  • 11. Data: 2010-11-10 09:16:25
    Temat: Re: Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-11-10 00:16, Tomasz Pyra pisze:

    > Pytanie nie było o gaźnik a o "silnik typu 8V".
    > Co do samego gaźnika to wiem że również można tam wstawić instalacje sekwencyjną,
    chociaż na pewno trzeba będzie też dołożyć wtedy też przepływomierz, być może również
    lambdę.

    Generalnie, całą elektronikę sterowania silnikiem wraz z czujnikami.
    Wynająć specjalistyczną firmę, dać im ze 2-3 miesiące i będzie działało... jakoś...

  • 12. Data: 2010-11-10 10:57:40
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > Generalnie, całą elektronikę sterowania silnikiem wraz z czujnikami.

    Elektroniki nie trzeba przekładać.
    Zapłon zostaje seryjny, a za paliwo odpowiada komputer gazowy. Musi
    dostać sygnał MAF albo MAP i sondy lambda. Sonda lambda np. w gaźnikowym
    Cinquecento była, nie wiem jak w Astrze.
    Są komputery gazowe które nie muszą pracować jako piggyback.

    > Wynająć specjalistyczną firmę, dać im ze 2-3 miesiące i będzie
    > działało... jakoś...

    Widziałem już takie rzeczy - chociażby silniki 900 z CC zmieniane na
    wtrysk paliwa i ani to nie trwało 2-3 miesiące, ani nie miało problemów
    z działaniem.
    Niektórzy woleli tak zrobić zamiast walczyć z gaźnikiem.
    Wtedy owszem trzeba przełożyć też komputer, ale nie były to duże koszty.

    Robiłem też u siebie zmianę z SPI na pół-sekwencyjne MPI i też jakoś
    bólu nie było.