  • 81. Data: 2011-12-22 08:31:41
    Temat: Re: GNU Linux nie jest stabilnym systemem - prawdziwy dowód
    Od: MaRc <t...@g...com>

    W dniu 17.12.2011 21:21, Szyk pisze:
    > ok. 10 lat...
    > Teraz zdiagnozowałem ten problem i było to dla mnie sporym zaskoczeniem

    Bez względu na jakość i treść wniosków, to pozostaje tylko pogratulować
    spostrzegawczości i zaparcia. Gratuluję.

    --
    MaRc
    Nie kłóć się z idiotą. Będziesz musiał zniżyć się do jego poziomu a

  • 82. Data: 2011-12-22 17:30:30
    Od: "a." <a...@n...pl>

    W dniu 20.12.2011 22:35, Artur M. Piwko pisze:
    > In the darkest hour on Tue, 20 Dec 2011 14:11:28 +0100,
    > a. <a> screamed:
    >>

    > Ale jeśli tylko używają nomenklatury a'la Debian to nie o taką
    > niestabilność inicjującemu wątek chodzi.

    To niech sobie używają Debiana i tej nomenklatury.
    Przypomnę tylko , że to jest grupa pl.comp.os.linux a nie
    pl.comp.os.debian a wątek nazwany jest:
    GNU Linux nie jest stabilnym systemem - prawdziwy dowód

    a.

  • 83. Data: 2011-12-23 01:51:10
    Od: Szymon von Ulezalka <a...@i...pl>

    > W commodorkach też były.
    > Jestem zmuszony do korzystania z tej "powłoki" więc żeby się od razu nie
    > chlastać instaluję wpierw zestaw narzędzi GNU i da się żyć, choć raczej
    > podle.

    hm... mi tam PS odpowiada- ale super czesto z niego i tak nie
    korzystam.

    > Mam pytanie do oponentów, czy na grupy windowsowe też przychodzą fanatycy
    > innych systemów aby udowadniać, że Windows jest do dupy, ponieważ coś tam
    > ma inaczej niż w innych systemach?

    alez nigdzie nie probuje udowodnic, ze linuks jest do dupy etc- tylko
    mowie, ze w pewnych zastosowaniach, "w kwestiach desktopowych" nadal
    niestety odstaje od windowsa/macosx- w innych je przewyzsza.

    szymon

  • 84. Data: 2011-12-23 01:55:18
    Od: Szymon von Ulezalka <a...@i...pl>

    > No nie wiem, w windzie też pliki są wywalane do kosza z którego trzeba
    > je usunąć,

    ja nie mowie o "normalnym" koszu (= tym na pulpicie), tylko o ukrytym
    katalogu znajdujacym sie na pendrajwie. takie cos sobie siedzi,
    niewidoczne w "standardowym" nautilusie /tak, wiem, ctrl +h/ i miejsce
    zajmuje- tak ze nie mozesz z niego skorzystac- tak wiec, bedziesz
    widzial np pusty pendrajw, ale skopiowanie wiekszej ilosci danych
    wywali sie bledem. i dochodz to, czemu i dlaczego tak jest.

    > peny też tam trzeba odmontowywać... a jedynie w linuxie
    > to jest wadą?

    widocznie jakies inne windowsy obslugujemy- u mnie wystarczy ze
    zniknie okienko kopiowania plikow, i juz mozna wyciagnac pendrajwa.

  • 85. Data: 2011-12-23 02:02:11
    Od: Szymon von Ulezalka <a...@i...pl>

    > A niby windows co defaultowo robi jak kasujesz plik? qrde, chyba wrzuca
    > do kosza, trochę angielskiego i trash = kosz, ale ja to się nie znam

    zobacz moj poprzedni post.
    windows nie trzymie plikow wykasowanych z pendrajwa na pendrajwie w
    ukrytym katalogu, nadal zajmujacym miejsce.

    > no tak, w windzie nie musisz "szukać" windowsowego trasha, a może i
    > musisz? sprawdź, potem pisz. Będziemy pewni, że wiesz o czym piszesz.
    > No chyba że mówisz o pulpitowym skrócie "kosz", hmm, w X'a też jest

    jw

    > pendrive.
    > jak myślisz, wszystkie pliki będziesz miał przekopiowane? jeśli myślisz,
    > że tak, to gratuluję optymizmu i rób tak dalej.

    z setkami malych plikow nie probowalem- robilem to raczej w normalnej
    sytuacji /mp3, fotki etc/.

    > powiedz mi czemu winda po włożeniu jakiegoś dysku zewnętrznego ma coś
    > takiego jak "bezpieczne usuwanie sprzętu"? coś mi tu podjeżdża umountem.

    pod windą bezproblemowo sobie skonfigurujesz, w jaki sposob dyski maja
    byc montowane /w sensie: czy mozesz je bezproblemowo wyjac, czy musisz
    odmontowywac/.

    > naczytałeś się jakiś głupot i teraz próbujesz ten kit wciskać innym.

    masz racje. jest 1.1%

    > z drugiej strony niech i będzie ten 1%, niech będzie 0,1%. Ale powiem ci
    > szczerze, nie wiem co to jest wirus, rootkit czy jakiś inny badziew

    o, to tak jak ja.

    > przez który musiałbym przeinstalowywać system bo to jedyne rozsądne wyjście.

    wiesz- windowsa tez idzie odzyskiwac /nie w takim stopniu jak linuksa,
    ale zawsze.../. a ze "rozwiazaniem" wiekszosci "informatykow" jest
    format, to juz inna sprawa

    > spróbuj również "przenieść" swojego ulubionego windowsa na nowo
    > zakupiony sprzęt. ciekaw jestem rezultatów.

    jak czesto przenosisz system na nowo zakupiony sprzet?

    szymon

  • 86. Data: 2011-12-23 06:09:31
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    In pl.comp.programming Szymon von Ulezalka <a...@i...pl> wrote:
    > alez nigdzie nie probuje udowodnic, ze linuks jest do dupy etc- tylko
    > mowie, ze w pewnych zastosowaniach, "w kwestiach desktopowych" nadal
    > niestety odstaje od windowsa/macosx- w innych je przewyzsza.
    ... od staje? Eee, zalezy co ktos chec miec na desktopie.
    Jak system na ktoirym nie trza zrzerajacego polowe zasobow antywira
    to linuks jak znalazl. To jak z wycieczkami w gory, nie kazdy lapie
    po co sie "meczyc";-) Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 87. Data: 2011-12-23 06:39:11
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    Dnia Thu, 22 Dec 2011 18:02:11 -0800 (PST), Szymon von Ulezalka napisał(a):

    > zobacz moj poprzedni post.
    > windows nie trzymie plikow wykasowanych z pendrajwa na pendrajwie w
    > ukrytym katalogu, nadal zajmujacym miejsce.

    Linuks też tego nie robi. Robi tak Gnome, KDE chyba też - ale
    nie myl używanej przez Ciebie aplikacji z systemem operacyjnym.

    PS. W przypadku cross-postów, ustaw se pan FUT.

    Pozdrawiam,
    Waldek

  • 88. Data: 2011-12-23 07:37:42
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Hello, Szymon von Ulezalka. You're right on time.
> [...]
    > widzial np pusty pendrajw, ale skopiowanie wiekszej ilosci danych
    > wywali sie bledem. i dochodz to, czemu i dlaczego tak jest.

    Nie będę widział pustego pendrajwa, bo z przyczyn wielu (wśród nich są
    także stare nawyki :) zawsze mam włączone pokazywanie ukrytych plików,
    a większość operacji przeprowadzam i tak z poziomu 'mc' który kasuje
    ostatecznie i nieodwołalnie.
    Swoją drogą, jesli Ci to przeszkadza, kasuj z shiftem.
    Pomijasz wtedy kosz...

    > widocznie jakies inne windowsy obslugujemy- u mnie wystarczy ze
    > zniknie okienko kopiowania plikow, i juz mozna wyciagnac pendrajwa.

    Tak, wiem. "Życie jest za krótkie, żeby usuwać bezpiecznie pendrive'a"
    Zarezerwuj w nim sobie trochę czasu na odzyskiwanie danych, gdy się okaże
    że w jakimś jednym przypadku akurat nie wystarczyło...

    Sławek
    --
    ________
    _/ __/ __/ Wy mnie jeszcze nie znacie! -- podporucznik Dub

  • 89. Data: 2011-12-23 10:53:29
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    piątek, 23 grudnia 2011 07:39 wielka mądrość na czytelników pl.comp.os.linux
    spłynęła, gdy tako rzekł(a) Waldek M.:

    > Linuks też tego nie robi. Robi tak Gnome, KDE chyba też - ale
    > nie myl używanej przez Ciebie aplikacji z systemem operacyjnym.

    KDE nawet na pewno.

    I zgadzam się z zarzutami, że przenoszenie plików do kosza znajdującego się
    na tej samej partycji w przypadku urządzeń przenośnych jest dość irytujące.
    Dlatego zawsze kasuję pliki z pominięciem kosza.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 90. Data: 2011-12-23 12:43:17
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "MaRc"

    > spróbuj również "przenieść" swojego ulubionego windowsa na nowo
    > zakupiony sprzęt. ciekaw jestem rezultatów.

    Po co przenosić stary windows na nowy sprzęt, skoro na nowym sprzęcie
    jest już nowy windows? :)

    ps. wiem, wiem...niektórzy sami składają komputery, sam również tak
    robiłem, zanim zakupiłem 4 laptopy :)