  • 21. Data: 2007-03-31 18:33:40
    Temat: Re: Gminny internet
    Od: "Jan Werbinski" <j...@j...com>

    Użytkownik "kulek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:eum51k$mm$1@news.onet.pl...
    > ile wybierze płatny (pełny dostęp) ?
    > gwarantuje Ci, że z tego darmowego skorzystają tylko Ci których nie stać

    A ja gwarantuję, że >80% wybierze darmowy.
    Wynika to z zasady Pareto połączonej z polską mentalnością.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 22. Data: 2007-03-31 18:41:59
    Od: "Jan Werbinski" <j...@j...com>

    Nic nie będzie wycięte, bo kumaty user na bieżąco z technologią zrobi tak:
    zaloguje się jednocześnie na kilkudziesięciu MAC żeby ominąć limity per
    host,
    użyje P2P na porcie 80, SSL, szyfrowanym itp,
    dodatkowo uruchomi Hamachi, nei wiem czy też nie na porcie 80 lub 443.

    A ja zanim zbankrutuję i pojadę obierać kartofle w UK, zrobię na serwerze w
    Kinszasie stronę informującą o sposobie używania szyfrowanego P2P
    omijającego zabezpieczenia, żeby 90% takich darmowych sieci się zatkało po
    miesiącu. Być może ktoś zrobi program automatyzujący powyższe.

  • 23. Data: 2007-03-31 22:51:41
    Od: Michal Sz <m...@f...com.pl>

    Dobry temat został poruszony, sam będę prawdopodobnie dotknięty ty
    mroblemem "darmowego" internetu w gminie, mój burmistrz taką deklaracje
    wyborczą rzucił ludziom i wygrał ponownie. ja juz 3 rok jakoś sobie
    radze w tej branży jako ISP. Ale nie oto chodzi.
    Burmistrz ze względu na to że okoliczne wioski są słabo okablowane przez
    TPSA a im się nie opłaca, wpadł na dziwny pomysł, złożył lub złoży tego
    do końca nie wiem, o dotacje do UE na informatyzacje wiosek i pewnie
    taką otrzyma, ten rok podobno jest sprzyjający w tych sprawach.

    Niby okablowanie światłowodów do wiosek ma być wykonane właśnie z tych
    funduszy. Dziwne jest to że o projekt prawdopodobnie zgłosił się do TPSA
    która takowy ma wykonać i wnioskuje że prace te będą właśnie wykonane
    przez nich lub formę która z nimi współpracuje.

    Po uruchomieniu ma być to jakimś cudem przekazane właśnie TPSA aby ona
    mogła świadczyć swoje usługi, "dlaczego nie mi to oddadzą".
    Całe to przedsięwzięcie ma służyć temu aby każdy mógłby mieć telefon i
    internet.

    Ja widze to tak że gmina z pieniędzy UE robi to co TPSA powinna sama
    zrobić i potem jej odda, czy to jest zgodne z prawem ???

    Michał Sz.

  • 24. Data: 2007-04-01 05:55:34
    Od: Andrzej <a...@n...in.poland>

    Dnia Sun, 01 Apr 2007 00:51:41 +0200, Michal Sz napisał(a):

    > Ja widze to tak że gmina z pieniędzy UE robi to co TPSA powinna sama
    > zrobić i potem jej odda, czy to jest zgodne z prawem ???

    Nie odda, ale wydzierżawi za jakieś śmiesznie małe pieniądze.
    Widziałem podobną ofertę TP skierowaną do jednej z gmin. Całkowity
    koszt inwestycji szacowany na ~10M PLN.
    TPSA potem chce całą infrasrukturę wydzierżawić od gminy za
    jakieś relatywnie małe pieniądze.

    Większość kosztów budowy ma pochodzić z dotacji UE.

    Andrzej.

  • 25. Data: 2007-04-01 06:02:01
    Od: "ttt" <t...@n...pl>

    > Większość kosztów budowy ma pochodzić z dotacji UE.

    Nie słyszałem jeszcze o przypadku w Polsce, aby jakiemuś lokalnemu
    samorządowi udało się uzyskać dotacje z UE na ten cel. Tak więc jeśli nie
    będzie dotacji to nie będzie za co tego zrobić. Chodzi jak zwykle o to, żeby
    zrobić szum, żeby wielu dzieciaków się napaliło, że będzie miało internet za
    darmo, a potem jak już nic z tego nie wyjdzie to najprościej zwalić na UE,
    że nie dostało się dotacji, a ten który składał obiecanki bez pokrycia umywa
    ręce.

  • 26. Data: 2007-04-01 07:13:01
    Od: none <n...@n...pl>

    Tomasz Paszkowski wrote:
    > Lepiej niech gminy zajmą się drogami, bo tutaj jest wiele do zrobienia ;-)

    internet latwiej/TANIEJ niz droge zrobic... ;)

  • 27. Data: 2007-04-01 09:40:37
    Od: "Radoslaw HORODNICZY" <r...@g...com>

    Użytkownik "Jan Werbinski" <j...@j...com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "kulek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >

    > A ja gwarantuję, że >80% wybierze darmowy.
    > Wynika to z zasady Pareto połączonej z polską mentalnością.

    Wiecej wybierze darmowy, to ten platny zacznie rosnac w cene
    i ostatecznie tylko firmy zostana z platnym netem, a zwykly user
    bedzie skowytal, ze mam za free ale czesto nie dziala :/

  • 28. Data: 2007-04-01 09:44:21
    Od: "Radoslaw HORODNICZY" <r...@g...com>

> [...]
    > zabezpieczenia, żeby 90% takich darmowych sieci się zatkało po miesiącu. Być
    > może ktoś zrobi program automatyzujący powyższe.

    No to jak bedzisz kombinowal to zerwa z toba darmowa umowe :)))

    IMHO takie typu darmowe tfory, powstana za nasza kase, a potem wymra
    smiercia naturalna, bo czesciej beda nie dzialac niz dzialac.

    Swoja droga to beda takie darmowe koszary dla abuserow :)))

  • 29. Data: 2007-04-01 10:42:06
    Od: none <n...@n...pl>

    Tomasz Paszkowski wrote:
> [...]
    > Dlaczego państwo pcha się w sektory gospodarki gdzie powinni działać tylko
    > prywatni inwestorzy ?
    >
    > Gminy nie mając kompetencji w takich obszarach skazane są na współprace z
    > firmami wdrożeniowymi, które kasują za budowe sieci a potem reguralnie
    > za jej utrzymanie. Ciekawe czy któraś z gmin przeliczyła czy nie taniej
    > było by kupować hurtowo usługi u operatora, który by taką sieć zbudował.
    >
    > Jak dla mnie to kolejny etap wyssysania naszych podatnicznych pieniędzy do
    > prywatnych firm (albo ukryte dotowanie NASKU), pasożytujących na jednostkach

    Bo latwo sie wydaje nie swoje pieniadze. Zreszta wiekszosc przetargow w
    polsce i tak zalatwia sie pod stolem, taka mentalnosc posocjalistyczna.

    Niech zrobia znizke w podatku np 100 zl miesiecznie. Wtedy kazdy
    obywatel wyda na co bedzie chcial, jeden na chleb inny na darmowy internet.

  • 30. Data: 2007-04-01 10:50:08
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    Jan Werbinski napisał(a):
    > Użytkownik "kulek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >

    > A ja gwarantuję, że >80% wybierze darmowy.
    > Wynika to z zasady Pareto połączonej z polską mentalnością.

    u mnie tylko 60% korzysta z najtańszego abonamentu.. mimo tego że jest
    to jeden z biedniejszych regionów w polsce.
    Poza tym, na "darmowym" interecie też można zarobić.