  • 31. Data: 2011-01-30 21:18:19
    Temat: Re: Gasnice samochodowe
    Od: SALAMON <s...@p...beztego.fm>

    W dniu 2011-01-30 13:52, Endriu pisze:
    > Zwa? r?wnie? ?e na zawodach OSP ?aduj? ga?nice 2-3 razy wi?ksz? ilo?ci?
    > materia?u ga?niczego ni? normalnie. Szczeg?lnie w konkurencji na gaszenie
    > wanny z rop? .....

    No...
    Twoją prywatną przeterminowaną... proszkową.
    Jakbyś na fizyce (ściśliwość ciał stałych) i na j polskim (czytanie ze
    zrozumieniem) uważał, zamiast przeglądać świerszczyki w ostatniej ławce,
    tobyś dzisiaj bzdur nie pisał.

    SALAMON

  • 32. Data: 2011-01-30 21:58:38
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Z tego co obserwuję w śród znajomych, którzy płacą za "legalizację" to
    > legalizator zerknie, czy nie zardzewiała i bez dziur i nakleja
    > karteczkę. Takie coś to i ja potrafię, dlatego swojej nie legalizuję.

    widzialem prace troche lepszego legalizatora, rozkrecal gasnice (stad
    wiem, ze nie ma w niej cisnienia, zrobilem to samo z kilkoma ktore mam w
    garazu, bo ja tez nie legalizuje tylko kupuje nowe), obejrzal naboj czy
    caly, postukal, zeby proszek zrobil sie sypki i naklejal kontrolke.

  • 33. Data: 2011-01-30 22:09:56
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > wg mnie, zeby naprawde mieć odrobine poczucia bezpieczeństwa - coś takiego
    > http://www.sklep-ppoz.pl/pl/p/Gasnica-proszkowa-GP6x
    -ABC-producent-BOXMET/113

    > Nie zajmuje aż tak wiele miejsca ..

    i tania
    i duzo srodka

    topic natchnal mnie do zakupu gasnic do domu
    widzialem kiedys na discovery bodajze co sie dzieje jak ktos probuej zgasic
    palacy sie olej na kuchni wodą
    jaka to eksplozja wrecz

  • 34. Data: 2011-01-30 22:34:28
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    MarcinJM napisal:
    > nacisnalem spust i.... puf. Jedno, male puf. Na szczescie to male puf

    A doczytałeś instrukcję? ;)

    Hint: nacisnąć, puścić, odczekać kilka sekund i znów nacisnąć.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 35. Data: 2011-01-30 22:38:23
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Michał Gut napisal:
    > topic natchnal mnie do zakupu gasnic do domu
    > widzialem kiedys na discovery bodajze co sie dzieje jak ktos probuej zgasic
    > palacy sie olej na kuchni wodą
    > jaka to eksplozja wrecz

    Ba! A zwykłe pozostawienie oleju?
    http://expressilustrowany.pl/Community/62506,Blog_Wp
    is,Pozar_zamiast_frytek.html

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 36. Data: 2011-01-31 04:23:59
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-01-30 22:34, Jacek_P pisze:

    > A doczytałeś instrukcję? ;)
    >
    > Hint: nacisnąć, puścić, odczekać kilka sekund i znów nacisnąć.

    Nacisnalem (wlasciwie stuknalem) zawor, zeby zbic naboj, postukalem
    gasnica w podloze, zeby ew. rozbrylic proszek i przystapilem do gaszenia.
    Poza jednym, marnym pierdnieciem nic sie nie dzialo.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 37. Data: 2011-01-31 08:14:36
    Od: "Ryszard G." <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > gasnica w podloze, zeby ew. rozbrylic proszek i przystapilem do gaszenia.
    > Poza jednym, marnym pierdnieciem nic sie nie dzialo.

    Ale czy puściłeś dżwignię po zbiciu jak słusznie zapodałMarcin?
    Jeśli przedziurawimy nabój z CO2 (który powinien być ważony w trzkcie
    legalizacji gaśnicy - sam to widziałem)
    i nie puścimy dźwigni, to trzpień dziurawiący zaślepkę tkwi w niej nadal,
    utrudniając wylot gazu.
    Dodatkowo otwatry zawór wylotowy nie pozwoli na wzrost ciśnienia wewnątrz
    butli do takiego, które zapewni poprawną pracę gaśnicy.
    Dopiero puszczenie dźwigni spowoduje że nabój całkowicie się odetka a
    zamknięty wylot spowoduje że ciśnienie znacznie wzrośnie.
    Nawiasem mówiąc mmoże powinien być osobno zbijak i osobno zawór gaśniczy?
    A swojądrogą to ciekawe, że tylko na niektórych gaśnicach jest informacja że
    dżwignię należy PUŚCIĆ po przebiciu naboju.

    pozdrawiam grupowiczów,
    R.G.

  • 38. Data: 2011-01-31 08:19:31
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Ba! A zwykłe pozostawienie oleju?
    > http://expressilustrowany.pl/Community/62506,Blog_Wp
    is,Pozar_zamiast_frytek.html

    Bo do gaszenia oleju są specjale gaśnice oznaczonę literą F.

    http://prewent.com/pl__Gasnica_do_gaszenia_tluszczy_
    jadalnych__15

    Gaśnica
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Ga%C5%9Bnica

    "[...] F - do gaszenia pożarów łatwopalnych środków gotujących (oleje
    roślinne, tłuszcze zwierzęce). [...]".

    ... (droższe od tych zwyczajnych)

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 39. Data: 2011-01-31 08:23:22
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    is,Pozar_zamiast_frytek.html

    > Bo do gaszenia oleju są specjale gaśnice oznaczonę literą F.

    Gasząc zwykłą gaśnica olej to tak jakbys wylał wode na rozgrzany olej.....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 40. Data: 2011-01-31 08:39:48
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-01-31 08:14, Ryszard G. pisze:

> [...]
    > A swojądrogą to ciekawe, że tylko na niektórych gaśnicach jest
    > informacja że dżwignię należy PUŚCIĆ po przebiciu naboju.

    Po raz kolejny pisze: zrobilem to wlasciwie.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl