  • 11. Data: 2009-07-31 21:14:48
    Temat: Re: Gdzie i jaki nowy laptop?
    Od: Szarlih <s...@w...pl>

    Krzysztof Stachlewski jest autorem poniższej notatki:

    > Mam nadzieję, że to nie tylko moda. Jak dla mnie to rewelacja
    > nie być przywiązanym do jednego miejsca w jednym budynku,
    > aby móc nad czymś normalnie pracować.

    i do tej nieprzywiązanej normalnej pracy najlepiej byś potrzebował
    quada, raida i 8 GB RAM? bo to jest jednostka o dużej mocy obliczeniowej
    (nie mówiąc już o klastrach).

    > A mocy obliczeniowej po prostu potrzebuję.

    ja też. prawdziwej mocy obliczeniowej, a takiej laptopy nie oferują, bo
    do czego innego mają służyć. i twierdzisz, że wykorzystujesz moc karty
    graficznej? która żre i grzeje się tyle co procesor.

    > To masz na myśli mówiąc, że to bez przyszłości?

    mam na myśli, że tam gdzie faktycznie potrzeba mocy laptop się nie
    sprawdza. upychanie wydajnych, prądożernych i wydzielających sporo
    ciepła podzespołów w ciasnej obudowie to nieporozumienie. laptop ma
    pewne zalety kosztem pewnych wad. i dość standardowe w tej chwili 1.8-2
    GHz i 2-4 GB RAM absolutnie wystarcza do pracy.

    --
    _____
    _______________/ \_______________

  • 12. Data: 2009-07-31 21:29:11
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    Szarlih pisze:
    > i do tej nieprzywiązanej normalnej pracy najlepiej byś potrzebował
    > quada, raida i 8 GB RAM? bo to jest jednostka o dużej mocy obliczeniowej
    > (nie mówiąc już o klastrach).

    4GB w zupełności byłoby OK. :-)
    A procesora nigdy nie za mało.

    > ja też. prawdziwej mocy obliczeniowej, a takiej laptopy nie oferują, bo
    > do czego innego mają służyć. i twierdzisz, że wykorzystujesz moc karty
    > graficznej? która żre i grzeje się tyle co procesor.

    Mocy karty nie, chyba że w coś gram. :-)
    Niestety laptop to kompromis. Daje wystarczająco dużo mocy
    obliczeniowej i daje się przenosić.

> [...]
    > pewne zalety kosztem pewnych wad. i dość standardowe w tej chwili 1.8-2
    > GHz i 2-4 GB RAM absolutnie wystarcza do pracy.

    Ja to wszystko wiem, ale niestety z powodów obiektywnych,
    klasyczny blaszak jest mi na grzyba. :-/ Nie da sie z nim
    przemieszczać. Z kolei systemy barebone łączą wady obu rozwiązań. :-)
    Widzę, że moje potrzeby są niestandardowe i stąd kiepska oferta
    producentów.

    Stach
    --
    http://stachlewski.info

  • 13. Data: 2009-07-31 21:52:55
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba Krzysztof Stachlewski napisała na pl.comp.pecet:

    > Widzę, że moje potrzeby są niestandardowe i stąd kiepska oferta
    > producentów.

    Może kup najtańszego badziewia i serwer dedykowany :]

    Jest serwis, który zamierza być czymś takim w przyszłości, polecam:
    http://osnews.pl/streaming-gier-to-dziala/

    Marcin Kocur

  • 14. Data: 2009-08-01 11:47:32
    Od: leon <l...@g...pl>

    Dnia 31-07-2009 o 15:56:01 Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl> napisał(a):

    > Na drugim biegunie są potwory ;-) della i lenovo po 15 tys zł.
    > Czy robi się jeszcze coś po środku?
    > Oprócz tych modeli sprzed 2 i 3 lat, które są cały czas
    > w sprzedaży w tej samej konfiguracji...

    ja bym polecil MSI EX625-251PL badz MSI GX623
    przyzwoita cena i osigai tez
    http://www.technonews.pl/Technonews/1,94439,6728263,
    Toshiba_Satellite_A350_vs__MSI_EX625___test_na_zywo.
    html
    http://pccentre.pl/article/show/MSI_GX623/id=17250

    ten drugi nawet ma preferowana rodzialke jezeli dobrze widzialem

    leon

  • 15. Data: 2009-08-01 16:24:54
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Fri, 31 Jul 2009 23:14:48 +0200, Szarlih <s...@w...pl> wrote:

> [...]
    >pewne zalety kosztem pewnych wad. i dość standardowe w tej chwili 1.8-2
    >GHz i 2-4 GB RAM absolutnie wystarcza do pracy.

    Ja powiem ze nawet mniej. W tej chwili wiekszosc roboty wykonuje na
    komputerze zdalnymktory jest calkiem solidna maszyna. I wlasciwie nei
    ma znaczenia z jakiego komputera się lacze - wystarcza nawet netbook.
    Nawet w tej chwili pisze z laptopa na zdalnym komputerze. A jak mocy
    do obliczen potrezbuje to mam dostep do klastra 16 maszyn. Kazda po 4
    4-rdzeniowe Phenomy i 64GB pamieci. Nie widzialem jeszcze takiego
    laptopa ktory by mial porownywalna moc obliczeniowa. ;-)

    Zdrowko

  • 16. Data: 2009-08-14 11:46:29
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Krzysztof Stachlewski pisze:
    > Chciałbym kupić nowego laptopa. Jest mi potrzebny jako podstawowy
    > komputer do pracy i w mniejszym stopniu, czasem, do zagrania w coś.

    Ja bym w tym momencie - przy takich założeniach - odradzał
    kupno komputera przenośnego.

    > - po raz drugi pęka mu obudowa

    Niestety, typowy objaw dla tanich, popularnych notebooków.

    > - grzeje się niemiłosiernie (70-80 stopni podczas normalnej pracy,
    > do ponad 100 stopni przy obciążeniu - aż się czasem wyłącza)

    A czyściłeś chłodzenie?

    > - port ethernetu się zepsuł - nie kontaktuje

    No i tu widać podstawową przewagę komputera stacjonarnego:
    jak się co zepsuje, to za kilkadziesiąt do kilkuset zło-
    tych się wymienia, a tutaj w zasadzie cały komputer jest
    do wymiany.

    > Niestety, jak łażę po sklepach na necie, to mam wrażenie,
    > że teraz jest moda na tanie laptopy z niską rozdzielczością
    > i generalnie wszystkim niskim.

    Bo te z lepszymi parametrami kosztują po 4000-6000 zł i
    mało kto się nimi interesuje.

    Słusznie, zresztą, bo za 4000 zł można mieć stacjonarną ma-
    szynę o niewiarygodnie lepszych parametrach i o niebo wyż-
    szym komforcie pracy.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |