  • 61. Data: 2007-04-02 19:25:54
    Temat: Re: Gminny internet
    Od: Tomasz Torcz <z...@i...-spamu.nie.chce-.pl>

    Dzięki, Marek, za post o treści:

> [...]
    > Libijskich. Projekt nosi nazwę "jeden laptop dla jednego dziecka" ( One
    > Laptop Per Child )
    > Generalną ideą jest taka że cały kraj ma zostać pokryty siecią
    > bezprzewodową (nie pytacie mnie o szczegóły), w której każdy będzie mógł
    > skorzystać z internetu za darmo.
    > Laptopy będą wyposażone w matrycę ok 10 cali czarno białą i procesor
    > geode 300MHz plus system linux (ponoć też M$ macza w tym paluszki)
    > i kosztować właśnie około 100USD.
    > I będą mogły być zasilane energią wiatru lub poprzez prądnice ręczną

    Masz jakiś cel w sianiu takiej dezinformacji? Dane XO są od dawna
    znane i wystarczyło sięgnąć do http://en.wikipedia.org/wiki/One_Laptop_per_Child

    --
    Tomasz Torcz RIP is irrevelant. Spoofing is futile.
    z...@i...-nie.spam-.pl Your routes will be aggreggated. -- Alex Yuriev

  • 62. Data: 2007-04-03 06:28:40
    Od: wer <b...@n...pl>

    none napisał(a):

    > To nie jest zaden postep a regres...

    > A w trzeciej bedzie darmowy chleb a w czwartej wodka, to pewnie w
    > czwartej bedzie tlok ;)

    Zły przykład :P Koszt wódki jest bardziej zależny od liczby osób
    pijących niż koszt Internetu w zależności od liczby osób korzystających.

    > Krotka pilka. Zamiast darmowego internetu, gdzie gmina wkoncu bedzie
    > konkurencja dla lokalnych operatorow. I na pewno bedzie im utrudniala
    > zycie, wczesniej czy pozniej, NIECH OBNIZA WSZYSTKIM W GMINIE PODATKI,
    > kazdy zrobi z tymi 50 zl to co bedzie chcial. Po c**** nam komunizm,
    > przecierz mamy kapitalizm.

    Patrz, gminy konkurują z prywatnymi przewoźnikami i nikt nie krzyczy.
    Powinni zakazać przedsiębiorstw komunalnych, koniec z tramwajami!
    Przecież to nieuczciwa konkurencja! Niech żyją prywatne autobusy! Precz
    z wodociągami! Niech wrócą woziwodowie!

    wer

  • 63. Data: 2007-04-03 06:35:37
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    none napisał(a):

    > po to zeby lepki poznaly i polubily windows, a rodzice pozniej im kupia
    > z komputerem, PROSTE. Straca na szkolach, a zyskaja niewspolmierneie
    > wiecej na uzytkownikach domowych

    no dokładnie tak.

    Tak samo z "darmowym" netem. Traci się na opłacie za dostęp a zyskuje na
    czym innym (przykłady były już przytaczane w wątku)

  • 64. Data: 2007-04-03 06:41:48
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    wer napisał(a):

> [...]
    > Powinni zakazać przedsiębiorstw komunalnych, koniec z tramwajami!
    > Przecież to nieuczciwa konkurencja! Niech żyją prywatne autobusy! Precz

    no i dlaczego drogi są gminne ? Każdy powinien kupić kawałek i kasować
    za przejazd. Czemu gmina naprawia i utrzymuje drogi skoro korzystają z
    tego tylko Ci którzy mają samochody ( a płacą wszyscy) ?
    Zrozumcie, że internet to część infrastruktury. Infrastruktury, która
    pozwala rozwijać się całej lokalnej społeczności.
    Zamiast narzekać na gminę to jej pomóżcie, doradźcie, wyjaśnijcie na
    czym to polega. Tam też pracują ludzie.

  • 65. Data: 2007-04-03 06:55:28
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    Tomasz Torcz wrote:

    > Masz jakiś cel w sianiu takiej dezinformacji? Dane XO są od dawna
    > znane i wystarczyło sięgnąć do http://en.wikipedia.org/wiki/One_Laptop_per_Child

    A tutaj OLPC w akcji:
    http://www.youtube.com/watch?v=DwzCsOFxT-U

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 66. Data: 2007-04-03 07:14:04
    Od: none <n...@n...pl>

    wer wrote:
> [...]
    > Powinni zakazać przedsiębiorstw komunalnych, koniec z tramwajami!
    > Przecież to nieuczciwa konkurencja! Niech żyją prywatne autobusy! Precz

    W moim miescie przez 17 lat nie potrafia uruchomic miejskiej
    komunikacji nocnej, a mieszkam w najwiekszym miescie na wschod od wisly
    ;) Nie zapominajac o tym ze co roku mpk biedzi na budzet ze zamaly, a
    prywatni przewoznicy sobie radza calkiem niezle...

    A wodociagi sa spolka z o.o., za 10 lat pewnie beda akcyjna i ktos je
    kupi...

  • 67. Data: 2007-04-03 13:18:53
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Tue, 03 Apr 2007 09:14:04 +0200, none wrote:

    > A wodociagi sa spolka z o.o., za 10 lat pewnie beda akcyjna i ktos je
    > kupi...

    może sam dyrektor który obecnie zaniża ich wartość aby tanio kupić :>

    --
    futszaK
    0601061867

  • 68. Data: 2007-04-03 14:27:44
    Temat: [OT]Re: Gminny internet
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba kulek napisała na pl.internet.polip:

    > Czemu gmina naprawia i utrzymuje drogi skoro korzystają z
    > tego tylko Ci którzy mają samochody ( a płacą wszyscy) ?

    A ja myślałem, że płacą tylko kierowcy. Akcyzę.
    [OT]
    Akcyzę za zużyte paliwo, co przekłada się na kilometry. Wydaje mi się,
    że jest to najuczciwszy podatek.
    [/OT]
    Marcin Kocur

  • 69. Data: 2007-04-03 19:39:20
    Od: Mateo <m...@i...pl>

    Tomasz Paszkowski napisał(a):
> [...]
    > Dlaczego państwo pcha się w sektory gospodarki gdzie powinni działać tylko
    > prywatni inwestorzy ?
    >
    > Gminy nie mając kompetencji w takich obszarach skazane są na współprace z
    > firmami wdrożeniowymi, które kasują za budowe sieci a potem reguralnie
    > za jej utrzymanie. Ciekawe czy któraś z gmin przeliczyła czy nie taniej
    > było by kupować hurtowo usługi u operatora, który by taką sieć zbudował.
    >
    > Jak dla mnie to kolejny etap wyssysania naszych podatnicznych pieniędzy do
    > prywatnych firm (albo ukryte dotowanie NASKU), pasożytujących na jednostkach

    darmowy internet - be
    neostrada - be - bo za tania i zarobic sie nie da

    zamiast sie cieszyc ze darmowy internet napedzi potencjalnych klientow
    to same narzekania

    klient wyedukowany zacznie szukac lepszego i jednoczesnie drozszego
    internetu (wzrosna mu potrzeby bo przeciez za darmo dostanie "namiastke")

    problem w tym ze ten slaby darmowy moze sie okazac lepszy niz od
    pierwszego lepszego dostawcy na DSL'u ??

    --
    Mateo

  • 70. Data: 2007-04-03 20:00:54
    Temat: Re: [OT]Re: Gminny internet
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    W artykule Marcin Kocur napisał(a):

> [...]
    > [OT]
    > Akcyzę za zużyte paliwo, co przekłada się na kilometry. Wydaje mi się,

    Nie no on jest bardzo uczciwy tylko szkoda, że łata budżet, a nie drogi.

    pozdr,
    fEnIo

    --
    ,''`. Bartosz Fenski | mailto:f...@d...org | pgp:0x13fefc40 | irc:fEnIo
    : :' : 32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - malopolskie v. - Poland