  • 51. Data: 2009-06-23 08:05:12
    Temat: Re: GPS do Nokii E51 [OT]
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Dominik & Co napisał(a):

    > Głos jest ok, wyraźny i głośny (także w głośnym , przez słuchawki nie

    ".. także w głośnym otoczeniu, np. w aucie". Zżarło cosik, sorki.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 52. Data: 2009-06-23 11:58:15
    Od: "Ewa" <n...@z...com>

    Bardzo dziękuję za wszystkie informacje.
    To co napisałeś odnośnie multimediów w pełni mnie satysfakcjonuje.
    Myślę, że przez słuchawki też będzie OK skoro jest dobrze przez
    głośnik.
    Ciekawe jak w 35.0 wygląda sprawa formatów akceptowanych przez funkcję
    e-book, ale zdaję sobie sprawę, że temat "zrobił się" off topic więc kończę
    dyskusję na temat odbiorników GPS (bez komórki).

    Sprawdzę czy wygodne będzie czytanie e-booków na mojej E51.
    Będzie mi do tego potrzebny Mobireader pod Symbiana. Nie dostałam
    jeszcze odpowiedzi od Adama (AL), który mi ten program podpowiedział.
    Nie wiem bowiem skąd ten program ściągnąć.Z jedynej strony jaką
    znalazłam ściągnąć mi się nie udało.

    Jeszcze raz bardzo dziękuję i pozdrawiam
    Ewa

  • 53. Data: 2009-06-23 12:02:59
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Ewa napisał(a):

    > Ciekawe jak w 35.0 wygląda sprawa formatów akceptowanych przez funkcję
    > e-book, ale zdaję sobie sprawę, że temat "zrobił się" off topic więc kończę
    > dyskusję na temat odbiorników GPS (bez komórki).

    Standardowo wbudowany- tylko *.txt. Do innych trzeba wgrać program
    działający pod WinCE.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 54. Data: 2009-06-23 12:19:01
    Od: "Ewa" <n...@z...com>

    > Standardowo wbudowany- tylko *.txt. Do innych trzeba wgrać program
    > działający pod WinCE.

    Wielkie dzięki.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 55. Data: 2009-06-23 15:37:06
    Od: AL <a...@s...tam>

    Ewa pisze:

> [...]
    > jeszcze odpowiedzi od Adama (AL), który mi ten program podpowiedział.
    > Nie wiem bowiem skąd ten program ściągnąć.Z jedynej strony jaką

    pierwszy link z listy
    http://www.google.pl/search?q=mobireader+symbian&ie=
    utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&clie
    nt=firefox-a

    (reszta tez dziala)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 56. Data: 2009-06-23 16:07:41
    Od: "Ewa" <n...@z...com>

    > pierwszy link z listy
    > http://www.google.pl/search?q=mobireader+symbian&ie=
    utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&clie
    nt=firefox-a

    Bardzo Ci dziękuję i pozdrawiam
    Ewa

  • 57. Data: 2009-06-30 15:59:16
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Ewa" <n...@z...com> napisał w wiadomości
> [...]

    Jak odblokujesz WM w nawigacji to polecam stronkę z masą ciekawych programów
    w wiekszości darmowych:

    http://www.freewarepocketpc.net/

    Co prawda jest to głównie oprogramowanie na smartfony, ale także część z
    nich pójdzie na urządzeniach z WM.

  • 58. Data: 2009-06-30 16:02:46
    Temat: Re: GPS do Nokii E51
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > To chyba miało być my-nokia.pl. Taka strona się wyświetla, ale z napisem
    > Zamknięte.
    > Szkoda.

    www.dotsis.com

    http://www.gsmforum.pl/

    http://www.symbianos.pl/

    oraz

    www.google.pl

    Wpisujesz: Symbian + software + download

    I przez najbliższy rok czasu masz co robić ;D

  • 59. Data: 2009-06-30 16:55:38
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > W mojej E51 jest bateria BP-6MT.
    > W przypadku korzystania z samochodu dodatkowa ładowarka
    > nie jest takim strasznym problemem.

    Odnośnie ww pytań i tematów:

    E50 oraz E51 mają dokładnie taki sam ekran tzn. taka samą rozdzielczość oraz
    dokładnie takie same rozmiary.

    Jeżeli chodzi o nawigację to w większości słucha się poleceń głosowych, ale
    od czasu do czasu trzeba rzucić okiem. Dla kogoś, kto ma dobry wzrok
    wielkość ekranu nie stanowi problemu.

    Jezeli zaś chodzi o programy nawigacyjne dla E51 pod Symbian to w grę
    wchodzą Garmin, który moim zdaniem jest nieporozumieniem wśród nawigacji
    oraz TomTom, który co prawda ma maniej dokładne mapy niż inne systemy
    nawigacyjne, ale za to dość dobrze prowadzi.

    Jeżeli chodzi o współpracę E51 z odbiornikami GPS na bluetooth nie ma
    większych problemów, zwłaszcza jeżelim chodzi o Nokię LD-3W, która
    współpracuje perfekcyjnie.

    Oczywiście w E51 oraz LD-3W są inne baterie, ale ładowarki można używać tej
    samej. Dla wygody jednak polecam dwie ładowarki samochodowe - jedna
    podłączona na stałe do odbiornika, a odbiornik wrzucony gdzieś do schowka.
    Natomiast druga ładowarka do telefonu. O nawigowaniu bez podłączania
    ładowarki zapomnij na trasach dłuższych niż 150km zapomnij, bo po prostu
    bateria w E50 , a także E51 wytrzymuje ok. 2 godzin pracy. CIągłe
    przekładanie łądowarki z telefonu do odbiornika jest dość uciążliwe.
    Ponadto ładowarki z Allegro te po kilka zł. w ogóle się nie nadają, ponieważ
    nie są w stanie doładować baterii, kiedy pracuje program nawigacyjny oraz
    bluetooth - są po prostu zbyt słabe. Trzeba zainwestować w łądowarkę
    oryginalną Nokii w cenie ok. 60-70zł.
    Poza tym używając odbiornika GPS na bluetooth nie będziesz mogła używać
    słuchawki czy zestawu głośnomówiącego na bluetooth.

    Policz sobie teraz czy warto inwestować w taki zestaw:

    Ładowarka 60-70zł. a najlepiej dwie 120-140zł.
    Odbiornik GPS - ok. 200zł.
    Oprogramowanie nawigacyjne 200-500zł.

    Zapomnij o użytkowaniu nielegalnego oprogramowania na E51, ponieważ telefon
    ten jest zabezpieczony certyfikatami, które generowane są dla każdego
    urządzenia (egzemplarza) indywidualnie. A i z legalnym oprogramowaniem jest
    problem jak nie zdobędziesz certyfikatu do swojego telefonu.
    Aby zainstalować jakiekolwiek oprogramowanie na tym telefonie trzeba uzyskać
    certyfikat (płatny) lub przejść procedurę złamania tego zabezpieczenia, co
    nie jest takie łatwe i niewiele osób zajmujących się łamaniem zabezpieczeń
    telefonów potrafi to zrobić.
    Samemu to przerabiałem. Chciałem wgrać do E51 programy, które legalnie
    używałem wcześniej na E50 i miałem z tym problem. Objeździłem wszystkie
    znane mi w mieście miejsca, gdzie trudnili się łamaniem sim-locków. Jednak
    nikt nie potrafił tego zrobić. Udało mi się tego dokonać po kilku dniach
    siedzenia przed komputerem, zbieraniu wielu informacji i łażeniu po
    chińskich forach dyskusyjnych :D
    Tu jak widać firma Nokia swoim idiotyzmem dorównała firmie Apple z ich
    sztandarowym produktem iPhone :D

    Gotowe urządzenie np. Lark kupisz już za ok. 200-250zł wraz z programem
    nawigacyjnym. Jednak osobiście odradzam program MapaMap, w które wyposażane
    są najtańsze Larki, bo jest bardzo ubogi. Chyba, że Twoje potrzeby nie są
    zbyt duże.
    Osobiście polecam urządzenia GoClever 5010 BT FM z mapą Cardinale lub
    AutoMapą sprzedawane na Allegro w cenach 450-650zł
    Takie urządzenie ma tę przewagę nad tanimi Larkami, że umożliwia używanie go
    jako zestawu głośnomówiącego dla telefonu komórkowego (tu także dla E51), a
    ponadto transmisję dźwięku do radia samochodowego dzieki wbudowanemu
    nadajnikowi radiowemu. W ten sposób urządzenie poza nawigowaniem może nam
    sałużyć jako zestaw głośnomówiący oraz odtwarzacz mp3.
    Poza tym urządzenie to posiada także wejście AV, dzięki któremu można
    podłączyć w przyszłości do niego kamerę cofania.