  • 1. Data: 2013-01-04 21:59:58
    Temat: Gdzie przedpłacany numer z aktywnym włączaniem przekierowań?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Cześć,

    mam w tej chwili telefon przedpłacany w mBank mobile. Mam jednak drugi w
    Oranże. Nie chce mi się nosić dwóch, ale moc ludzi zna numer z mBanku.
    Niestety w mobile nie ma możliwości przekierowania rozmów.

    Czy jest jakaś sieć z przedpłacanymi numerami, gdzie mógłbym przenieść
    numer z mBanku i móc przekierowywać je na numer z Oranże?

    A może da się w ogóle przenieść go do jakiegoś operatora VoIP i u tego
    operatora zestawić przekierowanie?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2013-01-04 22:20:13
    Od: "Maciej M." <"@....>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał
    > numer z mBanku i móc przekierowywać je na numer z Oranże?
    >
    > A może da się w ogóle przenieść go do jakiegoś operatora VoIP i u tego
    > operatora zestawić przekierowanie?

    Te, które działają na infrastrukturze PTC lub P4.
    Pozostałe oferują call forwarding jedynie w taryfach abonamentowych.

    MM

  • 3. Data: 2013-01-04 23:34:52
    Od: "Pawel G." <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od Przemysław Adam Śmiejek
    z dnia: 2013-01-04 21:59:
    > A może da się w ogóle przenieść go do jakiegoś operatora VoIP i u tego
    > operatora zestawić przekierowanie?
    GSMa do VoIP nie daje się przenieść (ale może czegoś nie wiem, sam bym
    skorzystał :])

    Jest jeszcze opcja swojego serwera z SipGSMGateway do czego potrzeba:

    - komputerek z Windowsem (niestety) i dostępem do netu oczywiście :]
    - soft SipGSMGateway (darmowy do 10 kanałów)
    - modemu GSM Huaweia (m.in. standardowy E173) z odblokowanym Voice
    - numeru w VoIPie

    Kartę wsadzasz do modemu, ten podpinasz do "serwera" z gateway'em, który
    jak ktoś dzwoni na GSMa zestawia połączenie na twojego VoIPa. W
    telefonie ustawiasz konto VoIP (android, niektóre nokie, nie wiem co
    jeszcze... iPhone? ;]). Do tego działa również, jak chcesz oddzwonić z
    tego drugiego numeru. :] Dzwonisz swoim VoIPem z komórki i Gateway Ci to
    forwarduje na drugą kartę GSM, odbiorca widzi Cię, że dzwonisz z tego
    drugiego numeru.

    Podobno też daje się zrobić to samo na Asteriksie, ale jeszcze nie
    doszedłem jak.

    Problemem pozostaje forward SMSów.

    Jeszcze są bramki chińskie SIP-GSM (również wielokanałowe), ale nie wiem
    czy ktoś to dystrybuuje w PL.

    Paweł

  • 4. Data: 2013-01-05 01:11:09
    Od: Grzexs <g...@g...u-su-nto.pl>

> [...]
    > Oranże. Nie chce mi się nosić dwóch, ale moc ludzi zna numer z mBanku.
    > Niestety w mobile nie ma możliwości przekierowania rozmów.

    Może niezłym rozwiązaniem będzie telefon dwusimowiec?
    --
    Grzexs

  • 5. Data: 2013-01-05 02:08:16
    Od: "Pawel G." <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od Grzexs
    z dnia: 2013-01-05 01:11:
    > Może niezłym rozwiązaniem będzie telefon dwusimowiec?
    No ja stanąłem przed problemem 4-simowców stąd moje zainteresowanie
    innymi metodami. :]

    Paweł

  • 6. Data: 2013-01-05 07:43:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Użytkownik "Pawel G." <c...@o...pl> napisał w wiadomości
    > W odpowiedzi na maila od Grzexs
    > z dnia: 2013-01-05 01:11:
    > No ja stanąłem przed problemem 4-simowców stąd moje zainteresowanie innymi
    > metodami. :]

    Możesz mi nieco naświetlić jaka to potrzeba jest noszenia 4 telefonów? :-)
    Bo moja wyobraźnia tak daleko nie sięga...

  • 7. Data: 2013-01-05 08:40:15
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 05.01.2013 01:11, Grzexs pisze:

    > Może niezłym rozwiązaniem będzie telefon dwusimowiec?

    Za drogo. Mam już telefon do drugiego numeru i głównie to jest powodem,
    że nie chcę używać pierwszego. Jakbym chciał wydać kasę, to bym olał te
    nowy numer, a używał starego.

    To skomplikowane :D

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 8. Data: 2013-01-05 08:53:17
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 05.01.2013 07:43, Pszemol pisze:
    > Użytkownik "Pawel G." <c...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Możesz mi nieco naświetlić jaka to potrzeba jest noszenia 4 telefonów? :-)
    > Bo moja wyobraźnia tak daleko nie sięga...

    No bo to jest pewnie tak jak z mejlami, gdzie konkretny mejl zna
    konkretna grupa odbiorców, tylko tam łatwiej zarządzać przekierowaniami.

    fajną sprawą są numery VoIP. Ja mam np. 2 w tlenofonie. I teraz np.
    jeden z nich reklamuję wśród klientów biznesowych, drugi wśród klientów
    prywatnych. W razie czego w locie mogę taki numer przestawić np. na
    współpracownika. Mogę też np. wyłączyć (choć do szczęścia brakuje
    automatycznego zarządzania przez system, w zależności np. od czasu,
    takie coś faktycznie by trzeba budować samemu na asteriksie, ale to za
    duży rozmach jak dla mnie).

    No ale z numerami VoIP jest ten problem, że:

    a) nie da się tam przenieść GSMowego

    b) wyglądają jak stacjonarne, co czasami odstrasza, miałem taki
    przypadek, gdy kobieta się ze mną nie umiała skontaktować, bo nie miała
    mojej komórki a wiedziała, że ja jestem w terenie właśnie. Znalazła na
    stronie numer, ale popatrzyła że stacjonarny. A ja akurat wziąłem jej
    dziecko na spacer i się denerwowała brakiem kontaktu.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 9. Data: 2013-01-05 16:34:45
    Od: Grzexs <g...@g...u-su-nto.pl>

    -------- Pawel G. / 13-01-05 02:08 --------
    > Witam,

    > No ja stanąłem przed problemem 4-simowców stąd moje zainteresowanie
    > innymi metodami. :]

    To może 2 telefony dwusimowe? Jak je odpowiednio dobierzesz, to da się
    skleić taśmą nie naruszając funkcjonalności, i uzyskać jeden
    hiperczterosimowiec ;-)

    --
    Grzexs

  • 10. Data: 2013-01-05 16:44:31
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 05 Jan 2013 16:34:45 +0100, Grzexs napisał(a):

    > To może 2 telefony dwusimowe? Jak je odpowiednio dobierzesz, to da się
    > skleić taśmą nie naruszając funkcjonalności, i uzyskać jeden
    > hiperczterosimowiec ;-)

    Ale w czym problem?
    http://dx.com/p/2-0-lcd-dual-camera-quad-sim-quad-ne
    twork-standby-quadband-gsm-tv-cell-phone-white-pink-
    82893

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.