  • 1. Data: 2009-07-31 13:56:01
    Temat: Gdzie i jaki nowy laptop?
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    Witam!

    Chciałbym kupić nowego laptopa. Jest mi potrzebny jako podstawowy
    komputer do pracy i w mniejszym stopniu, czasem, do zagrania w coś.

    Obecnie mam, ponad dwu letniego, ASUS-a V1J.
    Chcę go już wymienić bo:
    - po raz drugi pęka mu obudowa
    - grzeje się niemiłosiernie (70-80 stopni podczas normalnej pracy,
    do ponad 100 stopni przy obciążeniu - aż się czasem wyłącza)
    - port ethernetu się zepsuł - nie kontaktuje
    Gwarancji juz nie mam.

    Wiadomo, chciałbym kupić coś lepszego.
    Chyba w ciągu dwóch lat jakiś postęp się dokonał.

    Teraz mam Core2Duo 2 Ghz, ATI X1600, 2GB RAM chyba 633Mhz.

    Potrzebuję 15 calowego ekranu o rozdzielczości 1650x1050,
    wyjścia DVI / HDMI (bo teraz też mam i bardzo sobie chwalę).

    Niestety, jak łażę po sklepach na necie, to mam wrażenie,
    że teraz jest moda na tanie laptopy z niską rozdzielczością
    i generalnie wszystkim niskim.

    Na drugim biegunie są potwory ;-) della i lenovo po 15 tys zł.
    Czy robi się jeszcze coś po środku?
    Oprócz tych modeli sprzed 2 i 3 lat, które są cały czas
    w sprzedaży w tej samej konfiguracji...

    Proszę, pomocy! :-)

    Stach
    --
    http://stachlewski.info

  • 2. Data: 2009-07-31 14:26:18
    Temat: Re: Gdzie i jaki nowy laptop?
    Od: Krzysiek X <m...@g...com>

    jasne, że są takie modele. np. http://beta.skapiec.pl/site/cat/17/comp/555273
    czy też http://beta.skapiec.pl/site/cat/17/comp/598526

  • 3. Data: 2009-07-31 15:10:22
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    Silly, silly Krzysztof Stachlewski nabazgrału:

    > Potrzebuję 15 calowego ekranu o rozdzielczości 1650x1050,
    > wyjścia DVI / HDMI (bo teraz też mam i bardzo sobie chwalę).

    XPS M1530 (wcale nie za 15 koła) ma to wszystko, ale rozdzielczość maks.
    1440x900. Jeszcze pytanie w co chciałbyś grać, bo zawsze to jest
    albo-albo.

    --
    tbr

  • 4. Data: 2009-07-31 15:26:24
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    Silly, silly Tiber nabazgrału:

    > XPS M1530 (wcale nie za 15 koła) ma to wszystko, ale rozdzielczość
    > maks. 1440x900. Jeszcze pytanie w co chciałbyś grać, bo zawsze to jest
    > albo-albo.

    Moja mać: chodzi mi oczywiście o XPS-y kupowane poza oficjalnym kanałem,
    bo te, jak właśnie sprawdziłem, mają tylko opcje WXGA 1280x800 i WUXGA
    1920x1200. Horror of horrors i do tego ta cena za WUXGA - 1,5 kafla!

    --
    tbr

  • 5. Data: 2009-07-31 17:08:09
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    Krzysiek X pisze:

    > jasne, że są takie modele. np. http://beta.skapiec.pl/site/cat/17/comp/555273

    O dzięki. Już coś co ma chociaż szybszą pamięć.
    Niestety bez HDMI i z gorszą kartą gfx niż mam teraz. :-(
    Ale to dobry początek.

    > czy też http://beta.skapiec.pl/site/cat/17/comp/598526

    Tego dell-a faktycznie też już widziałem.
    Jest ok, jedyny brak to znowu HDMI.

    Tylko jedno właśnie - to są modele sprzed 2, 3 lat.
    Nie wiem co mam myśleć - czy postęp się zatrzymał, czy co? :-D

    Stach
    --
    http://stachlewski.info

  • 6. Data: 2009-07-31 17:09:55
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    Tiber pisze:
    > Silly, silly Krzysztof Stachlewski nabazgrału:

    > XPS M1530 (wcale nie za 15 koła) ma to wszystko, ale rozdzielczość maks.
    > 1440x900. Jeszcze pytanie w co chciałbyś grać, bo zawsze to jest albo-albo.

    Granie to drugoplanowa sprawa. Cokolwiek trochę lepszego i mniej
    grzejącego się od ATI X1600 będzie ok.

    Stach
    --
    http://stachlewski.info

  • 7. Data: 2009-07-31 17:30:31
    Od: Szarlih <s...@w...pl>

    Krzysztof Stachlewski jest autorem poniższej notatki:

    > Nie wiem co mam myśleć - czy postęp się zatrzymał, czy co? :-D

    poszedł wreszcie w dobrym kierunku energooszczędności, ciszy i
    minimalizacji. klasa desktop replecement jest bez przyszłości, bo to
    moda, wiec i tak byle taniej.

    --
    _____
    _______________/ \_______________

  • 8. Data: 2009-07-31 17:39:27
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    Szarlih pisze:
> [...]
    >
    > poszedł wreszcie w dobrym kierunku energooszczędności, ciszy i
    > minimalizacji. klasa desktop replecement jest bez przyszłości, bo to

    Mam nadzieję, że to nie tylko moda. Jak dla mnie to rewelacja
    nie być przywiązanym do jednego miejsca w jednym budynku,
    aby móc nad czymś normalnie pracować.
    A mocy obliczeniowej po prostu potrzebuję.

    Z drugiej strony do office-a i grania w pasjansa
    oraz gierki na webie faktycznie dużo nie trzeba,
    a to pewnie główne zastosowanie komputera w biurze.
    To masz na myśli mówiąc, że to bez przyszłości?

    Stach
    --
    http://stachlewski.info

  • 9. Data: 2009-07-31 17:51:20
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    Silly, silly Krzysztof Stachlewski nabazgrału:

    > Granie to drugoplanowa sprawa. Cokolwiek trochę lepszego i mniej
    > grzejącego się od ATI X1600 będzie ok.

    A jaki masz budżet? I o jaką konkretnie pracę chodzi? Procesory tekstu,
    karkusze kalkulacyjne i tym podobne sprawy, czy coś konkretnego?

    --
    tbr

  • 10. Data: 2009-07-31 18:00:23
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    Tiber pisze:

    > A jaki masz budżet? I o jaką konkretnie pracę chodzi? Procesory tekstu,
    > karkusze kalkulacyjne i tym podobne sprawy, czy coś konkretnego?

    Laptop developerski, więc absolutnie wszystko, pomnożone razy dwa,
    dorzucone parę chodzących serwerów,
    i odpalony virtual-box. :-)

    Na razie znalazłem coś takiego:
    http://www.maximedia.pl/?c=laptopy&p=toshiba_qosmio_
    g50_12k_pqg55e_04701hg3

    W zasadzie spełnia wszystkie wymagania, tylko to 18 cali, zamiast 15.
    Chyba mu to wybaczę.

    Stach
    --
    http://stachlewski.info