    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Gdzie kupiono doładowanie?
    Date: Fri, 25 May 2012 19:00:36 +0200

    medly napisał(a) w wiadomości: <4fbf7dbd$0$1295$65785112@news.neostrada.pl>...
    >Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> napisał w wiadomości

    >Oczywiście ze wszystko jest rejestrowane, ale nikt Ci nie da wgląd w takie
    >dane.
    >Kupiłeś kartę-zdrapkę czy kod wydrukowany na paragonie? Jeśli to drugie, to
    >przecież ktoś Ci mógł podejrzeć i niekoniecznie złodziej, a może jakiś
    >domowy mały terrorysta?
    >Syn, brat, kuzyn, żona?

    Nikt z powyższych nie mógł. Sprawa sprzed kilku lat, kod kupiony
    na aukcji. Zresztą sprzedawca nie wyglądał na oszusta - po 2
    mies. sprawdzając jego komentarze też nie (pytałem się też innych
    kupujących).
    Na dówód jest mail z numerem, reszta w portalu aukcyjnym.
    Ale przecież teoretyxcznie mogłem dać/odsprzedać komuś, kto sobie
    doładował. Sprzedawca mógł z kolei sprzedać kod gdzieś ukradziony.
    Słowo przeciw słowu. Operator odrzuci reklamację, bo kod wykorzystany
    prawidłwo. Pozostaje złożenie zawiadomienia...
    Ciekawe byłoby jednak gdyby okazało się, że kod został przekazany
    przez operatora innemu sprzedawcy i np. wyciekł do innego.
    Kupując w kiosku z terminala na paragonie jest nr terminala,
    więc operator chyba wie kto sprzedawał? Gorzej chyba ze zdrapkami?

    Stąd pytanie w pierwszym poście: może ktoś wie jak rozprowadzanie
    są kody i startery i w jakim przypadku można prześledzić ich drogę
    do ostatniego sprzedawcy, a w jakim przypadku już
    nie(terminal/bankomat/zdrapka/starter czy
    jescze jakaś możliwość?).

    Arek