    Subject: Re: #Freemium w Virgin Mobile
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    <n0059p$h5k$1@node1.news.atman.pl> <n00b2n$nb1$1@node1.news.atman.pl>
    <n01u5n$lnb$2@node2.news.atman.pl> <n03pb5$qho$1@node1.news.atman.pl>
    <5625e853$0$27519$65785112@news.neostrada.pl>
    <n06gue$ljb$2@node1.news.atman.pl>
    <562755dc$0$27511$65785112@news.neostrada.pl>
    <n08ltt$rh5$1@node1.news.atman.pl>
    <562897b6$0$8368$65785112@news.neostrada.pl>
    <n0aepc$knc$1@node1.news.atman.pl>
    <562a31cc$0$8384$65785112@news.neostrada.pl>
    <n0e193$v7o$1@node2.news.atman.pl>
    <562b7eb9$0$9557$65785112@news.neostrada.pl>
    <n0gv6o$th6$1@node2.news.atman.pl>
    <562e103d$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
    <n0lkg5$b58$2@node1.news.atman.pl>
    <562f5acb$0$654$65785112@news.neostrada.pl>
    <n0p85c$53o$1@node1.news.atman.pl>
    From: Trybun <i...@j...ru>
    Date: Thu, 29 Oct 2015 12:25:19 +0100

    > "Trybun" 562f5acb$0$654$6...@n...neostrada.pl

    > OK -- jakiś bank musi pośredniczyć, ale ów bank nie bierze 7%.
    > Skarb Państwa nie ma rąk, którymi podpisze się pod papierami... ;)
    > [toaletowymi?]

    Skąd wiesz że nie bierze, to że Ty czy ja nie płacimy bankowi
    bezpośrednio za tą transakcje to wcale nie znaczy że nie robimy tego
    pośrednio, bo nie wierzę że bank handluje tymi obligacjami SP za darmo..

    > Od kiedy co?
    >
    > OFE brały ileś (chyba 7 właśnie) procent za swe ,,czynności''.
    > ZUS chyba bierze około 3% od przypływów.

    "wszystko to co kupujesz", a rozmaiwszy o rynku inwestycyjnym.
    ZUS nie bierze nic. Przynajmniej nic co ma związek z składkami które
    lądują na jego koncie. Podobna sytuacja jest w policji - ich budżet nie
    ma nic wspólnego z wystawianymi mandatami.

    > ZUS nie ma pieniędzy na swych kontach zbyt wiele.
    > Ma jakieś luzaki -- rezerwy pozwalające na płynność.
    > (przykładowo OFE z wyprzedzeniem dziesięcioletnim śle emerytury do ZUS)
    > Ma ponadto świeże dopływy gotówki ze składek.
    > I ma coś na kształt obligacji państwowych.
    >

    > Wiadomo też, że ZUS jest mocno zadłużony, czyli podsumowanie
    > wszystkich aktywów i zobowiązań daje wysokie niedobory...
    >

    > De facto ZUS nie ma pieniędzy.
    > Ale banki -- też nie mają.
    > W obu wypadkach są to po prostu jakieś zobowiązania, czyli obligacje.

    No jasne, przecie nie stworzono tej instytucji do magazynowania
    pieniędzy na koncie.
    Kryminał, przynajmniej teoretycznie, dla instytucji (banku) która
    świadczy usługi bankowe nie mając odpowiedniego zasobu gotówki..