-
21. Data: 2017-07-14 11:12:21
Temat: Re: Glazura na tarczach hamulcowych
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2017-07-14 o 04:09, Pszemol pisze:
> "Czarek" <c...@n...fm> wrote in message
> news:ok8j8q$n5h$1@usenet.news.interia.pl...
>>
>> W dniu 13.07.2017 o 20:33, Pszemol pisze:
>>> A robi się ceramiczne tarcze hamulcowe do aut? O klockach ceramicznych
>>> słyszałem, ale tarcze?? Może gdzieś do wyścigów tylko, nie na ulice....
>>
>> Robi się, ceramiczne, ceramiczno-węglowe, na ulice też. No i nie do
>> każdego samochodu.
>> Cena jest zaporowa.
>
> Ciekawe... a jaką takie tarcze mają wobectego zaletę?
> Mniejsza waga dynamiczna?
> Ale to chyba nie w autach na ulice...
Odporność na temperaturę, brak krzywienia się przy przegrzaniu, nie
pękają przy gwałtownym schłodzeniu (kałuża).
--
Pozdrawiam.
Adam
-
22. Data: 2017-07-14 11:43:23
Temat: Re: Glazura na tarczach hamulcowych
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 2017-07-13 o 16:52, Pszemol pisze:
> Czy jest jakiś domowy sposób na usunięcie tej warstwy glazury z tarcz
> hamulcowych? Szczotka druciana na wiertarce? Papier ścierny? Coś podobnego?
Opierdol to młotkiem i doszlifuj grubym papierem. Nie pizgaj za mocno.
Będzie odpadać w małych kawałkach.
Nie oddawaj nigdzie tarcz do przetoczenia/szlifowania bo się spierdolą i
będziesz miał czkawkę podczas hamowania. Lepiej wymienić niż przetaczać.
--
LordBluzg(R)
-
23. Data: 2017-07-14 13:17:05
Temat: Re: Glazura na tarczach hamulcowych
Od: Kojletjo <k...@j...pl>
W dniu 13.07.2017 o 20:39, Pszemol pisze:
> Wiem, że materiał z jakiego robi się tarcze hamulcowe jest bardzo twardy.
Żeliwo szare 250, 170 - 240 HB...
--
Rgds
STQ
-
24. Data: 2017-07-14 14:16:43
Temat: Re: Glazura na tarczach hamulcowych
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Kojletjo" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:oka97h$v15$...@n...news.atman.pl...
W dniu 13.07.2017 o 20:39, Pszemol pisze:
>> Wiem, że materiał z jakiego robi się tarcze hamulcowe jest bardzo
>> twardy.
>Żeliwo szare 250, 170 - 240 HB...
Ale tarcze sa z zeliwa ?
Mnie to wyglada na stal, i to wcale nie taka twarda.
Z zeliwa byly klocki hamulcowe w pociagach.
J.
-
25. Data: 2017-07-14 14:38:10
Temat: Re: Glazura na tarczach hamulcowych
Od: Kojletjo <k...@j...pl>
W dniu 14.07.2017 o 14:16, J.F. pisze:
> Użytkownik "Kojletjo" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:oka97h$v15$...@n...news.atman.pl...
> W dniu 13.07.2017 o 20:39, Pszemol pisze:
>>> Wiem, że materiał z jakiego robi się tarcze hamulcowe jest bardzo
>>> twardy.
>
>> Żeliwo szare 250, 170 - 240 HB...
>
> Ale tarcze sa z zeliwa ?
Tak
http://www.teksid.com/en/iron/plants/skoczow
--
Rgds
STQ
-
26. Data: 2017-07-14 15:08:46
Temat: Re: Glazura na tarczach hamulcowych
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Kojletjo" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:okadvi$oic$...@n...news.atman.pl...
W dniu 14.07.2017 o 14:16, J.F. pisze:
>>> Wiem, że materiał z jakiego robi się tarcze hamulcowe jest bardzo
>>> twardy.
>>> Żeliwo szare 250, 170 - 240 HB...
>
>> Ale tarcze sa z zeliwa ?
>Tak
>http://www.teksid.com/en/iron/plants/skoczow
Tarczy wsrod produktow nie wymieniaja.
Za to pokazuja waly korbowe ... zeliwo nie jest zbyt kruche ?
J.
-
27. Data: 2017-07-14 16:59:50
Temat: Re: Glazura na tarczach hamulcowych
Od: Kojletjo <k...@j...pl>
W dniu 14.07.2017 o 15:08, J.F. pisze:
> Użytkownik "Kojletjo" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:okadvi$oic$...@n...news.atman.pl...
> W dniu 14.07.2017 o 14:16, J.F. pisze:
>>>> Wiem, że materiał z jakiego robi się tarcze hamulcowe jest bardzo
>>>> twardy.
>>>> Żeliwo szare 250, 170 - 240 HB...
>>
>>> Ale tarcze sa z zeliwa ?
>
>> Tak
>> http://www.teksid.com/en/iron/plants/skoczow
>
> Tarczy wsrod produktow nie wymieniaja.
>
> Za to pokazuja waly korbowe ... zeliwo nie jest zbyt kruche ?
W powyższym linku:
"Teksid Iron Poland develops, industrializes and manufactures numerous
families of products in various types of cast iron for the automotive
industry.
Main products:
Safety parts: steering knuckles, suspension arms, braking disc and
drums, brake callipers
Other automotive parts: crankshafts, camshafts, differential cases,
brackets.
Main customers: FCA, BMW, Mercedes, Toyota, Suzuki, Ford, Brembo,
Renault, Dacia"
Poza tym bywam u nich czasem, widziałem co produkują i z czego.
--
Rgds
STQ
-
28. Data: 2017-07-14 17:01:33
Temat: Re: Glazura na tarczach hamulcowych
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Chyba nie skoro z zeliwnymi walami jezdzi po Ziemi z miliard samochodow. Do tego
dzwigi, traktory, lokomotywy, statki itd. Bardziej od zeliwa sa tylko kruche mozgi
walow zawsze podwazajacych wszystko bo im sie cos wydaje.
-
29. Data: 2017-07-15 14:40:24
Temat: Re: Glazura na tarczach hamulcowych
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message
news:oka1tp$rgh$1@usenet.news.interia.pl...
> W dniu 2017-07-14 o 04:09, Pszemol pisze:
>> "Czarek" <c...@n...fm> wrote in message
>> news:ok8j8q$n5h$1@usenet.news.interia.pl...
>>>
>>> W dniu 13.07.2017 o 20:33, Pszemol pisze:
>>>> A robi się ceramiczne tarcze hamulcowe do aut? O klockach ceramicznych
>>>> słyszałem, ale tarcze?? Może gdzieś do wyścigów tylko, nie na ulice....
>>>
>>> Robi się, ceramiczne, ceramiczno-węglowe, na ulice też. No i nie do
>>> każdego samochodu.
>>> Cena jest zaporowa.
>>
>> Ciekawe... a jaką takie tarcze mają wobectego zaletę?
>> Mniejsza waga dynamiczna?
>> Ale to chyba nie w autach na ulice...
>
> Odporność na temperaturę, brak krzywienia się przy przegrzaniu,
> nie pękają przy gwałtownym schłodzeniu (kałuża).
No pięknie... to może sobie takie kupię do mojego 2004 Paska? ;-)
-
30. Data: 2017-07-15 15:18:38
Temat: Re: Glazura na tarczach hamulcowych
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:59688564$0$639$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:ok98qs$keb$...@d...me...
>>No i niestety nie przekonamy się czy te kółka usuwają glazurę, bo
>>właśnie otworzyłem drugie koło i już nagle nie mam problemu
>> z glazurą :-))
>
> Internet sugeruje, ze papier scierny powinien wystarczyc, moze przetrzyj
> polowe, zanim tarcze przyjda :-)
Spróbuję przejechać papierem, w sumie masz rację... to cenne
doświadczenie na wypadek gdybym coś takiego miał w Tesli ;-)
A tarcze już "przyszły" :-) Przyjechały ze mną wczoraj w drodze
z pracy do domu - kupione w sklepie z częściami koło mnie.
Razem z klockami wyposażonymi w "czujnik" zużycia (w postaci
kwałka drutu), wraz z gumowymi gniazdami dla pinów-prowadnic
zacisku, nowymi pinami i gumowym pierścieniem tłoczka zacisku
no i osłoną gumową tłoczka, plus dużą butelką Prestone DOT-4
i dwiema puszkami mocnego rozpuszczalnika w spray'u na dokładkę:
https://www.oreillyauto.com/detail/brakebest-select-
drum-rotor-hub-2924/brake-systems-16456/brake-drums-
rotors-16509/brake-rotor-11306/brake-rotor/980231rgs
/2545785/
https://www.oreillyauto.com/detail/brakebest-select-
brake-pads-4469/brake-systems-16456/brake-pads-shoes
-16515/brake-pads-12845/brake-pad/sm840/4549082/
https://www.oreillyauto.com/detail/brakebest-hardwar
e---hydraulics-2968/brake-systems-16456/brake-pads-s
hoes-16515/brake-caliper-bolt-pin-11261/guide-pin-bo
ot-kit/16113/2558176/
https://www.oreillyauto.com/detail/brakebest-hardwar
e---hydraulics-2968/brake-systems-16456/brake-pads-s
hoes-16515/brake-caliper-bolt-pin-11261/guide-pin/h5
025/2559387/
Tu mnie trochę martwi ten czerwony "Threadstopper" na gwintach...
https://www.oreillyauto.com/detail/brakebest-hardwar
e---hydraulics-2968/brake-systems-16456/brake-hydrau
lics-16513/brake-caliper-repair-kit-11264/repair-kit
/15220/2557890/
https://www.oreillyauto.com/detail/prestone-4666/che
micals---fluids-16461/brakes-16516/brake-fluid-17733
/brake-fluid/as801y/4666578/
https://www.oreillyauto.com/detail/crc-industries-br
akleen-3330/chemicals---fluids-16461/brakes-16516/br
ake-cleaner-17734/brake-parts-cleaner/05089/4176070/
Razem, za sam przód, mam $184.50 brutto w plecy...
Z tylnymi jakie będę robił w przyszły weekend pewnie wyjdzie
1/2 ceny zakupu Passata!! ;-)
> Internet twierdzi, ze to jest z klockow, przegrzanych klockow ... czyli
> musialo byc na dlugo przed zardzewieniem.
> No chyba, ze tak ambitnie ostatnio czysciles klockami :-)
Biorąc pod uwagę, że jeden klocek w lewym kole jest zdarty aż do
nitów (ten przy tłoczku w zacisku) a klocek po przeciwnej stronie
tarczy jest w połowie niezużyty to faktycznie już dawno temu się
to musiało skaszanić koledze i po prostu nie zadbał...
Piny, prowadnice mogły stracić smar lub zatarł się sam tłoczek
w cylindrze ale dało się go wepchnąć do cylindra, więc nie jest
tak źle - chyba się za to dziś zabiorę, powinno tu wystarczyć
przetrzeć cylinder i tłoczek wełną stalową i będzie znów jak nowe! ;-)
>>Znalazłem całkowicie zdarty klocek wewnętrzny (od strony tłoczka)
>>który zaorał pięknie tą wentylowaną tarczę od wewnętrznej strony
>
> To go przeloz na zewnatrz i pozwol zdrapac glazure :-)
Nie da się, nie są symetryczne.
> Nawiasem mowiac - to sugeruje, ze prowadnice od dawna
> nie pracuja, i moze z tego wynikac slabe hamowanie.
Tak samo pomyślałem.
> (ale tylko na jedno kolo jak rozumiem ... chyba, ze wszedzie nie pracuja
> :-))
Tyłów nie otwierałem jeszcze, więc nie wiem co tam się dzieje,
ale sądząc po rdzawym pyle na felgach tam też klocki orają po
tarczach i też będą i klocki i tarcze do wymiany...
Czyli miałbyś 3 hamulce zdarte do nitów i jeden prawy z przodu
niezapylony rdzą, klocki jeszcze dobre ale obie strony tarczy
i klocków mocno pokryte glazurą.
>>tak, że ta tafla wewnętrzna jest mniej więcej połowę grubości tafli
>>zewnętrznej :-) Zmartwienie zniknęło: wymieniam tarcze na 100%.
>
> Eee, nie warto.
> Pol dobre !
>
> A ile chcesz jeszcze nim pojezdzic ? :-)
Nie myślę w takich kategoriach aby naprawiać "na 2 miesiące"
albo "na 2 lata". Jak już poświęcam całe sobotnie przedpołudnie
to ma być naprawione tak jak tylko umiem to zrobić najlepiej.