-
1. Data: 2013-10-23 19:04:54
Temat: GN250
Od: MarcinJM <m...@o...pl>
Witam
Kupiłem niedawno taki sprzet. To moj pierwszy motor (choc mam 43 lata :P
) (skutera 150ccm nie zaliczam do motocykli).
Pojezdzilem nieco i to jestem zadowolony. chyba zostanie ze mna na dluzej.
Ale do rzeczy.
Reflektor z zarowka R2 nie daje odpowiedniago oswietlenia, kupilem
zarowke H4 z mocowaniem R2 (p45t) i zastapilem oryginalna. Mam jednak
watpliwosci. Moc R2 to 45/45W, H4 55/60W. Niby nieduzo, niemniej zawsze
to Ampery. Czy uklad elektryczny GN'a da rade?
Sprawa nr 2. Czy jest to motocykl, ktoremu mozna zaufac wybierajac sie
na kilkutysieczno kilometrowa, spokojna wyprawe krajoznawcza?
Jakies szczegolne bolaczki modelu? Moj, to rocznik 93, wiec nie jest z
pierwszych rocznikow.
--
Pozdrawiam
MarcinJM gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"
-
2. Data: 2013-10-23 20:48:46
Temat: Re: GN250
Od: zbigi <z...@w...pl>
MarcinJM napisał(a):
> Witam
> Kupiłem niedawno taki sprzet. To moj pierwszy motor (choc mam 43 lata :P
> ) (skutera 150ccm nie zaliczam do motocykli).
A błąd! :)
Mój pierwszy _motocykl_, to skuter Berlin Roller (wiem, wiem... masło
maślane ;)) o pojemności właśnie 150ccm. Później dłuuugo nic i WSK125. I
wcale sobie nie krzywdowałem w temacie bycia prawdziwym motocyklistą :)
> Pojezdzilem nieco i to jestem zadowolony. chyba zostanie ze mna na dluzej.
No! :)
> Ale do rzeczy.
> Reflektor z zarowka R2 nie daje odpowiedniago oswietlenia, kupilem
> zarowke H4 z mocowaniem R2 (p45t) i zastapilem oryginalna. Mam jednak
> watpliwosci. Moc R2 to 45/45W, H4 55/60W. Niby nieduzo, niemniej zawsze
> to Ampery. Czy uklad elektryczny GN'a da rade?
Czy GN da radę, to nie wiem, ale z podobnych przypadków doświadczyłem
podobnego zabiegu w swym katamaranie (Panda I z 1991) i - poza poprawą
oświelenia jezdni - nie zauważyłem negatywnych zjawisk :)
> Sprawa nr 2. Czy jest to motocykl, ktoremu mozna zaufac wybierajac sie
> na kilkutysieczno kilometrowa, spokojna wyprawe krajoznawcza?
Heh... Gdym ujeżdżał Bestyję (czyli rzeczoną wueskę właśnie), marzeniem
moim było, by miała ona 2 biegi więcej (dla lepszej gospodarki obrotami
silnika) i 2 suwy więcej (dla większej ekonomiczności i trwałej
prędkości marszowej). O 2 razy większej pojemności nie śmiałem marzyć :)
> Jakies szczegolne bolaczki modelu? Moj, to rocznik 93, wiec nie jest z
> pierwszych rocznikow.
A... To nie do mnie :)
--
zbigi i stopka zastępcza
-
3. Data: 2013-10-23 22:37:07
Temat: Re: GN250
Od: J_K_K <j...@i...fm>
W dniu 2013-10-23 19:04, MarcinJM pisze:
> Reflektor z zarowka R2 nie daje odpowiedniago oswietlenia, kupilem
> zarowke H4 z mocowaniem R2 (p45t) i zastapilem oryginalna. Mam jednak
> watpliwosci. Moc R2 to 45/45W, H4 55/60W. Niby nieduzo, niemniej zawsze
> to Ampery. Czy uklad elektryczny GN'a da rade?
Późniejsze GN miały wkład na H4.
Możesz ew. poszukać, czy wiązało się to z jakimiś zmianami w elektryce,
ale różnica jest (jak dla mnie) raczej niewielka.
> Sprawa nr 2. Czy jest to motocykl, ktoremu mozna zaufac wybierajac sie
> na kilkutysieczno kilometrowa, spokojna wyprawe krajoznawcza?
Sprzęt niewysilony, tak, że moim zdaniem nie powinno być większych
problemów.
Mogą być z relatywnie małą mocą przy podjazdach w górach.
Pozmieniaj płyny i filtry, powietrza, jeśli masz gąbkowy,
wyczyść i nasącz stosownym olejem, wymień świecę.
Skontroluj opony, napęd i klocki.
Ponieważ sprzęt ma swoje lata, pewnie warto było by wziąć
w podróż uniwersalną linkę naprawczą i spray do opon.
--
Pzdr
J_K_K
--- news://freenews.netfront.net/ - complaints: n...@n...net ---
-
4. Data: 2013-10-24 08:08:19
Temat: Re: GN250
Od: Magic <m...@w...pl>
W dniu 2013-10-23 19:04, MarcinJM pisze:
> Reflektor z zarowka R2 nie daje odpowiedniago oswietlenia, kupilem
> zarowke H4 z mocowaniem R2 (p45t) i zastapilem oryginalna. Mam jednak
> watpliwosci. Moc R2 to 45/45W, H4 55/60W. Niby nieduzo, niemniej zawsze
> to Ampery. Czy uklad elektryczny GN'a da rade?
Powinien, dla pewności możesz sprawdzić jakiej grubości przewody idą do
oprawki żarówki, jeśli 1.5 mm2 to spoko. Sprawdź i popraw połączenia,
przeczyść styki w oprawce i wio.
> Sprawa nr 2. Czy jest to motocykl, ktoremu mozna zaufac wybierajac sie
> na kilkutysieczno kilometrowa, spokojna wyprawe krajoznawcza?
> Jakies szczegolne bolaczki modelu? Moj, to rocznik 93, wiec nie jest z
> pierwszych rocznikow.
>
Pewnie się zmęczysz podróżując ciągle z prędkościami ok. 90 km/h ale to
kwestia nastawienia. Motorek nie ma opinii awaryjnego jako taki,
bardziej będzie się liczył stan Twojego egzemplarza.
--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
--- news://freenews.netfront.net/ - complaints: n...@n...net ---
-
5. Data: 2013-10-24 08:25:07
Temat: Re: GN250
Od: MarcinJM <m...@o...pl>
W dniu 2013-10-24 08:08, Magic pisze:
>> Reflektor z zarowka R2 nie daje odpowiedniago oswietlenia, kupilem
>> zarowke H4 z mocowaniem R2 (p45t) i zastapilem oryginalna. Mam jednak
>> watpliwosci. Moc R2 to 45/45W, H4 55/60W. Niby nieduzo, niemniej zawsze
>> to Ampery. Czy uklad elektryczny GN'a da rade?
>
> Powinien, dla pewności możesz sprawdzić jakiej grubości przewody idą do
> oprawki żarówki, jeśli 1.5 mm2 to spoko. Sprawdź i popraw połączenia,
> przeczyść styki w oprawce i wio.
Obawiam sie o regulator napiecia. A z tego co widzialem na allegro,
regulator potrafi byc koszmarnie drogi. (nie wiedziec dlaczego).
>> Sprawa nr 2. Czy jest to motocykl, ktoremu mozna zaufac wybierajac sie
>> na kilkutysieczno kilometrowa, spokojna wyprawe krajoznawcza?
>> Jakies szczegolne bolaczki modelu? Moj, to rocznik 93, wiec nie jest z
>> pierwszych rocznikow.
>>
>
> Pewnie się zmęczysz podróżując ciągle z prędkościami ok. 90 km/h ale to
> kwestia nastawienia. Motorek nie ma opinii awaryjnego jako taki,
> bardziej będzie się liczył stan Twojego egzemplarza.
Naped na pewno do wymiany (tylna zebatka wyglada jak gwiazda ninja, do
zabijania wrogow). Nad lancuchem rozrzadu sie zastanawiam (39 tys. km).
Czyszczenie gaznika.
Jezdze sportowo smochodem i od motocykla oczekuje innych doznan :)
Poza tym moje doswiadczenie w jezdzie jest nikle (jakies 5000km 50'tka,
4000km 150tka, 1000km GNem i daaawno temu 15km >pietnascie< CZtka 350;))
i mam swiadomosc, że w wieku 43 lat raczej Valentino Rossim nie zostane
;) (i nie chce).
--
Pozdrawiam
MarcinJM gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"
-
6. Data: 2013-10-24 12:21:29
Temat: Re: GN250
Od: "sbd" <s...@m...com>
Użytkownik "MarcinJM" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
news:5268bd44$0$2176
> Obawiam sie o regulator napiecia. A z tego co widzialem na allegro,
> regulator potrafi byc koszmarnie drogi. (nie wiedziec dlaczego).
Zaraz po zakupie gienka założyłem H4 i nie było najmniejszych problemów
z instalacją przez kilka tys. km, teraz sluży nowemu panu :)
Wieść gminna niesie, że równoległe regulatory tyrystorowe mniej się
grzeją gdy więcej prądu zużywają odbiorniki, więc mocniejsze światła
mogą nawet pozytywnie wpłynąć na trwałość regulatora.
> Jezdze sportowo smochodem i od motocykla oczekuje innych doznan :)
Gienek służył za pierwsze moto dla swieżo upieczonej kierowniczki - przy
zakupie kierowałem się jak najniższą masą i niską kanapą. Drobne błędy
zawsze załatwiało podparcie nogą zamiast gleby - taki większy motorower
dla nabrania wprawy po kursie PJ:) W tej roli sprawdził się doskonale.
Niestety jest bardzo miękki, nawet po wymianie oleju na gęstszy w
teleskopach. Mało stabilny, mocno nurkuje przy hamowaniu.
Moim zdaniem dobry na sam początek, ale poźniej dla własnego
bezpieczeństwa i komfortu warto przesiąść się na coś z lepszym
zawieszeniem i silnikiem pozwalającym choćby wyprzedzić ciężarówkę
na drodze dwukierunkowej.
pozdrawiam
sbd
-
7. Data: 2013-10-24 12:29:53
Temat: Re: GN250
Od: AZ <a...@g...com>
On 2013-10-24, sbd <s...@m...com> wrote:
>> Obawiam sie o regulator napiecia. A z tego co widzialem na allegro,
>> regulator potrafi byc koszmarnie drogi. (nie wiedziec dlaczego).
> Zaraz po zakupie gienka założyłem H4 i nie było najmniejszych problemów
> z instalacją przez kilka tys. km, teraz sluży nowemu panu :)
> Wieść gminna niesie, że równoległe regulatory tyrystorowe mniej się
> grzeją gdy więcej prądu zużywają odbiorniki, więc mocniejsze światła
> mogą nawet pozytywnie wpłynąć na trwałość regulatora.
>
Mniej do puszczenia w atmosfere w postaci ciepla. O ile tylko jest zapas
mocy i bilans nie bedzie ujemny to bedzie banglac.
--
Artur
ZZR 1200
-
8. Data: 2013-10-24 12:30:58
Temat: Re: GN250
Od: MarcinJM <m...@o...pl>
W dniu 2013-10-24 12:21, sbd pisze:
>
> Użytkownik "MarcinJM" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:5268bd44$0$2176
>
>> Obawiam sie o regulator napiecia. A z tego co widzialem na allegro,
>> regulator potrafi byc koszmarnie drogi. (nie wiedziec dlaczego).
> Zaraz po zakupie gienka założyłem H4 i nie było najmniejszych problemów
> z instalacją przez kilka tys. km, teraz sluży nowemu panu :)
> Wieść gminna niesie, że równoległe regulatory tyrystorowe mniej się
> grzeją gdy więcej prądu zużywają odbiorniki, więc mocniejsze światła
> mogą nawet pozytywnie wpłynąć na trwałość regulatora.
Tak intuicyjnie też mi się wydaje.
>> Jezdze sportowo smochodem i od motocykla oczekuje innych doznan :)
> Gienek służył za pierwsze moto dla swieżo upieczonej kierowniczki - przy
> zakupie kierowałem się jak najniższą masą i niską kanapą. Drobne błędy
> zawsze załatwiało podparcie nogą zamiast gleby - taki większy motorower
> dla nabrania wprawy po kursie PJ:) W tej roli sprawdził się doskonale.
>
> Niestety jest bardzo miękki, nawet po wymianie oleju na gęstszy w
> teleskopach. Mało stabilny, mocno nurkuje przy hamowaniu.
> Moim zdaniem dobry na sam początek, ale poźniej dla własnego
> bezpieczeństwa i komfortu warto przesiąść się na coś z lepszym
> zawieszeniem i silnikiem pozwalającym choćby wyprzedzić ciężarówkę
> na drodze dwukierunkowej.
Całkiem świadomie postanowiłem kupić i pojeździć GNem. Również po to,
aby przy zakupie kolejnego moto być bardziej świadomym czego oczekuje,
co mi przeszkadza, etc.
Niemniej bardzo dziekuję za tą opinie, jest dla mnie wartosciowa :)
--
Pozdrawiam
MarcinJM gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"
-
9. Data: 2013-10-24 12:35:02
Temat: Re: GN250
Od: MarcinJM <m...@o...pl>
W dniu 2013-10-24 12:29, AZ pisze:
> On 2013-10-24, sbd <s...@m...com> wrote:
>>> Obawiam sie o regulator napiecia. A z tego co widzialem na allegro,
>>> regulator potrafi byc koszmarnie drogi. (nie wiedziec dlaczego).
>> Zaraz po zakupie gienka założyłem H4 i nie było najmniejszych problemów
>> z instalacją przez kilka tys. km, teraz sluży nowemu panu :)
>> Wieść gminna niesie, że równoległe regulatory tyrystorowe mniej się
>> grzeją gdy więcej prądu zużywają odbiorniki, więc mocniejsze światła
>> mogą nawet pozytywnie wpłynąć na trwałość regulatora.
>>
> Mniej do puszczenia w atmosfere w postaci ciepla. O ile tylko jest zapas
> mocy i bilans nie bedzie ujemny to bedzie banglac.
Chce zmierzyc amperomierzem w ktora strone plynie prad. Ale chyba, z
tego co widze na schemacie, oswietlenie pracuje na odrebnej fazie
alternatora, wiec na ładowanie nie powinno miec wpływu. Z trzeciej
strony po zatrzymaniu silnika reflektor jest zasilany, wiec w jakis
sposob jest polaczenie reflektor <> aku. Niestety nie mam schematu,
chocby ideowego, regulatora.
--
Pozdrawiam
MarcinJM gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"
-
10. Data: 2013-10-24 12:44:58
Temat: Re: GN250
Od: AZ <a...@g...com>
On 2013-10-24, MarcinJM <m...@o...pl> wrote:
> W dniu 2013-10-24 12:29, AZ pisze:
>> On 2013-10-24, sbd <s...@m...com> wrote:
>>>> Obawiam sie o regulator napiecia. A z tego co widzialem na allegro,
>>>> regulator potrafi byc koszmarnie drogi. (nie wiedziec dlaczego).
>>> Zaraz po zakupie gienka założyłem H4 i nie było najmniejszych problemów
>>> z instalacją przez kilka tys. km, teraz sluży nowemu panu :)
>>> Wieść gminna niesie, że równoległe regulatory tyrystorowe mniej się
>>> grzeją gdy więcej prądu zużywają odbiorniki, więc mocniejsze światła
>>> mogą nawet pozytywnie wpłynąć na trwałość regulatora.
>>>
>> Mniej do puszczenia w atmosfere w postaci ciepla. O ile tylko jest zapas
>> mocy i bilans nie bedzie ujemny to bedzie banglac.
>
> Chce zmierzyc amperomierzem w ktora strone plynie prad. Ale chyba, z
> tego co widze na schemacie, oswietlenie pracuje na odrebnej fazie
> alternatora, wiec na ładowanie nie powinno miec wpływu. Z trzeciej
> strony po zatrzymaniu silnika reflektor jest zasilany, wiec w jakis
> sposob jest polaczenie reflektor <> aku. Niestety nie mam schematu,
> chocby ideowego, regulatora.
>
Mysle, ze nie ma co sie nad tym doktoryzowac tylko sprobowac ;-) Jakby
byl problem z ladowaniem zawsze mozesz urwac pare watow wkladajac jakas
ledowa zarowek zamiast tylnej postojowki i oswietlenia tablicy na
przyklad ;-)
--
Artur
ZZR 1200