    Date: Thu, 15 Aug 2013 20:56:16 +0200
    From: _Michał <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Gdzie montowany jest odbiornik GPS?
    <cp5k25iycckx$.h7txre2nj8m$.dlg@40tude.net>

    On 8/14/2013 8:46 AM, J.F. wrote:

    > Zdjeli w 2000r.
    > Wczesniej zdjeli w czasie wojny o Kuwejt 90-91.
    >
    > Nawet mimo takiej miernej dokladnosci ludzie kupowali, bo lepiej
    > wiedziec z dokladnoscia 100m gdzie sie jest niz 100km :-)
    >
    > Tylko kwestia ceny, no i map/programu mogla ludzi zniechecic do
    > zakupu.
    > No i hardware - w 2001 Apple wypuscil Ipoda z twadym dyskiem, bo
    > najwyrazniej pamieci inne byly za male. Diamond Rio z 98 mial 32MB.
    > Garmin street pilot z 98 8 i 16MB.
    > Mapa Polski w miare przyzwoita liczyla rzedu 100MB.

    ale to złom był te garminy z 1998... 240x180 czarno białe...
    syf jak GPS w S klasie w 1995 (no, dobra sporo lepiej) ale
    daleko za innymi samochodami z tego okresu niż Mercedes.

    Dobre mapy przenośne to SONY z 1995 - przynajmniej
    kolorowe 640x480 i 386DX w środku :)

    oryginały są dobre - bo przemyślane i lata przed resztą, a nie podróby;)
    (garmina ;) )

    > w samochodzie owszem, mozna uzyc CD.

    tak, zabrakło 1.5 roku i by DVD wskoczyło od razu do aut.
    ale chyba koło 2000 można już sobie było kupić reno z dyskiem 40GB ;)

    > Ale to ocena wlasna odbionika bledu sygnalu (HDOP) ?

    chyba nie HDOP, tylko precyzyjnie wyliczone metry na podstawie
    kilkunastu satelit

    > porownaj kilka sladow z tej samej drogi, albo zostaw kiedys na
    > parkingu z zapisem pozycji na pare godzin.
    > To drugie moze byc zaklocone, bo odbiorniki samochodowe czesto
    > ignoruja male przesuniecia, ale i tak powinienes zobazyc jak sygnal
    > bladzi.

    nic a nic nie błądzi bo to AUTO, i wie że nie jedzie i ma jeszcze
    kilka innych sposobów na liczenie.

    http://i.imgur.com/BFsyBUW.jpg sorki za upaprany ekran, (reszta fotek
    że ma ~10 metrów post obok)

    Tylko to jest 1995 - nie mam dysku w aucie i soft też nie jakiś
    odjechany.

    > niestety - z powodu zaklocen w jonosferze sygnal nadal plywa, i na
    > potrzeby geodezji trzeba cos dokladniejszego.

    dokładnie pływa sobie i koło metra to max, i nie widziałem
    nigdy żeby mi dokładność wzrosła poniżej 3 metrów.
    http://i.imgur.com/PRxHKet.png

    17 satelitów w użyciu i 3 metry

    > Sie uzywa.

    Żadnych milimetrów nie ma (z satelitów), naziemne to miał
    eksperymentalie peugeot koło 1992, tylko zostało to zabite
    przez renaulta koło 1994 pierwszymi safrane.
    http://www.renault.com/fr/innovation/plaisir-et-conf
    ort/images_without_moderation/navigation%20a%20bord/
    gps-1-zoom.jpg

    teraz naziemne to do geodezji i to inny temat, ale gps to gps