  • 21. Data: 2011-01-30 13:46:10
    Temat: Re: Gasnice samochodowe
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent Endriu nadaje:
    > Tak z praktycznych zagadnień pożarniczych, z doświadczena wiem
    > (bywało się tu i tam :) ) , że aby ugasić palące się auto trzeba wlać
    > w niego tak z reguły od 1 do 2 metrów sześciennych wody (połowa /
    > cała zawartość zbiornika przeciętniego średniego samochodu
    > gaśniczego).

    U mnie na wsi, co roku OSP organizuje majówki w czasie których można
    potrenować gaszenie samochodu i zużyć przeterminowane gaśnice. 1kg
    gaśnica spokojnie starcza na ugaszenie porządnie hajcującego się wraku i
    jeszcze na tryumfalny gejzer w powietrze.

  • 22. Data: 2011-01-30 13:52:51
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

> [...]
    > spokojnie starcza na ugaszenie porządnie hajcującego się wraku i jeszcze

    Zważ również że na zawodach OSP ładują gaśnice 2-3 razy większą ilością
    materiału gaśniczego niż normalnie. Szczególnie w konkurencji na gaszenie
    wanny z ropą .....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 23. Data: 2011-01-30 13:53:01
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > a instalacja elektryczna? zazwyczaj jak sie zacznei fajczyc to nie tak
    > zeby nie dalo sie tego ugasic poprzez zwyczajne odlaczenie napiecie badz
    > zareagowanie bezpiecznikow.

    Tak samo się palą jak każde inne.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 24. Data: 2011-01-30 14:18:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-30 08:01, MarcinJM pisze:

    > Ze spokojem wzialem gasnice (praktycznie nowka) polozylem sie pod auto,
    > nacisnalem spust i.... puf. Jedno, male puf.

    Ja kilka razy odpalałem gaśnice 1kg, zazwyczaj bardzo mocno
    przeterminowane i jednak było znacznie więcej niż puf.
    Faktycznie wylatywało kilo proszku, a gazu napędowego wystarczało na
    jeszcze trochę.

    A nie była ta gaśnica wcześniej uruchomiona?

  • 25. Data: 2011-01-30 14:28:47
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-01-30 14:18, Tomasz Pyra pisze:
    > A nie była ta gaśnica wcześniej uruchomiona?

    Nie byla uruchamiana, to byla ta, co na Kormoranie kupilem.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 26. Data: 2011-01-30 15:02:48
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-30 14:28, MarcinJM pisze:

    > Nie byla uruchamiana, to byla ta, co na Kormoranie kupilem.

    To dziwne.
    A te gaśnice nie mają tak, że działają tylko mniej-więcej w pionie, a
    jak się ją trzyma w poziomie, albo do góry nogami to wypuszczą tylko gaz
    napędowy?

  • 27. Data: 2011-01-30 16:25:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 30 Jan 2011 11:18:16 +0100, Endriu wrote:
> [...]
    >reguły od 1 do 2 metrów sześciennych wody (połowa / cała zawartość zbiornika
    >przeciętniego średniego samochodu gaśniczego).

    Albo jedna duza gasnice pianowa ? :-)

    J.

  • 28. Data: 2011-01-30 16:44:25
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Albo jedna duza gasnice pianowa ? :-)

    No to może inaczej ....

    Znajdź mi takiego strażaka OSP którego perezes nie powiesi za jaja za
    gaszenie auto gaśnica pianową mając do dyspozycji całe auto z wodą ....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 29. Data: 2011-01-30 18:22:48
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2011-01-30 09:57, Robson pisze:

    > Nie maja zadnego cisnienia w srodku. Mozna je spokojnie rozkrecic.
    > Powodem slabego zadzialania gasnicy moglo byc zbrylenie sie proszku w
    > gasnicy. "Legalizacja" poza naklejeniem kontrolki polega m.in. na
    > sprawdzeniu i ew. rozbiciu brylek wewnatrz na proszek.

    Z tego co obserwuję w śród znajomych, którzy płacą za "legalizację" to
    legalizator zerknie, czy nie zardzewiała i bez dziur i nakleja
    karteczkę. Takie coś to i ja potrafię, dlatego swojej nie legalizuję.

  • 30. Data: 2011-01-30 18:45:45
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Seba" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Kuba - tylko wskaż co kupić w dzisiejszej rzeczywistości, żeby (kwestię
    > funduszy całkowicie pomijam)) żeby choć trochę mieć spokój ducha, a do
    > tego żeby środek ów jednak nie zajmował 50% powierzchni bagażnika w
    > standardowym aucie.

    wg mnie, zeby naprawde mieć odrobine poczucia bezpieczeństwa - coś takiego
    http://www.sklep-ppoz.pl/pl/p/Gasnica-proszkowa-GP6x
    -ABC-producent-BOXMET/113

    Nie zajmuje aż tak wiele miejsca ..

    --