    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: #Freemium w Virgin Mobile
    Date: Wed, 28 Oct 2015 02:13:43 +0100
    <n0059p$h5k$1@node1.news.atman.pl> <n00b2n$nb1$1@node1.news.atman.pl>
    <n01u5n$lnb$2@node2.news.atman.pl> <n03pb5$qho$1@node1.news.atman.pl>
    <5625e853$0$27519$65785112@news.neostrada.pl>
    <n06gue$ljb$2@node1.news.atman.pl>
    <562755dc$0$27511$65785112@news.neostrada.pl>
    <n08ltt$rh5$1@node1.news.atman.pl>
    <562897b6$0$8368$65785112@news.neostrada.pl>
    <n0aepc$knc$1@node1.news.atman.pl>
    <562a31cc$0$8384$65785112@news.neostrada.pl>
    <n0e193$v7o$1@node2.news.atman.pl>
    <562b7eb9$0$9557$65785112@news.neostrada.pl>
    <n0gjpc$gtu$1@node2.news.atman.pl>
    <562e1003$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
    <n0lkg4$b58$1@node1.news.atman.pl>
    <562f5a47$0$654$65785112@news.neostrada.pl>

    "Trybun" 562f5a47$0$654$6...@n...neostrada.pl

    > Z laski swojej, nie mieszaj ZUSu z takim czymś jak OFE. W ZUS nie ma żadnych
    menażerów, bo jego działalność nie polega na
    > osiąganiu zysków.

    Prośba o łaskę -- odrzucona w całości. :)
    Ani ZUS nie pracuje nad zyskami, ani OFE,
    chyba, że nad zyskami ,,pracowników''.

    Dałem Ci link do filmu, gdzie jakaś profesor wyjaśnia, że OFE oferują
    ze 20 złotych tytułem emerytury... Dodaje, że jedynie ZUS daje jakieś
    emerytury, ale -- groszowe...

    Ile tych groszy? Obecne emerytury to kilka tysięcy pln.
    Ale moja matka ociera oczy paniom z ZUSu, które płaczą jakoś tak:

    -- pani pokolenie pobiera wysokie emerytury, my otrzymamy kilkakrotnie niższe

    I chyba nawet mojej matce żal tych pań... Ale tylko przez chwilę,
    po której przypomina sobie i mnie, i masę innych rzekomo zdrowych ludzi...

    > Całe to śmieszne państwo stało się patologią po 89roku.

    Jak i inne postkomunistyczne.
    Wyrosły fortuny rzekomych ekonomistów -- w istocie handlarzy
    tanio kupujących (ludzką prace) i drogo sprzedających gotowe
    produkty, nierzadko ustawiając przetargi...

    Hybryda ni pies ni wydra. Trochę kołchozu, trochę rynku...

    > Śmieszne mimo tego ze mieszkańcom zupełnie nie jest do śmiechu.

    Nie jest.

    Vincenty mówi, że był stały przyrost PKB, przekraczający 3%...

    PO rządziła 8 lat:

    (1.0355)^8=1,32190676712058

    Inni dodają, że zamiast inflacji, mamy deflację.
    Zatem Polak zarazbiający w 2007 roku 2kpln misięcznie, teraz
    otrzymuje 2,64kpln misięcznie. Ile wydaje? -- chyba mniej,
    bo jest deflacja!!!

    Co zatem czyni z dodatkowycmi pieniędzmi?

    I o co drze mordę ;) na demonstracjach?!

    Ile zostawało w 2007 roku? Powiedzmy,że 10%... 200 pln.
    Ile teraz? Ano niemal 844 plny...

    (1.0355)^8=1,32190676712058
    (1.0355)^8*2000=2643,81353424116
    643,81 przybyło
    200 odkładał
    843,81 odkładać może teraz bez uwzględniania inflacji

    Czyli ponad 4 razy tyle teraz zostaje w portfelu Polaka?
    I drze mordę na demonstracjach? A pałą go po dupie!!!

    A może obecnie jest deflacja, ale na początku tego okresu była silna inflacja?
    Nie było...

    Polakowi zostaje kupa szmalu -- ale apetyt wzrósł w trakcie jedzenia?!??!

    Raczej nie...

    > Wolę rozpatrywać to w kategorii - Tusk chciał dobrze i mu się to udało.

    Udało -- sobie zrobił dobrze, i to bez podtekstu seksualnego.
    (chciał dobrze -- i dostał dobrze)

    > Zlikwidował patologię zmuszającą do wpłacania pieniędzy na konto prywaciarzy,
    którzy na dodatek nic nie gwarantowali, a dodatkowo
    > poręczał za nich Skarb Państwa.

    Dlaczego poręczał?
    OFE kupowały obligacje!!!

    I nie wiem, jak jest teraz. Bo umorzenie nie oznacza końca OFE.

    Tusk po prostu umorzył obligacje, rzekomo obiecując wypłacenie
    emerytur bezpośrednio ZUSowi. (OFE 10 lat przed emeryturą odsyłały
    zgromadzone środki do ZUSu, wykupując obligacje i spieniężając inne
    [toaletowe?] papiery)

    Ale Tusk jednocześnie podniósł wiek emerytalny, zrównał kobiety z mężczyznami
    (ustawa okolopedlaska mówi, dlaczego zrównał -- aby w Polsce nie było samych
    kobiet po 60 roku życia) i skutecznie obniżył wysokość emerytur...

    A czym umotywował umorzenie obligacji?
    Potrzebą wypłacenia emerytur. Brak umorzenia skutkował potrzebą
    wstrzymania wypłacania świadczeń takich jak emerytury i renty...

    Niewielu Polaków (emerytów i rencistów zwłaszcza!!) pojmuje, jak
    blisko było pozostawienia polskich świadczeniobiorców samym sobie
    i głodowej śmierci!!! Vincenty zasilany jest z UK -- nie umarłby
    z głodu... Ponadto obok różnych świadczeń okołoemerytalnych
    pobiera wynagrodzenia...

    > Nie utrzymywać datkami pod przymusem kapitalistycznego ścierwa.

    Ścierwa nie trzeba utrzymywać -- ścierwo nie je. :)

    > W jakiej wysokości?,

    Nie znam wysokości. W sumie Tusk umorzył coś koło 156 miliardów pln,
    ale trudno zgadnąć, ile to jest, bo są różne ceny. ;) Tusk umorzył
    obligacje, ale obok tych obligacji są i inne papiery. [toaletowe?
    muszę sprawdzić później... Google na razie nie wie...]

    Zakładając 16 milionów członków OFE -- na łebka ile przypada?
    Nie wiem.

    > pokaż mi tabelkę np Nationale Nederlande, co on gwarantuje emerytowi płacącemu
    przez 30 lat co miesiąc konkretna stawkę na konto
    > tego funduszu?

    Nie znam, ale pamiętam, że ogólnie OFE nie dają żadnego zysku
    składkowiczom. Dają zysk ,,menadżerom''. ***Chyba*** kiedyś dawały 7%.

    Jest ogólnie ale w tych opisach nie jest.
    Obok umorzenia obligacji, PO:

    podwyższa wiek emerytalny
    obniża wysokość świadczeń (wprowadza nowe obliczenia)
    wprowadza inne innowacje

    > Oczywiście że jest reformą. Moim zdaniem nie tylko nie zmalały ale stały się
    znacznie bardziej realne, pewne że przyszły emeryt w
    > ogóle będzie je miał.

    Nie. Wysokość emerytur malała, bo wprowadzono inny sposób naliczania.
    Rzekomo sprawiedliwszy, ale szefostwo ZUS oficjalnie przyznało, że
    celem tych nowych wyliczeń było obniżenie świadczeń.

    Tusk mówił, że umorzenie obligacji daje emerytury.
    Wyjaśniłem Ci, o co chodziło.
    O progi ostrożnościowe, których efektem było
    zawieszenie wypłacania emerytur i rent...

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Progi_ostro%C5%BCno%C5
    %9Bciowe_w_Polsce

    Vincenty mówił w TV o potrzebie/groźbie zawieszenia wypłacania rent i emerytur.
    Aby tego nie czynić -- Tusk musiał zmniejszyć jawny dług publiczny, co uczynił
    ,,cudownie'' umarzając obligacje wobec OFE.

    -- Nie mamy pana płaszcza i co pan nam zrobi?!

    Był to zabór mienia! Jakbym ja obiecał Ci coś, po czym bym powiedział:

    -- Nie oddam i koniec!!!

    > No cóż, takie są realia.Jest oczywiście na to recepta - cofnąć przywileje
    emerytalne świętym krowom i za pozyskane z tego tytułu
    > oszczędności obniżyć WSZYSTKIM wiek przechodzenia na emeryturę. W kapitalizmie
    jednak takie coś nie do zrealizowania - cala istota
    > tego systemu to różnicowanie ludzi.

    A kim są te świętości? W Indiach święte krowy można doić?
    Można -- te krowy są dojone, i to mocno!!!

    Kim są w Polsce święte krowy?
    To te sędzię, wg których:

    wypukliny to skolioza

    Jak myślisz? -- będę bronił tych krów czy niekoniecznie?
    Będę!!! Będę bronił, gdyż są święte!!! Będę bronił ich
    dusz!!! Będę bronił ich dusz przed wiecznym potępieniem!!!

    A co może uratować dusze tych świętych krów przed wiecznym potępieniem?
    Zabranie wszelkich przywilejów tym krowom i osadzenie krowich ciał w więzieniach...

    Dusze sędziowskie zasługują na taką obronę!!!
    I uskuteczniam ją...

    -=-

    -- Generalnie są dwa rozwiązania...
    -- Jakie?
    -- Nakręcenie koniunktury budowlanej i...
    -- I...
    -- I?
    -- Produkcja karmy rybiej...
    -- Nic poza tym?
    -- Można jeszcze karmić kocięta...
    -- Budownictwo od dawna rzeczywiście potrzebuje zastrzyku gotówki,
    ale czy rządowe zamówienia pod więziennictwo nie są groźne?
    -- Nie wiem. Karma też jest rozwiązaniem...
    -- Są wytyczne KE w sprawie ograniczania czynności
    związanych ze znęcaniem się nad bezbronnymi zwierzętami...
    -- Tak.. Kociętami i rybami wodnymi...

    -=-

    BTW... Wg Ciebie lepsza jest opieka nad zwierzakami czy wspomaganie budownictwa?

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'