  • 11. Data: 2019-05-04 12:17:17
    Temat: Re: Gęstość elektrolitu
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 04 May 2019 10:14:11 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

    > Czemu robisz spację przed pytajnikiem ?

    Może Amerykanin? Albo Francuz?

    > Co sobie żałujesz ,rób
    > też przed przecinkiem i kropką .I najlepiej tak z 5 .

    Jedną spację można tłumaczyć różnicą kulturową, ale 5 to byłaby czysta
    złośliwość.

    Mateusz

  • 12. Data: 2019-05-04 14:40:19
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-04 o 10:40, kk pisze:

    > A co Cię to obchodzi?

    Bo on pisze DO nas a nie do siebie. Ty też lubisz jak ktoś pierdzi w
    twoim kierunku?
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 13. Data: 2019-05-04 15:04:28
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2019-05-03 o 16:59, Jacek pisze:
    > Po 12 godzinach ładowania i objawach gazowania

    Jeśli dopuściłeś do gazowania, to już po akumulatorze. Gaz odrywa PbO2 z
    płyt Pb i jest po zabawie. Jakąś szczątkową pojemność będzie miał może,
    ale nie liczyłbym na niego.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 14. Data: 2019-05-04 16:48:16
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Jeśli dopuściłeś do gazowania, to już po akumulatorze. Gaz odrywa PbO2 z płyt
    > Pb i jest po zabawie. Jakąś szczątkową pojemność będzie miał może, ale nie
    > liczyłbym na niego.

    Nie do końca. W starych , porządnych akumulatorach objaw gazowania
    oznaczał koniec ładowania. Zawsze należało korki wykręcić.
    Wojtek

  • 15. Data: 2019-05-04 17:24:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 May 2019 15:04:28 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

    > Jeśli dopuściłeś do gazowania, to już po akumulatorze. Gaz odrywa PbO2 z
    > płyt Pb i jest po zabawie. Jakąś szczątkową pojemność będzie miał może,
    > ale nie liczyłbym na niego.

    Odrywa, odrywa, ale nie tak zaraz.

    Tych pare godzin go nie zalatwi ... zreszta chyba byl zalatwiony
    wczesniej.

    J.

  • 16. Data: 2019-05-04 17:42:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Stare akumulatory byly pol wieku temu. I wcale nie byly porzadne. Mialy ta zalete ze
    czasami byly i ze dawalo sie w nich wymienic plyty. Dzisiaj sa porzadne akumulatory.
    Nic z nich nie cieknie, sa tanie, poprawnie eksploatowane wytrzymuja do dziesieciu
    lat.

  • 17. Data: 2019-05-04 17:59:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 May 2019 08:42:02 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
    > Stare akumulatory byly pol wieku temu. I wcale nie byly porzadne.
    > Mialy ta zalete ze czasami byly i ze dawalo sie w nich wymienic plyty.

    Czy to zaleta ... w kraju, gdzie nie ma akumulatorow, byc moze,
    dzis ciekaw jestem ile by kosztowala taka wymiana plyt.

    No dobra - w jednej celi, bo 5 dobre :-)

    >Dzisiaj sa porzadne akumulatory. Nic z nich nie cieknie,

    Kiedys cieklo ? Ebonit szczelny ... tylko troche latwiej peka niz PP.

    >sa tanie, poprawnie eksploatowane wytrzymuja do dziesieciu lat.

    Taa - koledze jak widac padl 3-letni mnie niedawno 4-letni ...

    J.

  • 18. Data: 2019-05-04 18:33:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Raczej zescie popsuli. Kolega sobie podladowal do gazowania. Co Ty odjebales nie wiem
    bo sie nie zaliles.

  • 19. Data: 2019-05-04 18:33:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    akumulatory. Nic z nich nie cieknie, sa tanie, poprawnie eksploatowane wytrzymuja do

    Te co wytrzymują 10 lat nie są nowe;)

    A tak na poważnie - ze swojego strucla co go kupiłem jak miał 9 lat
    wyciągnąłem akuu po 2 latach. Był... z pierwszego mątażu chyba bo data
    produkcji się zgadzała - jakaś zwykła varta. Wziąłem najlpeszego boscha
    co się mieścił i wytrzymał już tylko trzy (bosch to to samo co warta).
    Od tej poru kupuje jenoxy albo co tam jest najtańszego. I tak wytrzyma
    trzy lata max...

    Shrek

  • 20. Data: 2019-05-04 20:07:09
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 04.05.2019 o 09:22, J.F. pisze:
    > Nie bylo ukrytej pokrywki, a pod nia korkow ?
    Nie było.

    > Objaw konca akumulatora i potwierdzenie tezy, ze wspolczesny aku
    > starcza na 3 lata ? :-)
    Tak żem czuł :-)
    > -co z nim wczesniej robiles ? Stal miesiacami rozladowany, czesto
    > rozladowywales ? moze warto sprawdzic napiecie w instalacji.
    Mam nieco zaniżone napięcie ładowania (13,9-14,2 max), a auto zamierzam
    sprzedać, więc nie chcę inwestować w nowy regulator napięcia (sam
    regulator jest tani, ale z powodu fatalnego dostępu wymiana 2-3 stówki)
    > Jesli masz sie ochote doktoryzowac w temacie i masz dostep do tlenku
    > chromu, to jest jeden ciekawy eksperyment do zrobienia.
    Uchyl rąbka tajemnicy, bo ciekaw jestem.
    Jacek