    From: XX YY <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Głowica do panoram.
    Date: Thu, 10 Dec 2009 02:11:08 -0800 (PST)

    On 10 Dez., 09:31, tliisek <t...@w...pl> wrote:
    > Witajcie.
    > Potrzebuję zrobić zdjęcia kilku pomieszczeń - w formie panoramy.
    > Próbowałem bez głowicy, po prostu ze statywu, ale składa się to kiepsko
    > - za dużo stojących rzeczy. Pewnie by się dało... ale po co sobie
    > utrudniać życie, jeśli są do tego odpowiednie sprzęty? :)
    > No właśnie, tylko odpowiednie sprzęty kosztują duuuużo.
    >
    > Używa ktoś może polskich głowic
    "Dobas"?http://allegro.pl/item843529982_glowica_qtvr
    _v_3_0_pasuje_do_statywow...
    > Cena powiedzmy że nie zabójcza, ale... z drugiej strony głupio wydać 370
    > zł jeśli miałby to kiepsko działać. Czemu te głowice są sporo tańsze niż
    >    Nodal Ninja czy Manfrotto? Czy tylko z racji renomy firm i produkcji
    > w kraju, czy jednak użytkowo też czegoś im brakuje?
    > Może coś innego wartego kupna, ale żeby nie zbankrutować?
    >
    > A może ktoś z Warszawy byłby skłonny pożyczyć mi głowicę na 2-3 dni? Z
    > przyjemnością odwdzięczę się jakimś dobrym soczkiem lub innym trunkiem... :)
    > Pozdrawiam, Tomek Lis.

    nie znam tego modelu ale przelecialem pare innych lacznie z full
    wypas.
    wydaje sie ma wszystko co potrzeba - nic wiecej w zasadzie nie
    pogtzebuijesz. tylko punkt nodalny wyznaczyc jeszcze .

    cena , hmm .. jest funkcja ilosci.
    i tak taniej niz inne , ktore kosztuja poad 1000 zl , czego nie moge
    zrozumiec.

    jesli nie chcesz robic sam to jest to jedna z tanszych glowic na rynku
    i na podstwie zdjec oceniam ze bedzie o.k.