  • Data: 2018-08-02 10:31:48
    Temat: Re: G. będzie z tej elektryfikacji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2018-08-01 o 14:54, J.F. pisze:
    >Nie mam pojęcia :)

    Bardziej Shreka pytalem, on pisal, on wie :-)

    >10A to chyba taka do lampki (bez bolca). Np wtyczki komputerowe mają
    >16A.

    Ten "do lampki" to chyba Europlug - 2.5A

    https://en.wikipedia.org/wiki/Europlug

    No ale ciekawe, czy gniadka pod takie wtyczki sa tez ograniczone do
    2.5A.

    Wiecej informacji to tu
    https://en.wikipedia.org/wiki/AC_power_plugs_and_soc
    kets
    np
    The current German standards are DIN 49441:1972-06 "Two-pole plugs
    with earthing-contact 10 A 250 V? and 10 A 250 V-, 16 A 250 V~"
    (which also includes CEE 7/7 plug)
    and DIN 49440-1:2006-01 "Two-pole socket-outlets with earthing
    contact, 16 A 250 V a.c."

    Trzeba by sprawdzic, czy te na 16A nie maja troche grubszych bolcow.

    eplywowy-podgrzewacz-wody.html

    >Ale one nie bardzo nadają się do zastosowania w mieszkaniu bez
    >odpowiedniej przeróbki instalacji (tej poza mieszkaniem też).

    Nie mowie nie, ale widac ktos sie nie boi to sprzedawac.
    No coz - wtyczka 16A dopuszcza jak sam pisales, gniadka 16A tez sa,
    pozostaje miec nadzieje, ze kabelek 16A pozwala.

    U mnie w biurze zamontowali kiedys mocniejsza nawet ... i gniazdko
    zaczelo dymic.

    >Jestem sobie w stanie wyobrazić używanie tego przy standardowej
    >instalacji, ale byłoby to bardzo niewygodne ("Stefan wyłącz
    >telewizor, chcę umyć ręce").

    Telewizor to nie problem. Podobnie jak rece - w pare minut sie
    instalacja nie zapali, jak bedzie pobierane 3.6kW :-)

    >Poważnie? To pewnie bloki starsze ode mnie :) i mieszkanie z małym
    >metrażem.

    M-4 z lat 70-tych, metraz owszem maly - 55 :-)
    Spoldzielnia piony wymieniala ostatnio, to moze teraz jest wiecej.
    Ale drutow aluminiowych w scianach nie wymieniala, wiec lepiej nie
    przeciazac :-(

    A moc ... po co wiecej w mieszkaniu z gazem, chcesz prasowac na dwa
    zelazka ?
    Ale zelazko+czajnik elektryczny grozi juz zostaniem bez pradu.

    Fakt, ze jakby ktos zapuscil pranie+piekarnik+prasowanie+czajnik ...

    J.