  • Data: 2012-03-27 00:33:40
    Temat: Re: Głosujcie na Asię!
    Od: marek augustynski <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Znamienne jest to, że wogóle przeczytałeś te pierdoły, to jest właśnie twój
    problem.

    > Z twojej wypowiedzi wynika, że fotografia polega na ilustrowaniu werbalnej
    narracji, na
    > obrazowaniu intelektualnych konceptów, przy użyciu skomplikowanego i tworzonego
    przez > wieki kodu ikonograficznego, który należy wpierw zgłębić - pytanie tylko skąd
    > nienormalny pomysł by przedstawiać tego typu oderwane stanowisko w sposób
    > pryncypialny, jako prawdę objawioną i dogmat?

    Pisałem już razy sto ale napisze po raz kolejny. To co mówię jest moim
    zdaniem. Rzecz oczywista, normalna. Nie ja mam kłopot ze zrozumieniem
    tego. Pisałem również sto razy dlaczego tak jest. Więc jeszcze raz.
    Moje wypowiedzi są oparte o świadomość z czym mam do czynienia.
    Ryzykuję, żebyś ty lub ktokolwiek inny widział jak się to robi.
    Jeśli Kustra zaryzykuje w ten sposób zauważę to. Pytanie czy ty
    zauważysz?

    > W moim odczuciu fotografia jak i inne sztuki wizualne nie polegają na ględzeniu, a
    wręcz
    > przeciwnie - jest to domena pozawerbalna, a nadmierne przegadanie i
    > przeintelektualizowanie wręcz może stanowić tu przeszkodę. Nie trzeba tu nazbyt
    wiele
    > myśleć, tylko patrzeć.

    Zgadzam się, że sztuka wizualna nie polega na ględzeniu, ale nie
    zgadzam się, że nie trzeba przy niej myśleć. Nawet jeśli weźmiemy
    fotografię reportażową wykonywaną instynktownie, to nie dobrniemy do
    niczego jeśli nie przebrniemy przez umysł. Chodzi raczej o to, żeby
    się od niego uwolnić, a nie przechodzić obok.
    Kustra nie wymyśliła tej estetyki. Zobaczyła coś kiedyś i przylepiła
    się. Teraz ty mówisz, że ona tylko patrzy. (wiem, piszesz o mnie, nie
    o niej, ale chodzi mi o twoje spojrzenie w ogóle)

    Wspomniałęm innych autorów, bo znam się na fotografii. No cóż mam z
    tym począć? Moja wina, złapałeś mnie, przyznaję się. Gdybym jednak
    uznał, że Aśka zrobiła coś fajnego, w ogóle bym o nich nie pomyślał.

    marek