    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Głośniki do laptopa - jakie?
    Date: Tue, 2 Jan 2018 13:15:12 +0000 (UTC)

    On 2018-01-02, Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net> wrote:
    > Date: Tue, 02 Jan 2018 04:34:37, Group: pl.comp.os.linux
    > Msg-ID: <p2eukd$1unq$3@gioia.aioe.org>
    > From: Marcin Debowski:
    >> Te wspomniany: DAC-X6
    >> http://allegro.pl/fx-audio-dac-x6-24bit-192khz-wzmac
    niacz-sluchawko-i7108875485.html#thumb/2

    > A po co marnować kasę na coś, czego i tak nie usłyszysz? Polecam lekturę
    > "24/192 Music Downloads ...and why they make no sense"
    > https://people.xiph.org/~xiphmont/demo/neil-young.ht
    ml

    Dzięki Dominik - bardzo interesująca lektura, ale nie kumam do końca
    jednej rzeczy. Dosyć łatwo zrozumieć dlaczego 192kHz nic nie daje
    ilustrując to dzwiękiem o stałej częstotliwości. Wtedy jest jasne, że
    da się taki dźwięk spóbkować z częstotliwością >= Nyquista i odtworzymy
    perfekcyjną "analogową" sinusoide. Natomisat ciągle mi umyka, co się
    dzieje przy dynamicznej zmianie częstotliwości z amplitudą. Nawet jeśli
    przyjmiemy, że jest to zlepek regularnych sinusoid, to wydawałoby sie
    nie sposób przewidzieć zależności czasowych. Ten gość objasnia to
    odrobinę na podlinkowanym wideo, ale jakoś umyka mi istota.

    Przykładowo, idą 2-3 okresy 1kHz z amplitudą 1, potem nagle robią się 2
    okresy przy 15kHz z amp. 0.5. Jak próbkowanie z niską czestotliwoscią
    ma odtworzyć to przejście pomiędzy 1 and 15kHz?

    tg-stereo-hifi-i7099919207.html

    Dzieki.

    --
    Marcin