    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Glazura na tarczach hamulcowych
    Date: Sat, 15 Jul 2017 08:18:38 -0500

    news:59688564$0$639$65785112@news.neostrada.pl...

    > Internet sugeruje, ze papier scierny powinien wystarczyc, moze przetrzyj
    > polowe, zanim tarcze przyjda :-)

    Spróbuję przejechać papierem, w sumie masz rację... to cenne
    doświadczenie na wypadek gdybym coś takiego miał w Tesli ;-)

    A tarcze już "przyszły" :-) Przyjechały ze mną wczoraj w drodze
    z pracy do domu - kupione w sklepie z częściami koło mnie.
    Razem z klockami wyposażonymi w "czujnik" zużycia (w postaci
    kwałka drutu), wraz z gumowymi gniazdami dla pinów-prowadnic
    zacisku, nowymi pinami i gumowym pierścieniem tłoczka zacisku
    no i osłoną gumową tłoczka, plus dużą butelką Prestone DOT-4
    i dwiema puszkami mocnego rozpuszczalnika w spray'u na dokładkę:

    https://www.oreillyauto.com/detail/brakebest-select-
    drum-rotor-hub-2924/brake-systems-16456/brake-drums-
    rotors-16509/brake-rotor-11306/brake-rotor/980231rgs
    /2545785/

    https://www.oreillyauto.com/detail/brakebest-select-
    brake-pads-4469/brake-systems-16456/brake-pads-shoes
    -16515/brake-pads-12845/brake-pad/sm840/4549082/

    https://www.oreillyauto.com/detail/brakebest-hardwar
    e---hydraulics-2968/brake-systems-16456/brake-pads-s
    hoes-16515/brake-caliper-bolt-pin-11261/guide-pin-bo
    ot-kit/16113/2558176/

    https://www.oreillyauto.com/detail/brakebest-hardwar
    e---hydraulics-2968/brake-systems-16456/brake-pads-s
    hoes-16515/brake-caliper-bolt-pin-11261/guide-pin/h5
    025/2559387/

    Tu mnie trochę martwi ten czerwony "Threadstopper" na gwintach...

    https://www.oreillyauto.com/detail/brakebest-hardwar
    e---hydraulics-2968/brake-systems-16456/brake-hydrau
    lics-16513/brake-caliper-repair-kit-11264/repair-kit
    /15220/2557890/

    https://www.oreillyauto.com/detail/prestone-4666/che
    micals---fluids-16461/brakes-16516/brake-fluid-17733
    /brake-fluid/as801y/4666578/

    https://www.oreillyauto.com/detail/crc-industries-br
    akleen-3330/chemicals---fluids-16461/brakes-16516/br
    ake-cleaner-17734/brake-parts-cleaner/05089/4176070/

    Razem, za sam przód, mam $184.50 brutto w plecy...

    Z tylnymi jakie będę robił w przyszły weekend pewnie wyjdzie
    1/2 ceny zakupu Passata!! ;-)

    > Internet twierdzi, ze to jest z klockow, przegrzanych klockow ... czyli
    > musialo byc na dlugo przed zardzewieniem.
    > No chyba, ze tak ambitnie ostatnio czysciles klockami :-)

    Biorąc pod uwagę, że jeden klocek w lewym kole jest zdarty aż do
    nitów (ten przy tłoczku w zacisku) a klocek po przeciwnej stronie
    tarczy jest w połowie niezużyty to faktycznie już dawno temu się
    to musiało skaszanić koledze i po prostu nie zadbał...

    Piny, prowadnice mogły stracić smar lub zatarł się sam tłoczek
    w cylindrze ale dało się go wepchnąć do cylindra, więc nie jest
    tak źle - chyba się za to dziś zabiorę, powinno tu wystarczyć
    przetrzeć cylinder i tłoczek wełną stalową i będzie znów jak nowe! ;-)

    > To go przeloz na zewnatrz i pozwol zdrapac glazure :-)

    Nie da się, nie są symetryczne.

    > Nawiasem mowiac - to sugeruje, ze prowadnice od dawna
    > nie pracuja, i moze z tego wynikac slabe hamowanie.

    Tak samo pomyślałem.

    > (ale tylko na jedno kolo jak rozumiem ... chyba, ze wszedzie nie pracuja
    > :-))

    Tyłów nie otwierałem jeszcze, więc nie wiem co tam się dzieje,
    ale sądząc po rdzawym pyle na felgach tam też klocki orają po
    tarczach i też będą i klocki i tarcze do wymiany...

    Czyli miałbyś 3 hamulce zdarte do nitów i jeden prawy z przodu
    niezapylony rdzą, klocki jeszcze dobre ale obie strony tarczy
    i klocków mocno pokryte glazurą.

    > Eee, nie warto.
    > Pol dobre !
    >
    > A ile chcesz jeszcze nim pojezdzic ? :-)

    Nie myślę w takich kategoriach aby naprawiać "na 2 miesiące"
    albo "na 2 lata". Jak już poświęcam całe sobotnie przedpołudnie
    to ma być naprawione tak jak tylko umiem to zrobić najlepiej.