  • 31. Data: 2017-07-15 15:19:03
    Temat: Re: Glazura na tarczach hamulcowych
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Kojletjo" <k...@j...pl> wrote in message
    news:oka97h$v15$1@node1.news.atman.pl...

    > Żeliwo szare 250, 170 - 240 HB...

    Czyli twarde? Czy się pomyliłem?

  • 32. Data: 2017-07-15 15:20:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Użytkownik "Kojletjo" napisał w wiadomości grup

    > Ale tarcze sa z zeliwa ?
    > Mnie to wyglada na stal, i to wcale nie taka twarda.

    Żeliwo obrobione potem maszynowo - wentylowane
    tarcze mają wygląd 100% wskazujący na odlew żeliwny gdy
    popatrzysz właśnie z boku w te szczeliny "do wentylacji".

  • 33. Data: 2017-07-15 15:25:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Na zlom oddaj, huta z nich zrobi pozytek :-P

    Postaram się.

    > Robi sie, tu masz "cos porzadniejszego"
    >
    > https://unpluggedperformance.com/product/carbon-cera
    mic-brake-kit-tesla-model-s

    O, zestawik do Tesli :-) Bardziej adekwatny chyba niż 2004 Passat V6 ;-)

  • 34. Data: 2017-07-15 15:36:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    mic-brake-kit-tesla-model-s

    > O, zestawik do Tesli :-) Bardziej adekwatny chyba niż 2004 Passat V6 ;-)

    Choć biorąc pod uwagę, że Tesla będzie głównie regenrować energię
    kinetyczną spowrotem upychając ją do baterii akumulatorów a nie
    marnować jej w postaci energii cieplnej klocków i tarcz hamulcowych
    to nie sądzę aby takie tarcze akurat nadawały się do samochodów EL.

    Wsadziłbym takie tarcze do jakiejś Alfa Romeo "Julia" czy coś takiego ;-)

  • 35. Data: 2017-07-15 15:41:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Opierdol to młotkiem i doszlifuj grubym papierem. Nie pizgaj za mocno.
    > Będzie odpadać w małych kawałkach.
    >
    > Nie oddawaj nigdzie tarcz do przetoczenia/szlifowania bo się spierdolą i
    > będziesz miał czkawkę podczas hamowania. Lepiej wymienić niż przetaczać.

    No ale przetoczenie w lokalnym sklepie z częściami kosztuje mnie $15/tarczę.
    Najtańsza nowa tarcza prawie $40/sztukę. No i szkoda wyrzucać prawie
    dobrej tarczy, lepiej przetoczyć - o ile nie jest zaorana, tak jak jest ta
    moja :-)

  • 36. Data: 2017-07-15 20:45:09
    Od: laisar <k...@o...pl>

    W dniu czwartek, 13 lipca 2017 19:37:53 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

    > Ograniczam na codzień niepotrzebną konsumpcję [...]
    > chcę się upewnić że nie da się przywrócić używalności
    > częściom które mam.

    Godne pochwały, sam tak postępuję - ale tylko tak długo, jak nie jest sprzeczne z
    credo kierowcy:

    "Opony, hamulce i układ kierowniczy to Święta Trójca, Bóg w trzech osobach - szanuj
    je, abyś mógł w nie wierzyć. Jeśli samochód nie jedzie, to boli - jeśli nie staje lub
    nie skręca, to śmierć...".

    --
    L.

  • 37. Data: 2017-07-15 22:40:05
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-15 o 15:41, Pszemol pisze:
    > "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > No ale przetoczenie w lokalnym sklepie z częściami kosztuje mnie
    > $15/tarczę.

    No to se przetocz a jak ci będzie kangura walił podczas hamowania, to
    przyjdziesz i mi loda zrobisz przez NNTP bo jak zwykle miałem rację :)

    Tak jak Ci napisałem. Opierdol to młotkiem ale nie za mocno bo może
    pęknąć. Już pewnie się dowiedziałeś że to żeliwo. Dalej nie mam ochoty
    odpowiadać, bo widzę że znów bladego pojęcia nie masz, dlaczego nie
    należy przetaczać żeliwa w tarczach hamulcowych.
    --
    LordBluzg(R)

  • 38. Data: 2017-07-16 00:13:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > No to se przetocz a jak ci będzie kangura walił podczas hamowania, to
    > przyjdziesz i mi loda zrobisz przez NNTP bo jak zwykle miałem rację :)

    Nie wiedziałem że tego typu usługi od mężczyzn Cię rajcują...
    Ale w dzisiejszych czasach to w sumie nic niezwykłego ;-)
    Tu Cię jednak zawiodę, ja w te klocki się nie bawię - ja tylko
    z dziewczynami, więc nie oferuj mi czegoś takie więcej, ok? :-)))

    > Tak jak Ci napisałem.
    > Opierdol to młotkiem ale nie za mocno bo może pęknąć.

    Widzę, że mało czytasz w wątkach w których się wypowiadasz...
    Już wczoraj się okazało że druga tarcza jest zjechana przez
    zużyty klocek więc będę wymieniał obie przednie tarcze.

    A sądzę że jak otworzę tyły to też się okaże że i tyły wiemienię.

    > Już pewnie się dowiedziałeś że to żeliwo.

    :-) Od dawna to wiedziałem - toż to oczywiste.

    > Dalej nie mam ochoty odpowiadać,

    E... nie udawaj... jak Cię znam to napewno odpiszesz.

    > bo widzę że znów bladego pojęcia nie masz, dlaczego
    > nie należy przetaczać żeliwa w tarczach hamulcowych.

    Żeliwa nie należy przetarczać? Od kiedy?
    A to myślisz że nigdy nie było przetaczane?
    Ot, tak, wyjęli odlew z formy i na samochód, gotowe? :-))
    Jestem pewny że były toczone i szlifowane w fabryce.

  • 39. Data: 2017-07-16 00:38:48
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-16 o 00:13, Pszemol pisze:
> [...]
    > Ot, tak, wyjęli odlew z formy i na samochód, gotowe? :-))
    > Jestem pewny że były toczone i szlifowane w fabryce.

    Też mnie dziwi, dlaczego Marek tak wzbrania przetaczać tarcze hamulcowe.
    Wszak jest to dość powszechna usługa.

    Mogą być dwa problemy lub ich suma:
    1/ nieprawidłowe zamocowanie tarczy w uchwycie tokarki
    2/ brak oczyszczenia piasty i wskutek tego krzywy montaż tarczy

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 40. Data: 2017-07-16 01:13:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "laisar" <k...@o...pl> wrote in message
    ps.com...

> [...]
    > osobach - szanuj je, abyś mógł w nie wierzyć. Jeśli samochód nie jedzie,
    > to boli - jeśli nie staje lub nie skręca, to śmierć...".

    Mądre słowa i oczywiście nie mam najmniejszego zamiaru
    robić w tym względzie żadnych kompromisów.

    Prawa tarcza hamulcowa wyglądała na niebardzo zużytą,
    grubość pewnie zdecydowanie w tolerancji, choć nie mierzyłem
    i tylko ta śliska powierzchnia na niej mnie skłaniała do toczenia.

    Teraz przygotowuję się do zrobienia tyłów, właśnie obejrzałem
    symtatycznego szkopa jak zrobił fachowo hamulec u siebie
    w garażu: https://www.youtube.com/watch?v=WVFr07bFCqc
    Meble w garażu ma skubaniec jak moja babcia miała w mieszkaniu :-)