    Subject: Re: G. będzie z tej elektryfikacji
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <pjn35o$3ko$1@node1.news.atman.pl>
    <5b5f3fd1$0$621$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b5f41f8$0$592$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b605a7e$0$675$65785112@news.neostrada.pl>
    <pjq5r7$e18$2@node2.news.atman.pl>
    From: Miroo <b...@b...brak.i.juz>
    Date: Wed, 1 Aug 2018 08:12:11 +0200

    W dniu 2018-07-31 o 19:21, Shrek pisze:

    > A konkretnie max dopuszczalny to 16A - ale faktycznie większość bierze w
    > okolicach 2,2kW czyli niecałe 10A.

    To nie tak. Urządzenia biorą 10A. Gdy było 220V to miały 2,2kW, teraz
    przy 230V mają 2,3kW. Na niektórych nawet jest wprost napisane: 10A
    2,2-2,4kW (zależnie od napięcia 220-240V).
    Nie spotkałem urządzenia domowego przeznaczonego do standardowej
    blokowej instalacji, które brałoby więcej niż 10A. Nie wiem, może jakieś
    termy czy płyty grzewcze mają więcej, ale one wtedy wymagają chyba
    oddzielnego łącza do oddzielnego bezpiecznika.

    Bezpiecznik 16A jest właśnie do gniazdek, gdzie podłącza się urządzenia
    biorące 10A. Niestety na raz może działać tylko jedno plus np. lodówka,
    lampka, okap albo inne urządzenie o małym lub średnim poborze prądu.
    Takie jest niestety życie w blokach (zwłaszcza starych) gdzie na całe
    mieszkanie jest bezpiecznik 20A (25A?) poza mieszkaniem. Nie poszaleje
    się - albo zmywanie, albo pranie, albo odkurzanie, albo prasowanie albo
    pieczenie - nie da się równolegle.