  • 81. Data: 2018-08-01 08:12:11
    Temat: Re: G. będzie z tej elektryfikacji
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-07-31 o 19:21, Shrek pisze:

    > A konkretnie max dopuszczalny to 16A - ale faktycznie większość bierze w
    > okolicach 2,2kW czyli niecałe 10A.

    To nie tak. Urządzenia biorą 10A. Gdy było 220V to miały 2,2kW, teraz
    przy 230V mają 2,3kW. Na niektórych nawet jest wprost napisane: 10A
    2,2-2,4kW (zależnie od napięcia 220-240V).
    Nie spotkałem urządzenia domowego przeznaczonego do standardowej
    blokowej instalacji, które brałoby więcej niż 10A. Nie wiem, może jakieś
    termy czy płyty grzewcze mają więcej, ale one wtedy wymagają chyba
    oddzielnego łącza do oddzielnego bezpiecznika.

    Bezpiecznik 16A jest właśnie do gniazdek, gdzie podłącza się urządzenia
    biorące 10A. Niestety na raz może działać tylko jedno plus np. lodówka,
    lampka, okap albo inne urządzenie o małym lub średnim poborze prądu.
    Takie jest niestety życie w blokach (zwłaszcza starych) gdzie na całe
    mieszkanie jest bezpiecznik 20A (25A?) poza mieszkaniem. Nie poszaleje
    się - albo zmywanie, albo pranie, albo odkurzanie, albo prasowanie albo
    pieczenie - nie da się równolegle.

    Pozdrawiam

  • 82. Data: 2018-08-01 08:15:19
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-07-31 o 19:20, Shrek pisze:
    > Jakby robić jakiś inteligentrne ładowarki współpracujące z inteligentną
    > sięcią, to może. Tylko wtedy okaże się że jest drożej i gorzej (przez
    > noc naładujesz na 30km).

    Tylko wtedy nigdy nie będziesz wiedzieć ile się naładuje, czyli trudno
    będzie coś zaplanować. W skrajnym przypadku sztuczna inteligencja może
    uznać, że sąsiedzi (radni, lekarze, prawnicy, działacze) mają wyższy
    priorytet i nic Ci się nie naładuje ;)

    Pozdrawiam

  • 83. Data: 2018-08-01 08:22:51
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-08-01 o 07:44, Shrek pisze:

    > Widzisz, i od razu wieży rodzinne się poprawią, bo utknie u mamusi na 8
    > godzin;)

    A w drugą stronę parafrazując stary dowcip:
    - na długo "mamusia" przyjechała?
    - dopóki mi się tesla nie naładuje
    - o k....

    Pozdrawiam

  • 84. Data: 2018-08-01 08:46:44
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-07-30 11:00, T. wrote:
    > Licznik kosztuje 50 zł. To chyba nie są zaporowe koszty?
    > A instalacja robiona na etapie budowy to minimalny koszt. Pewnie w sumie
    > ze 300 zł jednorazowo. Przy cenie mieszkania to pomijalny koszt.

    a kontakt? z rzeczywistoscia?

    https://www.spidersweb.pl/2018/07/ceny-pradu-wzrost-
    od-2020.html

    a te prognozy jeszcze nijak nie uwzgledniaja rezygnacji z benzyny na
    rzecz pradu

  • 85. Data: 2018-08-01 14:54:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >To nie tak. Urządzenia biorą 10A. Gdy było 220V to miały 2,2kW, teraz
    >przy 230V mają 2,3kW. Na niektórych nawet jest wprost napisane: 10A
    >2,2-2,4kW (zależnie od napięcia 220-240V).

    Czesto ten prad zalezy od napiecia. Taki 10A/230V czajnik przy
    220Vwezmie 9.5A, a przy 240 10.5A.
    co daje moc 2.1 - 2.5 kW

    Ale gdzie ten "dopuszczalny prad" jest dopuszczony ?
    Typowa gniazdko i wtyczka sa na 10A wlasnie, ale wiele nie trzeba, aby
    byly oznaczone jako 16A.
    Gdzies za tymi gniazdami sa jeszcze przewody i bezpieczniki, wiec
    ograniczenie urzadzenia do 10A to bardzo dobry pomysl.

> [...]
    >jakieś termy czy płyty grzewcze mają więcej, ale one wtedy wymagają
    >chyba oddzielnego łącza do oddzielnego bezpiecznika.

    http://www.e-term.pl/kospel-epo2-3-amicus-umywalkowy
    -przeplywowy-ogrzewacz-wody.html
    Sa i wieksze ... ale kabla i wtyczki nie maja,

    https://grzanieplus.pl/kospel-optimus-epj-4-4-kw-prz
    eplywowy-podgrzewacz-wody.html

    O, jest i z wtyczka. 3.5kW -> 15A

> [...]
    >poszaleje się - albo zmywanie, albo pranie, albo odkurzanie, albo
    >prasowanie albo pieczenie - nie da się równolegle.

    A nawet 16A, a w mieszkaniu 10A na "swiatlo" i 10A "na gniazdka".

    J.

  • 86. Data: 2018-08-01 16:40:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To samoloty pasazerskie na prad zrobili? Daj jakies linki, w tym jestes dobry.

  • 87. Data: 2018-08-01 16:50:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >To samoloty pasazerskie na prad zrobili? Daj jakies linki, w tym
    >jestes dobry.

    https://www.bbc.com/news/av/technology-39003397/sky-
    taxi-to-fly-in-dubai-from-july

    No ale minelo poltora roku i cos nie slychac :-)

    Tym niemniej cos tam polecialo
    https://www.youtube.com/watch?v=4b4tztjRJkA

    Ale to juz nie jest s.f.
    https://www.youtube.com/watch?v=1_uttk219pk
    https://www.youtube.com/watch?v=4_EC5_0mpWg

    J.

  • 88. Data: 2018-08-01 17:02:40
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 31-07-2018 o 21:05, J.F. pisze:

    > Ale ale ... ile ten remont ma kosztowac, i ile z tego przypada na
    > tych protestujacych lokatorow ?

    Nieważne, ważne że mogą zablokować każdą inwestycję.
    Pewnie akurat im na łeb nie leci.

  • 89. Data: 2018-08-01 17:10:06
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-08-01 o 16:50, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > https://www.bbc.com/news/av/technology-39003397/sky-
    taxi-to-fly-in-dubai-from-july

    > No ale minelo poltora roku i cos nie slychac :-)

    Intela też lata.
    https://youtu.be/VAEy0NltoFQ?t=2m6s

    Robert

  • 90. Data: 2018-08-01 17:20:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nieważne, ważne że mogą zablokować każdą inwestycję.
    >Pewnie akurat im na łeb nie leci.

    Ale to tak nie jest, bo dach jest wspolny, i jesli komus na glowe
    leci, to moze naprawic, a potem wyprocesowac zwrot kosztow od
    wspolnoty z odsetkami.

    Ale jesli "wiekszosciowy lokator", czyli miasto, chce sam taki remont
    uskutecznic, w dodatku za zawyzoną kwote, to ja bym protestujacych nie
    potepial ...

    J.