  • 1. Data: 2009-09-14 10:16:21
    Temat: Google Analytics vs. Google Images
    Od: "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl>

    Bardzo duży odsetek odwiedzających trafia na moją stronę za pośrednictwem
    wyszukiwarki grafiki Google (w wielu różnych językach). Problem w tym, że
    Analytics szufladkuje to jako "Witryny odsyłające", a nie "Wyszukiwarki",
    więc nie da się* sprawdzić, jakie zapytania pojawiają się najczęściej.

    * i tu pytanie: faktycznie się nie da, czy tylko ja nie umiem?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam!

  • 2. Data: 2009-09-15 06:53:29
    Temat: Re: Google Analytics vs. Google Images
    Od: fv <f...@c...com>

    Wooyek wrote:
> [...]
    > pojawiają się najczęściej.
    >
    > * i tu pytanie: faktycznie się nie da, czy tylko ja nie umiem?

    Dłubnąłem i okazuje się, że jak się wpisze wooyek w images.google.pl i później
    kliknie na linka do
    twojej strony, to nagłówek Referer wygląda tak:
    Referer:
    http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://www.woo
    yek.pl/webdesign/portfolio-maxi.jpg&imgrefurl=http:/
    /www.wooyek.pl/portfolio-webdesign.html&usg=__82BaY4
    ightGunBO_1FLVi6famYM=&h=885&w=984&sz=195&hl=pl&star
    t=2&tbnid=YzpozRLmkQiJGM:&tbnh=134&tbnw=149&prev=/im
    ages%3Fq%3Dwooyek%26gbv%3D2%26hl%3Dpl%26sa%3DG

    Zwróć uwagę na parametr prev=/images%3Fq%3Dwooyek%26gbv%3D2%26hl%3Dpl%26sa%3
    DG
    Po odkodowaniu (javascript:alert(unescape(" "))); // każda platforma ma na to metody,
    tak PHP też.

    Dostajemy:
    prev=/images?q=wooyek&gbv=2&hl=pl&sa=G

    I już masz jakie było zapytanie (q=wooyek).

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 3. Data: 2009-09-17 08:41:05
    Od: "Haribo" <h...@p...pl>

    > Dłubnąłem i okazuje się, że jak się wpisze wooyek w images.google.pl i później
    kliknie na linka do

    i za przeproszeniem jak to się ma do analyticsa?

  • 4. Data: 2009-09-17 09:24:34
    Od: fv <f...@c...com>

    Haribo wrote:
    > i za przeproszeniem jak to się ma do analyticsa?

    Za przeproszeniem, Pana zdaniem GoogleAnalitics nie pokazuje Referera?

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 5. Data: 2009-09-17 15:35:28
    Od: "Haribo" <h...@p...nieistniejaca.domena.pl>

    > Za przeproszeniem, Pana zdaniem GoogleAnalitics nie pokazuje Referera?

    Za przeproszeniem, nie, odwołania z wyszukiwarki obrazków są identyfikowane
    jako images.google.pl/imgres i tyle. Nie ma pełnego referera.

  • 6. Data: 2009-09-18 06:41:28
    Od: fv <f...@c...com>

    Haribo wrote:

    > Za przeproszeniem, nie, odwołania z wyszukiwarki obrazków są
    > identyfikowane jako images.google.pl/imgres i tyle. Nie ma pełnego
    > referera.

    Cóż, trzeba będzie coś napisać samemu albo skorzystać ze stat4u ;P

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 7. Data: 2009-09-21 12:26:58
    Od: "Haribo" <h...@p...pl>

    > Cóż, trzeba będzie coś napisać samemu albo skorzystać ze stat4u ;P

    To po co się wymądrzasz jak nie znasz Analiticsa?

  • 8. Data: 2009-09-21 12:30:11
    Od: "Haribo" <h...@p...pl>

    > * i tu pytanie: faktycznie się nie da, czy tylko ja nie umiem?

    Z mojego doświadczenia wynika że się nie da. Jest to w jakimś celu ukrywane(?). Być
    może wyniki z image search mają w jakiś znaczący sposób wpływa na pagerank? Sam
    zauważyłem na kilku stronach które obsługuje że nadawanie nazw o znaczeniu słów
    kluczowych obrazkom podwyższa pozycję w indeksie. Niby nic odkrywczego ale to samo
    stosuje się do nazw plików css itd.

  • 9. Data: 2009-09-21 13:37:16
    Od: fv <f...@c...com>

    Haribo wrote:
    > To po co się wymądrzasz jak nie znasz Analiticsa?

    Lubię przyszpanować po prostu.

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL