  • 11. Data: 2011-10-26 23:11:53
    Temat: Re: Galerie na Allegro - jak?
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Marek" <p...@s...com> napisał w wiadomości
    news:hipsnw5lmaz$.1i8xsam80ag2c.dlg@40tude.net...

    > Tego akurat osoba nietechniczna nie obsłuży...

    uważasz że jest zbyt mało przyjazne
    czy poprostu nie jest gotowcem galerii aukcji

    erator/

  • 12. Data: 2011-10-27 07:57:31
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Thu, 27 Oct 2011 01:11:53 +0200, zlotowinfo napisał(a):

    > uważasz że jest zbyt mało przyjazne
    > czy poprostu nie jest gotowcem galerii aukcji

    No zobacz: Pani Krysiazaładuje sobie tam obrazki. Co pani Krysia ma dalej
    SAMODZIELNIE zrobić aby powstała z tego galeria na stronach aukcji Allegro?
    Spróbuj opisać procedurę tak aby to było zrozumiałe dla przeciętnej pani
    Krysi.

  • 13. Data: 2011-10-27 13:08:43
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

> [...]
    > Allegro?
    > Spróbuj opisać procedurę tak aby to było zrozumiałe dla przeciętnej pani

    pierwotnym celem http://galeria.zasms.pl było gromadzenie fotografii
    do przedstawienia jako dowód wykonania określonego zadania
    tzw. screeny, są one wybierane z menu po lewej stronie
    jako data i czas załadowania na stronę

    dostępna wszystkim po wpisaniu pustego hasła użytkownika typu viewer
    link do galerii to np. http://galeria.zasms.pl/?test

    aby miec różne hasła, w miejsce hasła trzeba wpisać trzy hasła
    oddzielone znakiem ";" np. master;uploader;viewer

    po załadowaniu grafika zostanie przetestowana czy rozmiar po kompresji
    do JPG 1024x768x85% będzie mniejszy, jeśli nie, zostaje oryginał

    zdjęcia widoczne są jako powiększenie
    oryginał zobaczysz dopiero po kliknięciu na powiększenie

    na tę chwilę po założeniu konta użytkownik nie ma możliwości zmiany haseł

    erator/

  • 14. Data: 2011-10-27 16:20:23
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    czwartek, 27 października 2011 00:59 wielka mądrość na czytelników
    pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek:

    > Szablony to może dużo powiedziane - ale jeden szablon będzie już bardziej
    > precyzyjne :-)

    No OK, dla jednego szablonu to faktycznie bez sensu CMS pisać. Odnosiłem
    wrażenie, że tych szablonów więcej jest.

    > A może inaczej: nie sprawdzałem tego, ale może wiesz... czy Allegro
    > udostępnia mechanizmy integracyjne z innymi sklepami? Jakieś procedury
    > SOAP itp?

    No właśnie szkoda że nie szukałeś, bo gdybyś wpisał w wyszukiwarkę ,,Allegro
    SOAP", to na pewno byś znalazł: <http://allegro.pl/webapi/>.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 15. Data: 2011-10-27 21:33:01
    Od: Marek <p...@s...com>

    > No właśnie szkoda że nie szukałeś, bo gdybyś wpisał w wyszukiwarkę ,,Allegro
    > SOAP", to na pewno byś znalazł: <http://allegro.pl/webapi/>.

    Czy gdy ktoś spyta się o ulicę to odsyłasz go do kiosku po mapę? Sory, ale
    mam awersję do nadgorliwego przestrzegania zasad - bo inaczej nie można
    takiego komentarza określić. Gdybym rozpoczął wątek takim pytaniem, to
    rozumiem, że można się przyczepić, byłoby to nawet wskazane. Jednakże jeśli
    w dłuższej dyskusji dokonam drobnej dygresji i zadam pytanie znawcy tematu,
    to naprawdę - nie spocisz się udzielając odpowiedzi bez dąsania się.

  • 16. Data: 2011-10-27 21:44:14
    Od: Marek <p...@s...com>

    Pozwoliłem sobie na drobny eksperyment. Poprosiłem koleżankę, która nie ma
    pojęcia technicznego. Aukcje jak najbardziej potrafi prowadzić nie
    wspominając o korzystaniu z Facebooka oraz przycięciu obrazka w jakimś
    edytorze. Na tym kończy się jej wiedza. Poprosiłem ją aby zapoznała się z
    tym serwisem a następnie spróbowała na Allegro osadzić załadowane tam
    zdjęcia lub na ich bazie zrealizować galerię zdjęć w aukcji. Nawet nie
    wiedziała jak się zabrać... To potwierdziło moje przypuszczenia, że osoby
    nietechniczne nie poradzą sbie z tym.

  • 17. Data: 2011-10-27 21:56:01
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    czwartek, 27 października 2011 23:33 wielka mądrość na czytelników
    pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek:

    > Czy gdy ktoś spyta się o ulicę to odsyłasz go do kiosku po mapę?

    Dobre analogie są dobre, kiedy są dobre.

    Jest inną sytuacją, kiedy przyjezdny pyta przechodnia jak dojechać na ulicę
    XYZ, a inną sytuacją, gdy ktokolwiek pyta przechodnia jak dojechać na ulicę
    XYZ podczas gdy [pytający] w kieszeni ma mapę, ale nie chce mu się jej
    wyciągnąć i sprawdzić.

    I naprawdę nie widzę większej różnicy między zadawaniem pytań, na które
    odpowiedzi można bez trudu znaleźć w wyszukiwarce przy zakładaniu wątku, a
    zadawaniem pytań, na które odpowiedzi można bez trudu znaleźć w wyszukiwarce
    w momencie, gdy wątek istnieje już od jakiegoś czasu. To są cały czas
    pytania, na które odpowiedzi można bez trudu znaleźć w wyszukiwarce.

  • 18. Data: 2011-10-28 07:16:37
    Od: "M.G." <k...@t...zna>

    On Thu, 27 Oct 2011 23:33:01 +0200, Marek wrote:

    > Czy gdy ktoś spyta się o ulicę to odsyłasz go do kiosku po mapę?

    Jaką mapę? Masz obok terminal miejski, w którym wpisujesz nazwę ulicy, a on
    pokazuje gdzie ulica się znajduje, jak do niej dojść i dojechać i w ogóle
    jeszcze o patronie poopowiada, zdjęcia pokaże i wyświetli listę ciekawych
    miejsc w okolicy. Ale nie. Postanowiłeś zaczepiać przechodniów.

    [...]

    --
    M.G.

  • 19. Data: 2011-10-28 09:37:06
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Thu, 27 Oct 2011 23:56:01 +0200, Mirosław Zalewski napisał(a):

> [...]
    > XYZ podczas gdy [pytający] w kieszeni ma mapę, ale nie chce mu się jej

    Gdyby ktoś z mapą w kieszeni podszedł do mnie i spytał się o ulicę, to bez
    wahania odpowiedziałbym mu. Tak samo gdyby ktoś stał pod zegarem i spytał
    się o godzinę. Naprawdę odpowiedzenie na pytanie nie boli.

    Po drugie w naszym przypadku jest tak, że prowadziliśmy dialog, na którego
    koniec PRZY OKAZJI spytałem się o jakiś detal. I tak prowadząc dialog
    angażujesz swój czas (za który dziękuję) więc nawet gdybym zadał pytanie o
    to która jest godzina, sądzę, że nie powinno stanowić to problemu. Co
    innego gdybym rozpoczął wątek pytaniem o tą godzinę.

  • 20. Data: 2011-10-28 09:54:46
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Fri, 28 Oct 2011 09:16:37 +0200, M.G. napisał(a):

> [...]
    > jeszcze o patronie poopowiada, zdjęcia pokaże i wyświetli listę ciekawych
    > miejsc w okolicy. Ale nie. Postanowiłeś zaczepiać przechodniów.

    Przekontrastowujesz. Odpowiedź na moje pytanie nie wymagała prowadzenia
    kwiecistej dyskusji lecz 2 słów: tak, udostępnia. Ewentualnie trzecie słowo
    to nazwa tego interfejsu. Dalej sam bym sobie poradził.

    A'propos Twojego przykładu - dokładnie to mi się przytrafiło. Byłem w dużym
    centrum handlowym wyposażonym w automaty nawigacyjne co kawałek. Łatwo jest
    w nich wyszukać sklep. Podszedł do mnie ktoś i spytał czy orientuję się jak
    trafić do empiku. Nawet przez myśl mi nie przeszło aby odesłać go do
    automatu skoro doskonale wiem gdzie jest ten sklep. Wskazałem drogę.
    Podniesienie ręki to tyko 5kcal. Uznałem, że trochę ruchu mi nie zaszkodzi
    :-D

    A tak poważnie, to tego typu zachowannia są dla mnie standardem w relacjach
    z ludźmi dlatego trudno mi pojąć o co cała ta afera o tak błahe i nie
    angażujące czasu pytanie, które jest zaledwie epizodem w dłuższej dyskusji.