    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Gdzie montowany jest odbiornik GPS?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <kuh403$8d3$1@speranza.aioe.org> <kuh4hv$9cq$1@speranza.aioe.org>
    <520d2119$0$1459$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <520d2dcd$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Fri, 16 Aug 2013 20:42:47 +0200

    Dnia Thu, 15 Aug 2013 21:36:44 +0200, _Michał napisał(a):

    > Nie neguje zniesienia sygnału, tylko mówię że generalnie to się
    > w GPS niewiele zmieniło - są mniej więcej tak samo dokładne jak były.

    No coz, same odbiorniki byc moze sa podobnie dokladnie.
    Tym niemniej dzis mozna liczyc ze to co pokazuje jest z dokladnoscia
    lepsza niz 10m, w 95 nie mozna bylo.

    Z odbiornikami ciekawa sprawa - wydawaloby sie ze te 3m dokladnosci
    wymaga pomiaru czasu z dokladnoscia rzedu 10ns.
    Tymczasem ... popularne odbiorniki dzialaja raczej z zegarem ponizej
    10MHz, czyli maja rozdzielczosc powyzej 100ns.
    Jak oni to zrobili ... nie wiem.

    Za to podejrzewam ze po roku 2000 projektanci odbiornikow rozwineli
    nieco skrzydelka .. cho twoj Safrane temu przeczy ...

    > Mają, ale to nie GPS - linijką też pomierzę dokładniej niż GPS'em
    > więcej wspólnego to z 2 wojną światową ma ;)

    > dokładnie i to nie jest "prawdziwy" GPS.

    Tym niemniej oba odbiorniki musza lapac sygnal z dokladnoscia
    milimetrowa.

    > z 2 odbiornikiem to nawet na falach FM można by pomiary robić
    > słuchając trójki z kilku nadajników ;) i pewnie by się
    > wyciągneło te 10cm precyzji.

    Hm, fala UKF to ma 3m. Co prawda mozna mierzyc faze fali dokladniej
    ... ale zaklocenia utrudniaja, a tu w dodatku czestotliwosc sie
    zmienia.
    No ale nie bede nic pisal, bo osiagniecia radiowcow mnie zadziwiaja,
    chocby ten GPS ... te tanie odbiorniki to jakby cudem dzialaja..

    J.