  • Data: 2024-07-25 14:14:35
    Temat: Re: Głupie Smart gmiazdka
    Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.07.2024 o 13:00, heby pisze:

    > Istnieej inna, ZWave.

    Wiele jest, ale czy działa przez ściany a jednocześnie ma walory
    standaryzacyjne ZigBee?

    > Istniały też termostaty na RS385 (ze znakomitym
    > ficzerem: zasilaniem zewnętrznym). Widziałem też gdzieś jakas wersję z
    > dodatkowym panelem słonecnym zakładanym na kaloryfer (!) ale nie wiem
    > czy to nie było jakieś DIY. >
    > Ogólnie potrzeba posiadania sterowania kaloryferami przez Zigbee nie
    > wynika z zajebostości ZigBee tylko z tego, że następne pokolenie
    > hydraulików będzie musiało wyginąc, aby koncepcja "to może 4 żyłowy drut
    > do kaloryyfera pociągne na zaś" stanie się mniej śmieszna niż obecne
    > pokolenie uważa.

    Dla mnie mogłoby być przewodowo, ale świat nie pójdzie w tę stronę i/bo
    zasadniczo da się zrobić komunikację przez ściany nawet po WiFi
    zakładając, że ma się jakiś 'koncentrator'.

    > W środku domu. Nie wiem czy jest lepsze miejsce.
    >
    > Poza tym to nie koordynator jest problemem, tylko repeatery. Urządzenia
    > klienckie samoczynnie wybierają repeatery i wybierają kompletnie bez sensu.

    No to urządzenia są problemowe a nie repeatery. W ogóle może to jest
    problem zakłóceń a nie braku zasięgu.

    > Ale ma obok.

    > I dokładnie to opisałem. To się nazywa vendor-lockin. Jak się okaże, że
    > urządzenia Tuya są nic nie warte bo się psują, to szybko okaże się, że
    > nie opłaca się zmienaić *wszystkiego* i się już męczysz w tym
    > małżeństwie do końca. Dlatego tak waży jest kubeł zimnej wody zanim
    > kupisz ich na kilogramy.

    Ale nie masz alternatywy do tych urządzeń. I to nie jest jeden producent
    tylko cała masa.

    > Biznesem nie zarządzają najbystrzejści, tylko najgłośniejsi.

    > Mylisz pojęcia.

    Co z czym mylę?

    > Sonoff produkuje a Tasmota to alternatyne
    > oprogramowanie.

    Ja wiem co to jest Sonoof i Tasmota. Ale wcześniej pisałeś o jeszcze
    innych technologiach więc nie jest oczywiste co właściwie chcesz przekazać.

    > Sonoff nieofialnie zawsze pozwalał na wywalenie swojego
    > i zainstalowanie co tam chcesz.
    >
    > Wszystkie te poradniki z Tasmoty, jak programować dane urządzenie,
    > sprawdzą się zarówno do Tasmoty, jak i Supla czy ESPHome. Dlatego
    > dostałeś link w kontekście zmian potrzebnych do zaprogramowania.

    No jest ciekawy.

    > Nie wiem, większość Tuya to Zigbee, wiec pewnie się nie da ogólnie.

    W obszarze gniazdek? Na ... mi ZigBee jak mogę mieć WiFi?

    > Więc albo stawiasz HA i korzystasz z dowolnych urządzeń, albo zmieniasz
    > gównoappkę Tuya na gównoappkę Ikea i meczysz się z tym Zigbee aż szlag
    > Cie trafi i wypierniczysz to za okno.

    Ale nie ma problemu korzystania z Tuya w gniadkach. Odkurzacz też mam
    WiFi. Dla termostatów jedynie mógłbym chcieć ZigBee. No ale jak mówisz,
    że nie działa to chyba nadal nie będzie mi się chciało czegokolwiek szukać.

    tml

    > Tak, niektóre wymagają więcej pracy, dlatego ich *NIE* poleciłem.

    > Ale ułatwią oderwanie się od gównoappek. Przy niewielkim nakładzie pracy
    > możesz sobie napisać własny soft na ten ESP8266, który statystyki będzie
    > trzymał w pamieci i do pracy nie bedzie potrzebna ani chmura ani HA.
    > Tylko po co.

    ... jak można korzystać z tych apek? Nie wiem, ja się bawię, ale poważni
    ludzie kupują gotowce.