo.

    Jeżdziłem od 10 lat nad morze z NE wszystkimi możliwymi objazdami S3 i zawsze
    było gładko i przyjemnie. tylko raz były problemy -- w tym roku. Bo nie
    skorzystałem z NE.
    Tak więc myślę, że mam bardziej reprezentatywną próbkę niż Doktora Docenta
    Teroetyka :)