    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Wed, 13 Oct 2021 11:56:03 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Gdzie kupić i zgrzać ogniwa?
    From: ptoki <s...@g...com>

    środa, 13 października 2021 o 12:44:01 UTC-5 ToMasz napisał(a):
    > sory panowie, ale to takie sraty pierdaty

    Taaaa...

    > nowe ogniwa 18650, dobre, są tak drogie, że taniej można kupić nową

    Inicjalnie nic o reuzywanych akumulatorach nie bylo. Nie bylo o blaszkach nie bylo o
    aniolkach robiacych loda itp.
    Sam wyciagnales jakies domorosle pomysly i cisniesz na sile ze maja sens.

    > "baterię" do wrketarki odkurzacza czegoś tam jeszcze. Natomiast od groma
    > jest ogniw pochodzących z napraw, gdzie najczęściej jakiś styk padł, i z
    > 8 ogniw jest 6 dobrych. one już mają blaszki. lutowanie do blaszki jest
    > banalnie proste i nie nagrzewa w istotny sposób ogniwa. chyba ze na

    Nie na temat. Rada z rodzaju gdyby babcia miala wasy.

    > serio macie na myśli lutownice usb do cyny 0.3mm.

    Jak lutowalem baterie i aku to uzywalem konkretnej kolby (pisalem o tym wyzej).
    A i tak nie zawsze udawalo sie przebic przez chrom/nikiel i dobrze pobielic blaszke.
    I to nie blaszke juz dogrzana majaca te 5-10mm tylko te na ogniwie.

    > jak mam przylutować 18650 to daję kropkę pasty do lutowania rurek
    > miedzianych, rozgrzewam na grocie kropelkę cyny i raz, tą kroplą dotykam
    > baterii. raz i koniec. 3 sekundy grzania grota lutownicy pistoletowej

    3 sekundy. Wczesniej byla mowa o jednej sekundzie.

    > obok ogniwa i jedno dotknięcie. jakbym nie miał pasty to bym użył kwasu
    > do lutowania. oczywiście i kwas i pasta wymaga zmycia.
    > Nie mam żadnych nadprzyrodzonych mocy. raczej taka klasa średnia, bo
    > lepsi odemnie lutują kabelki do magnesów neodymowych. mnie się to nie
    > udaje, bo przegrzane magnesiki przestają być magnesami.
    > PAtent z miską z wodą stosuje, jak musze dorobić linkę w pancerzu do
    > spłuczki, szyby bocznej w aucie itp

    Patent z miska to wogole lepiej nie wspominac.

    Ja wiem ze sie da, ale bez wspomnienia co moze byc rezultatem nieumiejetnego
    dzialania takie rady sa szkodliwe.

    Ale zeby nie bylo, jak chcesz to napieraj:

    1. Ryzyko przegrzania akumulatora i jego zaplonu.

    2. Ryzyko przegrzania i utraty pojemnosci.