    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <pjn35o$3ko$1@node1.news.atman.pl>
    <5b5f3fd1$0$621$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b5f41f8$0$592$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b605a7e$0$675$65785112@news.neostrada.pl>
    <pjq5r7$e18$2@node2.news.atman.pl>
    <5b614f75$0$589$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: G. będzie z tej elektryfikacji
    Date: Wed, 1 Aug 2018 14:54:41 +0200

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2018-07-31 o 19:21, Shrek pisze:

    >To nie tak. Urządzenia biorą 10A. Gdy było 220V to miały 2,2kW, teraz
    >przy 230V mają 2,3kW. Na niektórych nawet jest wprost napisane: 10A
    >2,2-2,4kW (zależnie od napięcia 220-240V).

    Czesto ten prad zalezy od napiecia. Taki 10A/230V czajnik przy
    220Vwezmie 9.5A, a przy 240 10.5A.
    co daje moc 2.1 - 2.5 kW

    Ale gdzie ten "dopuszczalny prad" jest dopuszczony ?
    Typowa gniazdko i wtyczka sa na 10A wlasnie, ale wiele nie trzeba, aby
    byly oznaczone jako 16A.
    Gdzies za tymi gniazdami sa jeszcze przewody i bezpieczniki, wiec
    ograniczenie urzadzenia do 10A to bardzo dobry pomysl.

    >Nie spotkałem urządzenia domowego przeznaczonego do standardowej
    >blokowej instalacji, które brałoby więcej niż 10A. Nie wiem, może
    >jakieś termy czy płyty grzewcze mają więcej, ale one wtedy wymagają
    >chyba oddzielnego łącza do oddzielnego bezpiecznika.

    http://www.e-term.pl/kospel-epo2-3-amicus-umywalkowy
    -przeplywowy-ogrzewacz-wody.html
    Sa i wieksze ... ale kabla i wtyczki nie maja,

    https://grzanieplus.pl/kospel-optimus-epj-4-4-kw-prz
    eplywowy-podgrzewacz-wody.html

    O, jest i z wtyczka. 3.5kW -> 15A

    >Bezpiecznik 16A jest właśnie do gniazdek, gdzie podłącza się
    >urządzenia biorące 10A. Niestety na raz może działać tylko jedno plus
    >np. lodówka, lampka, okap albo inne urządzenie o małym lub średnim
    >poborze prądu.
    >Takie jest niestety życie w blokach (zwłaszcza starych) gdzie na całe
    >mieszkanie jest bezpiecznik 20A (25A?) poza mieszkaniem. Nie
    >poszaleje się - albo zmywanie, albo pranie, albo odkurzanie, albo
    >prasowanie albo pieczenie - nie da się równolegle.

    A nawet 16A, a w mieszkaniu 10A na "swiatlo" i 10A "na gniazdka".

    J.