  • Data: 2017-01-28 02:35:47
    Temat: Re: Gaz prince sie nie włącza.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 27 Jan 2017 18:43:48 +0100, Janusz_k napisał(a):

    > No to coś może być z temp, jak sprawdzałem po wymianie filtrów to
    > reduktor był ciepły, tak mnie to zastanowiło jak jest ogrzewany,

    Reduktor jest ogrzewany cieczą chłodzącą silnik - jest wpięty w mały obwód
    chłodzenia.
    Jeśli tam masz coś nie tak z wężami, to reduktor może stygnąć za bardzo.
    Jego temperaturę można odczytać przez gazowe złącze diagnostyczne.

    > zauważyłem że do filtra suchego za reduktorem idzie cieńszy wężyk gdzieś
    > w okolice kolektora dolotowego ale gęsto tam i trudno wyczaić gdzie
    > dokładnie, może on mieć związek z grzaniem?

    Raczej nie - pewnie to odgałęzienie do czujnika ciśnienia gazu.

    > Co ciekawe dzisiaj było -8 i załapał za 1 razem, potem jak wracałem i
    > było 0 to dopiero za drugim razem przełączył się na gaz, ciekawostka.
    > Wczoraj nie chciał ani razu się przełączyć, zastanawiająca ta logika.
    > Tak się jeszcze zastanawiam czy kable zapłonowe i świece nie mają
    > wpływu, bo czasami jak jest ciepły to mam problem z zapłonem, tulejki z
    > kabli mam trochę luzne na świecach, probowałem je zacisnąć ale wtedy
    > zdejmując kapturek z świecy wyrwałem zacisk z kabla :( musiałem wrócić
    > do starego luzu.

    Teoretycznie może, ale nie stawiałbym na to - mogłoby szarpać, ale raczej
    nie przełączałby się na benzynę.
    Jednak mimo wszystko powinieneś najpierw naprawić całą resztę samochodu nim
    zajmiesz się gazowo specyficznymi problemami.