  • 41. Data: 2011-01-31 08:40:55
    Temat: Re: Gasnice samochodowe
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Gasząc zwykłą gaśnica olej to tak jakbys wylał wode na rozgrzany olej.....

    zdazylem sie juz doedukowac ze do kuchni winna byc nieco inna, ale tez nie
    kosztuje majatku. to promil kosztow w przypadku takiego pozaru

  • 42. Data: 2011-01-31 09:04:11
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-01-30 09:57, Robson pisze:

    > Nie maja zadnego cisnienia w srodku. Mozna je spokojnie rozkrecic.
    > Powodem slabego zadzialania gasnicy moglo byc zbrylenie sie proszku w
    > gasnicy.

    Jakby nie miały, to by nie można było spokojnie rozkręcić. :)

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 43. Data: 2011-01-31 09:07:09
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-01-30 13:18, Olo pisze:
    > A co o tym sądzicie
    > http://www.sklep-ppoz.pl/pl/p/Spray-Gasniczy-Pyrocoo
    l/575 - to przykład,
    > zajmuje trochę mniej miejsca i piszą że działa jak gaśnica 2 kg. Taki
    > sam go ..no, jak te małe gaśnice?

    Jakaś poznańska alternatywa dla gaśnicy? ;>

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 44. Data: 2011-01-31 09:15:33
    Od: "Ryszard G." <r...@p...onet.pl>

    [...]
    > Po raz kolejny pisze: zrobilem to wlasciwie.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > MarcinJM
    > gg: 978510, marcinjm()op.pl

    No to widocznie był niedobry nabój.
    Pamiętam czasy, jak w sklepach sprzedawali naboje do syfonów, troche
    mniejsze niż w gaśnicy, ale zupełnie podobne.
    Mieli taką wagę dźwigniową i o dziwo sporo było odrzutów przy zakupach,
    widocznie gaz się ulatniał ;)

    pzdr., R.G.

  • 45. Data: 2011-01-31 09:39:42
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Jakby nie miały, to by nie można było spokojnie rozkręcić. :)

    To zdanie jest bez sensu.
    Gaśnice proszkowe NIE MAJĄ żadnego ciśnienia w środku i MOŻNA je
    spokojnie rozkręcić.

  • 46. Data: 2011-01-31 09:41:34
    Od: "SET" <b...@m...pl>

    Knyf polega na tym, że trzeba po wyjęciu zawleczki nacisnąć (puknąć) w spust
    i dopiero za moment nacisnąć i gasić. Pierwsze puknięcie to zapoczątkowanie
    reakcji tworzącej ciśnienie i dopiero kolejne odpalenie daje efekt wydmuchu
    środka gaśniczego.
    Dowiedziałem się dopiero na szkoleniu BHP w firmie po nastu latach za
    kółkiem :(

  • 47. Data: 2011-01-31 09:50:14
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-01-31 09:41, SET pisze:
> [...]
    > środka gaśniczego.
    > Dowiedziałem się dopiero na szkoleniu BHP w firmie po nastu latach za

    Ja pierdziele, po raz kolejny tlumacze: wlasnie tak zrobilem.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 48. Data: 2011-01-31 10:17:24
    Od: "Ryszard G." <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości

    > To zdanie jest bez sensu.
    > Gaśnice proszkowe NIE MAJĄ żadnego ciśnienia w środku i MOŻNA je spokojnie
    > rozkręcić.

    Bywają również ciśnieniowe, te mają zainstalowany manometr w denku gaśnicy
    i są od razu gotowe do pracy.

    pzdr., R.G.

  • 49. Data: 2011-01-31 11:10:20
    Od: marjan <k...@g...com>

    W dniu 2011-01-31 09:50, MarcinJM pisze:

    > Ja pierdziele, po raz kolejny tlumacze: wlasnie tak zrobilem.

    Hmm.. To może po prostu nie rozbiłeś naboju?
    Bo żeby poprawnie gasić musisz najpierw rozbić nabój, później odczekać
    chwilę, i dopiero wtedy możesz gasić!

    (BP, NMSP :D)

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 50. Data: 2011-01-31 12:32:01
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-01-31 11:10, marjan pisze:

    > Hmm.. To może po prostu nie rozbiłeś naboju?
    > Bo żeby poprawnie gasić musisz najpierw rozbić nabój, później odczekać
    > chwilę, i dopiero wtedy możesz gasić!

    Przed chwila bylem u sasiada gasnicowca. Naboj byl pusty, wydmuchalo
    zaledwie ok 20% proszku.
    Dal mi taka z azotem, z manometrem. Jak powiedzial: masz taka do
    gaszenia, a nie dla policji.
    Wzialem dwie.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl