  • 21. Data: 2019-02-19 10:05:50
    Temat: Re: Globalne ocieplenie
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 19 Feb 2019 00:58:09 -0800, Kris wrote:

    > Właściciel Merca nie załapał o co chodzi z Poldkiem i ekologią;)

    Z nimi tak bywa :)

    Kiedyś, kiedy jeździłem Smartem, zdarzało mi się bywać w salonie
    Mercedesa. Powiem tylko, że tak jak BMW-wcy są mocno specyficzni, tak i
    lud Mietkowy ma swoją specyfikę.

    Mateusz

  • 22. Data: 2019-02-19 11:19:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 lutego 2019 10:05:51 UTC+1 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > Kiedyś, kiedy jeździłem Smartem, zdarzało mi się bywać w salonie
    > Mercedesa. Powiem tylko, że tak jak BMW-wcy są mocno specyficzni, tak i
    > lud Mietkowy ma swoją specyfikę.

    Ja tam najbardziej lubię to "Merc"(koniecznie wielką literą) w postach;)
    Sąsiad mój ma Merca 320 bodajże S-klase(i zawsze to "s-klasa" w rozmowach
    podkreśla);) Parę razy jechałem- auto jak auto dupy nie urywa a na warsztacie stoi
    kilka razy częściej jak moja multipla
    A fakty są takie że to co niemiecka fabryka do Merców S-klas za dodatkowa kasę
    dorzucała to we francuskich autach kilka lat wcześniej było w standardzie.
    Ale nic mi do tego w sumie- kązdy wybiera co tam chce.

  • 23. Data: 2019-02-19 11:45:29
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-02-17 o 22:19, J.F. pisze:
    > No, piekna wiosne mamy tej zimy.
    > Srodek lutego, a dzis mialem +15 st C.
    >

    > Ale ... gdzies tak w okolicach 1987 tez bylo podobnie goraco.

    Akurat zimę w styczniu i lutym 1987r. bardzo dobrze pamiętam. Była to
    zima stulecia, a mróz sięgał poniżej -30'C. Mróz trzymał prawie przez
    cały styczeń i początek lutego. Oczywiście nie cały czas było -30'C, ale
    tak się wahał od -5'C do -15'C. Przy tym były dość duże opady śniegu. Od
    połowy lutego było już lepiej, ale daleko do obecnej zimy.

    Ciepłą zimą natomiast była zima 1989/1990

    Kolejną tak samo, albo nawet cieplejszą zimą była zima 2006/2007 - Na
    przełomie stycznia/lutego 2007 robiłem duży remont domu i pracowałem na
    podwórku w koszulce z krótkim rękawem. Słoneczko ładnie przygrzewało, a
    temperatura powietrza w słońcu sięgała prawie do +20'C.

  • 24. Data: 2019-02-19 11:50:31
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-02-19 o 09:43, Kris pisze:

    > Multipla ma bardzo wydajna klimatyzację

    > Jak popatrzysz na powierzchnię szyb(prawie jak akwarium) w tym aucie to zrozumiesz
    dlaczego klima tam jest zapewne wydajniejsza jak w Twoim Mercu

    Wloty świeżego powietrza znajdują się w podłodze, a wyloty w błotnikach,
    drzwiach i tylnej klapie :)

    Poza tym jak przystało na auto ekologiczne jest ono szybko
    biodegradowalne. Tylko producent zapomniał przymocować do dachu pasów
    bezpieczeństwa, aby kierowca i pasażerowie nie wypadli z pojazdu wraz z
    fotelami w trakcie jazdy ;)

  • 25. Data: 2019-02-19 11:55:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 lutego 2019 11:45:33 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

> [...]
    > tak się wahał od -5'C do -15'C. Przy tym były dość duże opady śniegu. Od
    > połowy lutego było już lepiej, ale daleko do obecnej zimy.

    Nie pamiętam zimy 1987 ale zima stulecia to 1978/1979 i ta pamiętam doskonale.

> [...]
    > podwórku w koszulce z krótkim rękawem. Słoneczko ładnie przygrzewało, a
    > temperatura powietrza w słońcu sięgała prawie do +20'C.

    Zgadza się- na pomorzu podobnie- pod koniec grudniu 2006 lali mi strop i było ok
    15stC,w styczeń robili dach, luty roboty wewnątrz domu i praktycznie do wiosny była
    piękna pogoda. zimy wtedy nie było u nas

  • 26. Data: 2019-02-19 12:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Multipla ma bardzo wydajna klimatyzację
    > Jak popatrzysz na powierzchnię szyb(prawie jak akwarium) w tym aucie
    > to zrozumiesz dlaczego klima tam jest zapewne wydajniejsza jak w
    > Twoim Mercu

    A mi sie własnie wyddaje ze mulcia ma słabe grzanie / chlodzenie.
    Zarówno latem jak i zima osiagniecie oczekiwanej temepratury bez wiatraka
    ustawionego na 2-3 jest praktycznie niemozliwe.
    No i ciągle parowanie okien jak tylko troche wilgoci sie pojawi w
    powietrzu...
    No chyba ze to tylko moj egzemplarz ma coś spierd....
    Ale fakt faktem ze okna robią swoje, już sie nawet zastanawiałem nad
    obklejeniem tylnich ciemną folią ale nigdy nie ma czasu i weny...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic na to nie można poradzić. To byłby

  • 27. Data: 2019-02-19 13:20:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 lutego 2019 13:00:02 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

    > A mi sie własnie wyddaje ze mulcia ma słabe grzanie / chlodzenie.
    > Zarówno latem jak i zima osiagniecie oczekiwanej temepratury bez wiatraka
    > ustawionego na 2-3 jest praktycznie niemozliwe.

    Grzanie to fakt dość późno się włącza ale moja to jtd Ty masz benzynę.
    Z klimą żadnych problemów nie ma. Od 2013roku nic w niej nie było robione i działała

    > No i ciągle parowanie okien jak tylko troche wilgoci sie pojawi w
    > powietrzu...

    Nie miałem takich problemów za to w peugeocie 307 jest dokładnie tak jak piszesz

  • 28. Data: 2019-02-19 15:06:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Poldek,

    [...]

    > Ekologia to oszołomstwo.

    W większości.

    > Nie ma zatrucia środowiska,

    Jest.

    > ocieplenie to nie z powodu ludzkiej pazerności.

    Nie znamy powodu ocieplenia. Jeśli nawet jest to skutek ludzkiej
    działalności, to na pewno nie z powodu CO2. CO2 jest mało znaczącym
    gazem cieplarnianym, o wiele większym problemem jest metan (krowy!) a
    jeszcze większym - para wodna, która tworzy w środowisku dodatnie
    sprzężenie zwrotne - wzrost wilgotności powoduje efekt cieplarniany,
    który przyśpiesza parowanie i zwiększa wilgotność. Aż do skroplenia w
    chmurach, gdy zwiększenie albedo powoduje schłodzenie i znów powstaje
    dodatnie sprzężenie zwrotne - mamy burzę.

    > Woda musi być w plastikowej butelce,

    Tak. Szkło jest ciężkie a jego recykling jest energochłonny i szkodzi
    środowisku.

    > którą po wypiciu należy wyrzucić z jadącego samochodu przez okno.

    Wodę? Znaczy mam rzygać wodą przez okno jadącego samochodu? Ale po co?

    Butelki oddaję do recyklingu - to chyba jedyny na poważnie traktowany
    surowiec wtórny w Polsce. Całej reszty ,,się nie opłaca" pomimo tego,
    że płacimy za ten recykling co najmniej dwukrotnie - raz w opłacie
    środowiskowej doliczonej do cen, drugi raz za odbiór śmieci.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 29. Data: 2019-02-19 15:20:16
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 19 Feb 2019 15:06:01 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > CO2 jest mało znaczącym
    > gazem cieplarnianym, o wiele większym problemem jest metan (krowy!) a
    > jeszcze większym - para wodna,

    Puknij się w głowę. Potem sprawdź jaki procent naturalnej emisji pary
    wodnej daje składnik antropogenny a potem jaki procent całkowitej
    emisji CO2 daje tenże antropogenny składnik. Pczywiście, nie obejdzie
    się bez szacunku wpływu poszczególnych gazów cieplarnianych w całości
    efektu. I o ile masz coś między uszami to wyciągniesz dużo lepszy
    wniosek niż zaproponowany :)
    Co do metanu, mniej więcej zgoda.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 30. Data: 2019-02-19 15:21:36
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]

    Puknij się w głowę. Potem sprawdź jaki procent naturalnej emisji pary
    wodnej daje składnik antropogenny a potem jaki procent całkowitej
    emisji CO2 daje tenże antropogenny składnik. Oczywiście, nie obejdzie