  • 1. Data: 2009-02-23 10:53:08
    Temat: Funkcjonalnosć Canon 50D
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Od niedawna mam okazję "bawić się" Canonem 50 - ma on kilka fajnych funkcji.

    Jedna z rzeczy która mi przypadła do gustu to AUTO ISO - tylko czy do
    tego nie można by dodać parę drobnostek.

    Np.

    Kiedy robimy z preselekcją przysłony - ustawiamy sobie przysłonę, a czas
    jest dobierany automatycznie, a czy nie można by tak ustawić zakresu w
    jakim ten czas będzie dobierany np. od 1/30s do 1/200s. Kiedy dla danej
    przysłony i zakresu czasu braknie światła lub będzie go za wiele ISO
    będzie zwiększone lub zmniejszone.

    I podobnie z preselekcją czasu - ustawiamy czas, wprowadzamy zakres
    przysłon w jakich chcemy robić, a resztę załatwia AUTO ISO.

    Niestety na manualu AUTO ISO = 400 ISO

    Fajnie było by np. Kiedy robię foty z obiektywem 300 mm ustawić
    przysłonę na powiedzmy 8 i aby czas ustawił się na 1/500s lub krótszy, a
    AUTO ISO załatwiło by sprawę prawidłowej ekspozycji.
    Można by w ten sposób uniknąć poruszonych zdjęć. nie bawiąc się
    manualnymi nastawami.

    O takie życzenia - a jeszcze do niedawna bawiłem się tylko manualnymi
    nastawami i nie było tak źle

    Ariusz

  • 2. Data: 2009-02-23 10:57:00
    Temat: Re: Funkcjonalnosć Canon 50D
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

    > Jedna z rzeczy która mi przypadła do gustu to AUTO ISO - tylko czy do
    > tego nie można by dodać parę drobnostek.

    Owsze, można by. W Canonach xxd AUTO ISO jest do d... Powinni wziąć przykład
    z Nikona.

  • 3. Data: 2009-02-23 11:01:21
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-02-23 11:53:08 +0100, Ariusz <a...@p...onet.pl> said:

> [...]
    > dla danej przysłony i zakresu czasu braknie światła lub będzie go za
    > wiele ISO będzie zwiększone lub zmniejszone.

    A teraz zastanów się, ile manualnych czynności by to wymagało i czy aby
    na pewno by przyśpieszało i upraszczało obsługę.

    de Fresz

  • 4. Data: 2009-02-23 11:12:28
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakim ten czas będzie dobierany np. od 1/30s do 1/200s. Kiedy dla danej
    > przysłony i zakresu czasu braknie światła lub będzie go za wiele ISO

    Tak ma pentax i samsung tylko odwrotnie :)

    Jest preselekcja pary migawka /przyslona,
    aparat steruje naświetleniem przez zmianę ISO,
    którego zakres można ograniczyć i z dołu i z góry.
    Jak zabraknie zakresu, ruszany jest
    któryś z parametrów czas/przysłona lub oba,
    co sie OIDP ustala wcześniej w menu.

    Chyba nic nie pokręciłem, bo rzadko korzystam z tego trybu.

    JD

  • 5. Data: 2009-02-23 11:19:50
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

> [...]
    > którego zakres można ograniczyć i z dołu i z góry.
    > Jak zabraknie zakresu, ruszany jest
    > któryś z parametrów czas/przysłona lub oba,

    cos takiego jest juz od dawna w canonach... jak ci braknie swiatla mozesz
    wlaczyc tzw saftey shift... i on skoryguje ekspozycje... ale to nie dzialalo
    z ISO...
    Nie wiem jak w nowych body ale w 20D tak bylo :)

    Steel

  • 6. Data: 2009-02-23 11:20:33
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Ariusz pisze:
    [...]

    Nie do końca taka funkcjonalność (bo po co robić z czasem 1/1000s i
    podbijać iso, kiedy wystarczy 1/500s i niższe iso) ma Pentax K10D i K20D
    (i odpowiedniki u Samsunga). Ustawiasz *jak* w trybie *M* na sztywno
    czas i przysłonę, a automat dobiera ISO tak, żeby ekspozycja była
    prawidłowa. Działa to chyba w krokach co 1/3EV.
    W półautomatycznych ustawieniach też masz AUTO iso, które uwzględnia
    ogniskową, ale nie wiem, jak to działa w tych modelach, bo w K100D nie
    jestem z tego rozwiązania zadowolony i nie korzystam.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.