  • 11. Data: 2011-01-30 11:48:00
    Temat: Re: Gasnice samochodowe
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-01-30 11:38, MarcinJM pisze:

    > Jkaby auto sie palilo, a nie oslona kata, ty wypakowalbym kaski i stoper
    > usialbym w przydroznym rowie i z zaciekawieniem przygladal sie jak sie
    > to wszystko fajczy.

    Nic tylko skoczyć po chipsy i colę. ;)

    > Bo coz innego moglbym zrobic? :)

    Mokrą trawą okładać. ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 12. Data: 2011-01-30 11:53:14
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Jkaby auto sie palilo, a nie oslona kata, ty wypakowalbym kaski i stoper
    > usialbym w przydroznym rowie i z zaciekawieniem przygladal sie jak sie to
    > wszystko fajczy. Bo coz innego moglbym zrobic? :)

    Jakby się auto paliło w jakimś większym stopniu to proponowałbym dzwonić po
    Straż Pożarną, bo tymi czerwonymi małymi gaśnicami (których pasowałoby mieć
    ze 30) mozesz tego nie ugasić ...

    Małe nadają sie do gaszenia jakiś niewielkich ognisk pożaru, w poczatkowej
    fazie ....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 13. Data: 2011-01-30 12:02:49
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Jkaby auto sie palilo, a nie oslona kata, ty wypakowalbym kaski i stoper
    > usialbym w przydroznym rowie i z zaciekawieniem przygladal sie jak sie to
    > wszystko fajczy. Bo coz innego moglbym zrobic? :)

    nie mówimy o pożasze całęgo auta, ale o sytuacji, kiedy nastąpił samozapłon.
    Zwykle ogień nie będzie specjalnie wielki, ale sam fakt zaistnienia
    samozapłonu powoduje, ze możliwość ugaszenia może być utrudniona.
    Jak coś podpalisz zapałką i później zgasisz to brak czynnika odnowienia sie
    ognia. Kiedy coś zapali sie "samo" to po ugaszeniu prawdopodobieństwo
    ponownego zapłonu jest bardzo duże. Zeby to opanować potrzebujesz czegoś
    więcej niż 1kg czynnika gaśniczego.
    Dlatego większość gasnic samochodowych to nic innego jak gadżet
    antymandatowy. Jeśli chcesz mieć jakąkolwiek ochrone - musisz mieć w
    bagażniku prawdziwą gaśnice, zajmującą troche więcej miejsca niż butelka
    coca-coli.

    ps. i to nadal nie będzie ozaczać, ze jestes bezpieczny, jednak zwiększy
    prawdopodobieństwo, ze jeśli odpowiednio szybko zareagujesz i nie popełnisz
    głupich błędów typu ułątwianie dostępu powietrza, podrzucanie trawy do ognia
    czy też wkręcanie silnika do obrotow maksymalnych - ugasisz sam początek
    pożaru.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 14. Data: 2011-01-30 12:18:19
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Sun, 30 Jan 2011 12:02:49 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):

    > Jeśli chcesz mieć jakąkolwiek ochrone - musisz mieć w
    > bagażniku prawdziwą gaśnice, zajmującą troche więcej miejsca niż butelka
    > coca-coli.

    Kuba - tylko wskaż co kupić w dzisiejszej rzeczywistości, żeby (kwestię
    funduszy całkowicie pomijam)) żeby choć trochę mieć spokój ducha, a do
    tego żeby środek ów jednak nie zajmował 50% powierzchni bagażnika w
    standardowym aucie.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 15. Data: 2011-01-30 12:21:41
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin MarcinJM

    > Wczoraj wracalem z imprezki motoryzacyjnej swoim dzielnym sc. Pech
    > chcial, ze rozsypala sie jedna z cewek, wiec silnik szedl na 2 garach, a
    > z pozostalych dwoch paliwsko sie lalo do wydechu i spalalo na kacie. No
    > to kat sie wzial i zapalil (konkretnie oslona, dwie warstwy alu i jakas
    > izolacja pomiedzy) :)

    ...a jak niedawno pisałem, że konsekwencje jazdy z rozwalonym zapłonem
    mogą być najróżniejsze, ze zniszczeniem silnika włącznie (zniszczenia
    całego auta niestety nie przewidziałem :-)) to mało kto mi wierzył. ;-)

  • 16. Data: 2011-01-30 12:27:29
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > ...a jak niedawno pisałem, że konsekwencje jazdy z rozwalonym zapłonem
    > mogą być najróżniejsze, ze zniszczeniem silnika włącznie (zniszczenia
    > całego auta niestety nie przewidziałem :-)) to mało kto mi wierzył. ;-)

    :)) ale nie pisales wtedy o sfajczeniu wydechu. tak nawiasem mowiac nie
    bylem swiadom ze takie jazdy moga byc bez zaplonu na 2 cylindrach.

  • 17. Data: 2011-01-30 12:28:58
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Dlatego większość gasnic samochodowych to nic innego jak gadżet
    > antymandatowy. Jeśli chcesz mieć jakąkolwiek ochrone - musisz mieć w
    > bagażniku prawdziwą gaśnice, zajmującą troche więcej miejsca niż butelka

    wklasnie wyprostowales moj bledny poglad na wyposazenie auta. ubzduralo mi
    sie ze gasnica nie jest obowiazkowa w cywilnych autach.... a ja popierniczam
    bez i tylko z kamizelka i trojkatem (no i kolem zapasowym)....
    makabra. tylko co teraz kupic zeby sie w aucie zmiescilo i bylo w stanie
    ugasic samochod - bynejmniej nie moj, bo to diesel.

  • 18. Data: 2011-01-30 13:18:55
    Od: Olo <w...@j...cy>

    W dniu 2011-01-30 12:18, Seba pisze:
> [...]
    > funduszy całkowicie pomijam)) żeby choć trochę mieć spokój ducha, a do
    > tego żeby środek ów jednak nie zajmował 50% powierzchni bagażnika w

    A co o tym sądzicie
    http://www.sklep-ppoz.pl/pl/p/Spray-Gasniczy-Pyrocoo
    l/575 - to przykład,
    zajmuje trochę mniej miejsca i piszą że działa jak gaśnica 2 kg. Taki
    sam go ..no, jak te małe gaśnice?
    Olo
    Mój adres zakodowany ROT13.

  • 19. Data: 2011-01-30 13:26:28
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

> [...]
    > makabra. tylko co teraz kupic zeby sie w aucie zmiescilo i bylo w stanie
    > ugasic samochod - bynejmniej nie moj, bo to diesel.

    A co myślisz że diesle się nie palą ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 20. Data: 2011-01-30 13:36:13
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > A co myślisz że diesle się nie palą ?.

    pala sie ale prawdopodobienstfo sfajczenia sie diesla jest tak jakby o rzad
    wielkosci mniejsze niz benzynowego. olej napedowy bedzie smierdzial i sie
    dymil le ot tak sie nie zapali.
    benzyna od byle iskry.

    a instalacja elektryczna? zazwyczaj jak sie zacznei fajczyc to nie tak zeby
    nie dalo sie tego ugasic poprzez zwyczajne odlaczenie napiecie badz
    zareagowanie bezpiecznikow.