  • 121. Data: 2016-06-14 23:18:00
    Temat: Re: Gdzie w Europie na prawko
    Od: masti <g...@t...hell>

    oblany wrote:

    > To nie ja mówię, to przepis.

    którego nie rozumiesz. podobnie jak sposobu bezpiecznego poruszania się
    po drogach

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 122. Data: 2016-06-15 00:25:25
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 14 Jun 2016 18:58:03 +0200, T. napisał(a):

    > Dane gdzieś podali za ostatni długi weekend - podobno dość znacznie
    > wzrosła liczba wypadków w stosunku do roku wcześniej. Szczegółów nie
    > znam. Z drugiej strony należałoby jeszcze analizować natężenie ruchu.

    Porównując okres styczeń-maj w roku 2015 i 2016, w obecnym roku liczba
    zabitych na drogach spadła o 4% (1053->1010). Liczba wypadków i rannych
    jest dość podobna.

    W pierszych miesiącach był znaczący spadek, tyle że jakaś pechowa ta
    majówka 2016 była i maj był dużo gorszy (trzeba by porównać pogodę w majowe
    wolne dni).

    W każdym razie odebranie fotoradarów strażom gminnym jak na złość nie chce
    się obrócić w hekatombę na drogach.

  • 123. Data: 2016-06-15 06:33:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 14.06.2016 22:33, masti wrote:

    > no własnie nie widziałem dla Warszawy żadnych danych

    W sumie też nie widziałem, ale w zeszłym roku chwalili się, że np na
    Sobieskiego/Sikorskiego nie było żadnych wypadków i kolizji, a w tym
    roku widziałem już tam plastki, co z samochodów odpadły.

    Shrek

  • 124. Data: 2016-06-15 07:42:58
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-06-14 o 23:04, oblany pisze:

    > To nie ja mówię, to przepis. No tak ale egzamitor WORD to Bóg, zapewne
    > miał rację, już możesz iść spokojnie, jestem oblany. Weź prawko pod
    > poduszkę dla lepszych wrażeń.
    > Będąc praktycznie tuż pod sygnalizatorem dodaje się lekko gazu by to
    > przejechać, a nie hamuje na chama. Sytuacje o których mowa pokazują na
    > tvn turbo, typu widzi żółte z daleka, ale specjalnie dodaje gazu

    To idź do sądu. Przecież sam mówiłeś, że wszystko jest nagrywane. Skoro
    jest jak mówisz sprawa wygrana.

  • 125. Data: 2016-06-15 07:54:23
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-06-14 o 22:09, masti pisze:

    > wszyscy mistrzowie późnopomarańczowego tak mówią.
    > Jeżeli przy prędkościach egzaminacyjnych nie jesteś w stanie zahamować
    > to lepiej, żebyś nie jeździł

    Kolejny co uważa, że przy prędkości "egzaminacyjnej" (czyli u mnie
    50-80) samochód staje w miejscu.

  • 126. Data: 2016-06-15 08:05:24
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-06-14 o 10:05, Uncle Pete pisze:

    > No to kiepską szkołę wybraliście,

    Wyciągasz błędne wnioski.
    Problem nie polega na tym, że ją źle uczyli, lecz na tym, że ją uczyli
    tak jak jest wymagane na egzaminie.

  • 127. Data: 2016-06-15 08:29:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 14.06.2016 22:09, masti wrote:

    > wszyscy mistrzowie późnopomarańczowego tak mówią.
    > Jeżeli przy prędkościach egzaminacyjnych nie jesteś w stanie zahamować
    > to lepiej, żebyś nie jeździł

    Nie. Żółte jest właśnie po to, żeby przejechać, jeśli nie da się
    zahamować bezpiecznie, albo budzi to wątpliwości. Nawet przy 50 jak
    złapie cię 10m przed linią zatrzymania, to się nie zatrzymasz. Przy 40
    metrach ty może i się zatrzymasz, ten za tobą niekoniecznie. I co z
    tego, że będzie jego wina, skoro cię wepchnie na skrzyżowanie.

    Po to jest żółte, żeby nie trzeba było dawać po heblach awaryjnie.
    Naweet jeśli tobie się to uda, to niczego dobrego nie wnosi - nalezy
    unikać takich sytuacji i jeżdzić przewidywalnie, a nie zaskakiwać
    hamowaniem wtedy kiedy statystyczny kierownik "przeleci", bo w końcu
    możesz mieć go w dupie i to bardziej dosłownie niż byś chciał.

    Problem w tym, że pewnie Oblany żle ocenił i mógł się spokojnie
    zatrzymać, a i to pewnie by przeszło, gdyby nie to, że egzaminator
    wcześniej ocenił, że wyróżnia się na minus i po prostu czekał na okazję,
    żeby go oblać. Tak to działa - egzaminator ocenia całość jazdy i albo
    puszcza, albo oblewa na jakimś konkretnym przewinieniu. Sytuacje gdzie
    jedziesz cały czas dobrze i oblewasz na jakimś banalnym i "dyskusyjnym"
    błędzie są mniejszością. Sam jestem tego przykładem - dorabiałem
    kategorię i jechałem dobrze, tyle, że z nawykami z realnej jazdy. Można
    mnie pewnie było za to udupić, ale nawet jeden poważniejszy błąd nie
    zadecydował o wyniku - jak już wyjechałem, to zdałem.

    Shrek.

  • 128. Data: 2016-06-15 08:45:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 14.06.2016 19:53, Smok Eustachy wrote:

    > Poszło tylko na prawo:
    > Racja:
    > http://smocze.opary.salon24.pl/714814,karta-rowerowa
    >
    > Zdefiniujmy zasadniczy problem: żeby zdać egzamin na prawo jazdy trzeba
    > być wg. obowiązujące filozofii doświadczonym kierowcą.

    Gówno prawda. Bycie doświadczonym kierowcą raczej utrudnia niż pomaga.

    Przed egzaminem na nową kategorię zgodnie z zadaniem domowym od
    instruktora próbowałem przejechać "egzaminacyjnie" z domu na plac
    ćwiczeń. Masakra. Nawet nie chodzi o mnie (trzymanie obu rąk na
    kierownicy, sygnalizowanie "omijania" zaparkowanych pojazdów przy braku
    zmiany toru jazdy, "wyraźne" rozglądanie się, korzystanie z uprzejmości
    innych i taka sama uprzejmość w drugą stronę ale również całe otoczenie.
    Jedziesz nieprzewidywalnie, jak pizda, albo nowicjusz i tak jesteś
    traktowany - chcesz kogoś wpuścić, a on stoi jak dupa - i trudno się
    dziwić, ale też trudno się nawyku kultury ot tak pozbyć.

    Po prostu jak jeździsz jak doświadczony kierowca, to nie zdasz. Ponadto
    jeśli zdajesz B a nie inną kategorię i jeżdzisz "doświadczenie" to od
    razu pojawia się podejrzenie, że zdajesz za punkty i siłą rzeczy
    poprzeczka się podnosi. Mnie egzaminator na kat B wprost zapytał, czy
    zdaje prawko bo mi zabrali (bo i późno zdawałem, więc wiek na powtórne
    zdawanie odpowiedni - na tyle stary, że już mogłem nazbierać i na tyle
    młody, że w grupie podwyższonego ryzyka). Wyluzował jak powiedziałem, że
    nie, co z pewnością udowodnię jak tylko dojdziemy do parkowania w
    kopercie:P Miał tyle poczucia humoru, że kazał mi parkować przodem
    prostopadle;)

    BTW - ten co wymyślił, że trzeba sygnalizować omijanie samochodów
    zaparkowanych na osiedlówkach kierunkami, zwłaszcza jak jedziesz moto i
    de facto prosto, wysrał chyba ten pomysł robiąc dwójkę w kiblu.

    Shrek

  • 129. Data: 2016-06-15 09:13:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 14 Jun 2016 21:10:32 +0200, quent

    > Ja na tym obłale kiedyś także.
    > Sprzęgło brało od razu przy podłodze i auto mi gasło 3 razy.
    > Uczyłem się na takim które miało sprzęgło normalne ;-)

    Też raz trafiłem na takiego Punciaka.
    Gaz w podłogę i pojechali.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 130. Data: 2016-06-15 09:32:05
    Od: masti <g...@t...hell>

    ww wrote:

    > Kolejny co uważa, że przy prędkości "egzaminacyjnej" (czyli u mnie
    > 50-80) samochód staje w miejscu.

    kolejny co uważa, że jedyną odpowiedzią na żółte jest danie w rurę?

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?